Houtsnippers en granules (pellets). de oprichting van ondernemingen?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 08/12/08, 15:52

Houthakker schreef:Wat zijn de interessante pagina's? Zelfs als ik Duits versta, is het een beetje vervelend om te zoeken...


In principe:

1) kostenvergelijkingen (investeringen, exploitatie, onderhoud): datum 2005 / verouderd

2) pagina 5 (pagina 5 onderaan) tot pagina 17: vergelijking van de jaarlijkse emissies, voor elk van de systemen: pagina 5, een samenvatting; pagina's 11 tot 17 verontreinigende stof per vervuilende stof (het symbool is internationaal; Feinstaub = fijne deeltjes; Rauchgas = dampen)
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 08/12/08, 16:46

dank u
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 08/12/08, 20:40

@ Chatelot16:
Je schreef:
Ik zie het nut van de hydraulische vervroeging echt niet, behalve om de prijs te verhogen en kracht te verliezen: een vaste overbrengingsverhouding tussen de messen en de aandrijving zorgt ervoor dat het inzetstuk altijd dezelfde dikte heeft: een riem met ontgrendeling door het spannen van de riem is voldoende voor mij.

Een paar opmerkingen die het gebruik van hydrauliek rechtvaardigen: Het hangt allemaal af van de grootte van het hout dat je wilt versnipperen, maar zodra de diameter wat groot is, worden de invoerrollen zwaar belast.
Als je een regulier product wilt, heb je een goede dimensionering van de kracht van het voer nodig (wat de hydrauliek niet altijd garandeert, omdat bij bepaalde "goedkope" constructies de motoren ondermaats zijn).

Ik weet niet zeker of riemaandrijving mogelijk is om twee redenen:
1- Moeilijk om iets anders te overwegen dan aangedreven katrollen met een kleine diameter, aangezien de rollen een beperkte diameter hebben en daardoor een laag overgebracht vermogen.
2- Het is moeilijk om je een aanzienlijke krachtoverdracht voor te stellen in een apparaat dat regelmatig moet worden uitgeschakeld, en dit door de riemen aan te spannen.

Zoals terecht vermeld Did67werkt het hydraulische (of vaak elektrohydraulische) ontkoppelingssysteem met een lage amplitude van de bedieningsbalk en een hoge gevoeligheid, wat moeilijker te verkrijgen zal zijn met een mechanisch apparaat.

Ten slotte, het laatste punt, maakt de hydraulica een achteruitversnelling mogelijk, wat essentieel is in het geval van een storing (heeft meer betrekking op kleine diameters) of als het maximale kaliber wordt overschreden (voeten van de stangen dichtbij het maximum).

Hoe het ook zij, uw project is interessant en als u erover wilt praten forum of per PM, geen probleem!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 303-gasten