Messen voor een kleine windmolen ...

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
epfyffer
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 59
Inschrijving: 08/06/11, 10:43
Plaats: Zwitserland
x 1

Messen voor een kleine windmolen ...




par epfyffer » 09/07/13, 13:49

Bonjour à tous,

Ik heb een korte vraag: ik heb van gerecycled materiaal een kleine windmolen voor mijn terras gemaakt: een roestvrijstalen buis uit een ton als mat, twee kleine scooterwielen (vooral de lagers) voor de as van de molen en om deze te laten draaien vooraan de wind opvangen, een of twee roestvrijstalen bouten en moeren, en voor de lamellen tot nu toe een aluminium instaplijst die ik in 5 delen heb gesneden en die ik op het stuur heb bevestigd. Voorlopig geen sturende staart, hij balanceert alleen tegen de wind.
Het prototype loopt redelijk goed, maar zoals je je kunt voorstellen, draait het alleen als de wind een beetje krachtig wordt. De messen zijn functioneel maar niet optimaal (op zijn zachtst gezegd...).

Daarom wilde ik weten welke wieken ik kon proberen op mijn windturbine te monteren. Ik heb 5 spaken op mijn scooterwiel (de kleine wielen die op rolschaatswielen lijken) waar ik bouten doorheen heb gehaald om mijn huidige messen te bevestigen). Ik ben dus op zoek naar 5 lamellen die optimaaler zijn dan mijn dorpeluiteinden.

Ik dacht aan de bladen van een radiografisch bestuurd vliegtuig of helikopter, maar ik vraag me af of dit echt optimale bladen zijn of dat ik noodzakelijkerwijs naar iets "serieuzers" moet gaan. Wetende dat ik de ervaring in herstel probeer. alleen en dat ik de plaatselijke RC-winkel zou kunnen vragen of ze bladen hebben om te verkopen, dat zou mij meer verleiden dan het bestellen van windturbinebladen die een arm en een been kosten...

Ik ben niet op zoek naar prestaties, maar gewoon om het beest te zien draaien als er wind is... Een scheutje kleurenbom en het terras wordt opgefleurd :-)

Bij voorbaat dank voor uw ideeën of opmerkingen. Ik zal de foto's binnenkort plaatsen : Mrgreen:
0 x
_________________________
http://www.pouleto.ch/solaire
Onze kleine bijdrage aan een groenere wereld ...
Avatar de l'utilisateur
Superform
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 294
Inschrijving: 09/11/04, 14:00




par Superform » 10/07/13, 09:10

canvasbladen maken :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 10/07/13, 10:54

goede oude houten planken! Het is de gemakkelijkste manier om de gewenste maat te passen!

waarom waren de vleugels van de oude molen van canvas? omdat we ze groot genoeg moesten maken om de zwakke wind te kunnen gebruiken, en bij harde wind zou alles kapot zijn... dus toen de wind te sterk was, klommen we in de vleugel om het canvas te verwijderen!

in een gereduceerd model is de weerstand van de materialen gunstig, we kunnen eenvoudige houten vleugels maken die harde wind ondersteunen

zoek ook in google naar de bertonvleugels: vleugel met variabele geometrie waarmee de molen in 1850 werd gemoderniseerd
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : maignan-m en 376 gasten