Biogas en methanisatie van mest in Jühnde

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 11/02/06, 11:22

En Japan is er ook in geïnteresseerd, wat mij niet verbaast. Met de Scandinavische landen (Zweden, Noorwegen, IJsland-waterstof-), Duitsland en Japan zijn zeer gemotiveerd door deze schone technieken :pijl:

http://www.bioenergiedorf.info/

En wij Fransen, onze leiders zijn alleen goed in het houden van toespraken en onze ecologen N.Hulot en JL Etienne..etc zijn alleen goed in het maken van rapporten?
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 11/02/06, 11:42

Vinden in www.solagro.org :pijl:

De effecten van anaerobe vergisting op microverontreinigingen en pathogene ziektekiemen




Hoe zorgt de methanisering van organisch afval en bijproducten (gemeentelijk, industrieel of landbouwkundig) voor de terugkeer van organisch materiaal naar de grond, terwijl de risico's voor het milieu en de gezondheid onder controle worden gehouden?

Samenvatting van een bibliografisch onderzoek (300 artikelen) uitgevoerd onder leiding van SOLAGRO in opdracht van ADEME in 1999 en recentere publicaties. Dit artikel laat zien hoe anaërobe vergisting of methanisering:


Breekt af of transformeert in niet-giftige of licht giftige verbindingen, de meeste alifatische of monoaromatische, gehalogeneerde verbindingen. Sterkere polycyclische verbindingen vormen over het algemeen minder giftige verbindingen.



Fixeert zware metalen in vormen die niet door levende organismen kunnen worden opgenomen en niet giftig zijn.



Vermindert de concentraties van bacteriën, virussen en ziekteverwekkers met 100 tot 10.000.


Deze techniek heeft alleen maar voordelen; maar waar wachten we op? wat doen de lobby's met al hun winsten: ze willen zichzelf volstoppen met geld en mensen laten sterven aan kanker of andere ziekten nadat ze zich hebben volgestopt met zware metalen?

De volledige studie (in het Frans) 440 kb + bijlagen 290 kb: downloadbaar in pdf-formaat van de site en er zijn er nog meer.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
vincent27
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 111
Inschrijving: 20/05/05, 19:20
Plaats: Eure




par vincent27 » 11/02/06, 12:05

Anaerobe vergisting is geweldig.

Er ontbreekt nog iets om gas veilig te produceren, op te slaan en te gebruiken:
Een manier om het te bottelen.

Door het samen te persen zoals het in standaard gasflessen wordt geproduceerd:
- Geografisch verschoven gebruik van productie (veiligheid).
- Minder groot gasvolume.
- Geen risico op flashback tijdens gebruik dankzij de druk in de flessen en bestaande standaard beschermingsmiddelen.
- Zelfstandig gebruik en productie (seizoenen, behoeften, bufferreserve bij onderhoud productie-installatie etc.)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 11/02/06, 14:08

Correct Vincent, vooral omdat het beter is om biogas te verbranden (uitstoot van CO2) dan het zo te laten ontsnappen (uitstoot van CH4 wat veel schadelijker is voor het broeikaseffect).

Als we het broeikaseffect echt actief willen bestrijden, zouden we de verbranding (althans in een fakkel) van biogas zelfs verplicht moeten stellen bij alle processen waarbij dit vrijkomt. (onder voorbehoud van technologische haalbaarheid uiteraard)

Voor het overige is een algemeen probleem met biogas hetzelfde: het gebrek aan "consistentie" van de eigenschappen ervan (afhankelijk van wat er stroomopwaarts wordt gebracht) en de zwavel die het bevat... (wat de neiging heeft om huishoudelijk gebruik uit te sluiten, behalve als het wordt ontzwaveld vóór het bottelen.) ..)
0 x
Avatar de l'utilisateur
A2E
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 235
Inschrijving: 15/12/04, 11:36
Plaats: de hal deur 16




par A2E » 11/02/06, 21:07

Was het niet de techniek van Jean Pain met binnenbanden?
0 x
jpduval53
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 12/01/05, 22:14




par jpduval53 » 11/02/06, 22:07

Hallo allemaal

Ik ken verschillende methoden om H2S uit biogas te verwijderen

- de aquariumbubbler: de zuurstof die in kleine hoeveelheden wordt verzonden, doet de H2S neerslaan

- het ballenfilter: het biogas passeert het filter, de CO2 en H2S blijven aan de ballen plakken

- IJzervijlsel: voer het biogas door het vijlsel, H2S blijft eraan plakken

- Biogas onder druk: CO2 en H2S lossen op in water van 5 bar.

Misschien zijn er anderen

Voor meer informatie zie vereniging EDEN

Van mijn kant gaan we een haalbaarheidsstudie uitvoeren naar een biogasinstallatie om 1000 ton afval te verwerken.

Als u informatie heeft over gasbuizen met gecombineerde cyclus (57% elektrisch en 43% thermisch)
of gasgeneratoren uitgerust met waterdoping,
Ik heb advies nodig.

Mijn warmtebehoefte is bijna nul, ik heb al twee zonneboilers en een gloednieuwe plantaardige olieketel.

Dank u bij voorbaat

JP
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 12/02/06, 11:55

aidiv :pijl:

Ik ging naar de boerderijwebsite van Migneville: SUPER.

Als alle boeren/fokkers dat zouden doen, zou het al een goede oliebesparing en vermindering van de methaanemissies zijn om de uitstoot van broeikasgassen te bestrijden, nou ja, alleen maar voordelen!

Wat de biogasproductielocatie uit biomassa betreft, ben ik ook naar de locatie gegaan (in het Frans vertaald geeft dit aan) =>
http://216.109.124.98/language/translat ... ergy.shtml

het geeft mij ideeën : Idee:

Ik heb een enorme stapel dode bladeren in een hoek van mijn land die ik niet meer kan weggooien of verbranden, ze zijn aan het ontbinden. We hebben een waterdichte tank nodig, ik ga de inhoud van de site "biomassa" in detail lezen. : Mrgreen:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
vincent27
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 111
Inschrijving: 20/05/05, 19:20
Plaats: Eure




par vincent27 » 12/02/06, 12:14

Hetzelfde geldt voor mij, ik heb 3000 m2 grond, het produceert ongelooflijke hoeveelheden groenafval dat erger wordt afgebroken dan verbrand.

Ik ga kijken naar een ketel die alles kan verbranden (kachel) en de energie in een Stirling gebruiken. Met een paar recuperatoren op de schoorsteen om de koudst mogelijke gassen eruit te krijgen, zouden we er iets uit moeten kunnen halen.

Nog een kleine opmerking over waterstof op zonne-energie:
Wij zamelen zonne-energie in
- om stoom te maken,
- om mechanische energie te maken
- om elektriciteit te maken
- om waterstof te maken
- om mechanische energie te maken
- ....

opbrengst * opbrengst * opbrengst * ...
Ik denk dat er uiteindelijk niet veel over zou moeten zijn in vergelijking met het geïmplementeerde systeem.

We mogen niet vergeten het energieprobleem op een globale manier aan te pakken, inclusief de energie om de materialen te produceren en te transporteren die nodig zijn voor de productie van elektriciteit....

Hoe eenvoudiger het is, hoe winstgevender het is, hoe minder onderhoud er is, hoe minder vervuilend het is om te produceren, ...

Pardon...!!!
0 x
Normandisch
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 13/01/06, 16:48

mathanisering




par Normandisch » 12/02/06, 16:00

hallo allemaal

In januari zag ik een documentaire over China (over arte)
Ze gebruiken individuele methaanterugwinningsseptic tanks voor huishoudelijk en persoonlijk gebruik.
Er zijn enkele miljoenen van hen op het Chinese platteland
Dit zijn halfronde, gelaagde putten, ongetwijfeld tamelijk rudimentair maar voldoende om in te koken.
Ik heb nog niet gevonden waar ik dit nauwkeuriger kan vinden, dus als iemand een opening heeft over China om wat details te verzamelen
patrick
0 x
emlaurent
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 153
Inschrijving: 17/12/05, 00:42
Plaats: Elzas




par emlaurent » 13/02/06, 10:06

vincent27 schreef:Anaerobe vergisting is geweldig.

Er ontbreekt nog iets om gas veilig te produceren, op te slaan en te gebruiken:
Een manier om het te bottelen.


Volledig eens met de noodzakelijke ontwikkeling van meathnaisatio uit plantaardig afval!
Een nadeel van de opslag van biogas:
De moeilijkheid is dat het opslaan van biogas in vloeibare vorm erg kostbaar is qua energie, omdat de vloeibaarmakingstemperatuur van methaan (hoofdbestanddeel van biogas) -163°C bedraagt.
Als we ervoor kiezen om het in gasvorm onder hoge druk op te slaan, zal het gewicht van de tanks aanzienlijk zijn. Voor de goede orde: de flessen (B50) die worden gebruikt om stikstof of helium op te slaan bij 200 bar wegen leeg 75 kg voor 9m^3 geëxpandeerd gas...
Niet gemakkelijk te hanteren! Daarom gebruiken wij biogas bij voorkeur op de productieplaats of in de buurt van distributienetwerken.
Er zijn nog steeds verbeteringen met lichtere koolstofvezeltanks, om ze bijvoorbeeld op de daken van bussen te plaatsen.

A ++
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 267 gasten