Bio-methanisatie aan het Agricultural College van Obernai

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 24/08/14, 16:33

Remundo schreef:
ze lijken prachtige machines te maken, bij Monsieur Schnell's


Dit was onze keuze. Behoort ongetwijfeld tot de beste...

Wat interessant is, is om te zien hoe een “coole boer” in een gunstige omgeving in staat was om vanuit het niets een toonaangevend bedrijf op zijn vakgebied op te bouwen...

Ik denk dat ik het al heb gezegd, maar de tussenkomst van twee bedrijven, de ene Franse en de andere Duitse (Schnell), viel ons op:

- de Fransen kwamen niet op de dag maar de volgende dag; verontschuldigde zich niet (voor hen is dit normaal; de klant wacht...)
- we hebben ze "ontdekt" op de bouwplaats: ongeïdentificeerde huurwagen, ze gingen direct aanvallen wat ze moesten doen, voordat ze zich aan de operations manager presenteerden ("heb je geen sleutel van 17?" - Ik niet' Ik weet niet of het 17 was, maar hoe dan ook, ze hadden niet de sleutel die ze nodig hadden)

Schnell verscheen op de dag zelf, op het uur; de secretaris had de dag ervoor gebeld en bevestigd:
- een klein poloshirt met het bedrijfslogo
- navraag doen bij de directeur en rapporteren
- Oké, alles is duidelijk, ze stappen in hun Mercedes-busje met het bedrijfslogo, zo schoon als mijn kantoor, en komen naar buiten in mechanisch blauw (dat is... groen)
- in de bestelwagen, alle benodigde onderdelen en accessoires, waarnaar wordt verwezen en genummerd
- de baas vult regel na regel een grote ‘aan de slag’-map in (een checklist, die hij aan het eind ondertekent)
- rond 14 uur vertelt hij dat om 16 uur de opstarttesten gedaan zullen zijn
- om 15 uur, dat is het...
- en hier is er het probleem van de "sifon" en de condensatie die de aankomst van het gas blokkeert
- de tests zijn kort
- de man monteert alle stroomtoevoer van de venturi van de motor opnieuw, controleert stuk voor stuk alle aansluitingen, elektrokleppen, enz... [we wisten toen nog niet dat het de leiding was!]
- om 20 uur de handdoek in de ring gooien (en een beetje nerveus vertrekken, want als Bayern-fan heeft hij een Europa Cup-wedstrijd gemist, misschien de finale?)

Uit de achteraf uitgevoerde diagnose (met camera in de gasleiding) zal dus blijken dat zij er niets mee te maken hadden.

Zodra de pijp op zijn plaats zit, komen ze terug en uiteraard werkt het "1/4 slag".

Wij krijgen de map met het opstartcertificaat. Omdat het product voortdurend wordt verbeterd, zoals bij Airbus, beschikt u over een map met de kenmerken van uw installatie en de updates... (er zijn eigenlijk twee mappen).

De hoofdmonteur liet ons zijn professionele mobiele nummer achter, waarop we hem konden bellen als we een vraag hadden - zelfs in het weekend als hij oproepbaar was! Hij reageerde op onze installatie, wist hoe deze werd gebouwd en gestart... En kende het bedrijf door en door [zijn vader, een boer, heeft een methanisatiestation en dezelfde groep!]

We hebben nog geen vervelende verrassingen gehad. Bij het overschakelen van 180 naar 240 kW elektrisch, hetzelfde: geplande datum aangehouden, interventie onder de aangekondigde deadline (zoals een dag gepland en 6 uur later draaide hij op de nieuwe stroom, olie ververst, onderdelen vervangen, etc.)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 24/08/14, 16:44

Did67 schreef:Selbstverständlich (uiteraard). Frans is mijn eerste vreemde taal, verworven vanaf de kleuterschool...
Velen van ons leerden Frans op school, waarbij het Elzassisch (helaas later enigszins vergeten) onze oorspronkelijke taal was.
Dernière édition par Cuicui de 24 / 08 / 14, 17: 42, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 24/08/14, 17:17

Hopla.

Als jij het zegt ! [Met cuicui was het niet selbstverständlich!]
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 24/08/14, 18:00

ja gedaan,...

je was in staat om de Franse benadering en de Duitse nauwkeurigheid te vergelijken...

het is niet voor niets dat ze op een gegeven moment heel Europa in elkaar schopten... nou, ik geef er de voorkeur aan als ze warmtekrachtkoppelingsmotoren maken :P
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 24/08/14, 18:31

Ik vergelijk dit met een bedrijfscultuur.

Waarschijnlijk is deze monteur in het bedrijf in de leer geschoold.

Hij weet dat hij de drager is van het imago van “ZIJN” bedrijf.

Hij weet dat zijn werk ook afhangt van hoe hij zich gedraagt ​​tegenover een cliënt (tussen de duizenden)...

Hij weet dat hij hogerop zal komen in de hiërarchie.

Hij weet dat als de verkoopdirecteur langs de werkplaatsen loopt, hij zal stoppen om hem de hand te schudden (ik heb het gezien)...

Toen we in de fabriek waren, stelden we een of twee heel technische vragen (over de compatibiliteit van elektrische normen). Om te antwoorden belt de verkoopdirecteur... een van de arbeiders. Deze, die heeft ingegrepen bij installaties in Frankrijk, weet waar hij het over heeft, kent de normen die EdF oplegt en reageert onmiddellijk. Terloops merkt hij op dat alle interne stopcontacten aan de Duitse normen voldoen en vertelt de baas dat ze vervangen moeten worden voordat de container wordt verzonden!!! "Bedankt!", schouderklopje... Het was de "internationale" salesmanager die ons begeleidde!

Het is een bedrijfscultuur.

Midden in de werkplaats waar 6 arbeiders de Scania-motor, schermen, de snacktafel en een bord met veel diagrammen aan het demonteren en weer in elkaar zetten waren: de sporen van een gesprek tussen de arbeiders en een ingenieur... Hij was een tijdje "normaal" groep werknemers om goede ideeën te hebben; het is aan de ingenieur om ze te integreren... Dit wordt midden in de workshop besproken...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 24/08/14, 19:59

ja, het is serieus 8)
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 25/08/14, 10:14

1360 schreef:
PS: En als er op een dag georganiseerde bezoeken zijn, hoop ik dat je het ons vertelt ...


Ter informatie: zaterdag 21 maart 2015, "Open Dag" van de Vestiging...

Maar er zullen veel mensen zijn! En ik zal het druk hebben...

Niettemin een mogelijkheid. Het methaniseringsstation is al 2 jaar lang één van de "vlaggenschepen" van dit JPO... We proberen bij wijze van demonstratie één of twee tractoren op biogas te laten rijden.

[en voor één of twee personen de mogelijkheid om op vriendschappelijke basis bij mij te verblijven; Helaas slaapt de tuin op dat moment nog! Zien: https://www.econologie.com/forums/post275726.html#275726 ]
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 25/08/14, 12:03

Sinds het begin toen je Schnell presenteerde, heb ik uiteraard hun hele website doorzocht: ze maken niet alleen dual-fuel, ze maken ook enorme verbrandingsmotoren met kaarsen, maar ze verkopen die vooral voor het vergassen van hout (vergasser)

Ik denk dat de dual fuel een krachtigere ontsteking geeft dan een vonk om gas vol CO2 goed te ontsteken

Ik hou niet van dit verbruik van stookolie: het is financieel aanvaardbaar voor installaties zoals die van jou die elektriciteit tegen een gesubsidieerd tarief verkopen, maar voor mijn kleinere projecten waarbij het doel is om winstgevend te zijn met het normale elektriciteitstarief. is problematischer

dus ik geef de voorkeur aan een echte motor met vonkontsteking

aangezien ik ook streef naar volledige autonomie en dus naar een vermogen van de groep dat is aangepast aan het verbruik en niet constant is, zal het nodig zijn om het gas op te slaan en het daarom te ontdoen van CO2 om de opgeslagen hoeveelheid te verminderen: als resultaat zal de motor beide accepteren methaan en gas uit gasgenerator ... de houtgasgenerator kan in gebruik worden genomen als er niet voldoende methaan is

het opslaan van methaan door compressie kost veel energie, maar als de compressor omkeerbaar is en bij expansie in een motor verandert, wordt een groot deel van de compressie-energie teruggewonnen

in het geval van een voertuig met gecomprimeerde methaan is de eenvoudige regelaar aan de uitlaat van de fles energieverspilling: een motor die op gasdruk werkt, kan 5% van het vermogen van de verbrandingsmotor produceren: dit is niet te verwaarlozen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 25/08/14, 18:00

Ik weet iets meer over de toekomstige generatie motoren, die worden geïmplementeerd:

- het zal altijd een Diesel zijn
- maar in plaats van een micro-injectie van RNG zal het een micro-injectie van biogas rond de kaars zijn
- de rest van het biogas wordt alsnog toegelaten door vermenging met de inlaatlucht
- kaarsontsteking

Omdat het gas niet zelfontbrandend is, is het mogelijk om de compressieverhouding en daarmee het rendement verder te verhogen (mits de hardware solide is!). Ik hoorde ongeveer 46%!

Maar er zouden nog steeds enkele koudestartproblemen zijn...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 25/08/14, 18:02

dede2002 schreef:
In de tabel die ik heb gepost, komt de pci van 6 kWh / m3 overeen met 60% methaan.
De prestatie van uw groep is dus beter dan de berekende 34%!


Ik ging naar het station: op dit moment zitten we tussen de 52 en 53%...
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 230-gasten