Hernieuwbare energie te bevorderen bedrijf

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
boubka
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 950
Inschrijving: 10/08/07, 17:22
x 2




par boubka » 07/09/09, 13:25

hallo
Ben het helemaal met je eens, in de "publiek versus privé" strijd, maakt een beetje toewijding het makkelijker om de publieke sector te verplaatsen dan de private sector.

omdat de pezen van oorlog geld zijn, is het gemakkelijker om iets met publiek geld te doen, aangezien dit geld niet van de beslisser is
de titel van het onderwerp spreekt over zaken, terwijl u alleen over de tertiaire sector spreekt en uw voorbeelden alleen over gebouwen gaan
er zijn prikkels om energie te besparen (dit gaat niet over enr). vb: de aandrijvingen worden gesubsidieerd door edf, dus in het bedrijf waar ik werk zijn ze overal geplaatst, de winst is enorm en de investering zeer snel terugverdiend (minder dan een jaar).
onze leiders geven ons groen licht voor alle investeringen waarvan het rendement in minder dan 3 jaar wordt behaald (welk bedrijf kan vandaag overwegen op langere termijn?)
Vooruitlopend op de COXNUMX-belasting hebben we een houtketelproject ter vervanging van twee enorme gasketels.
voor de pv in het bedrijfsleven is het zelfs met hulp niet af te schrijven en gezien de bevoegdheden die we nodig hebben, zou het echt belachelijk zijn.

en dan is de pv in het publiek vaak window dressing: we plaatsen voor de lol een paar panelen en we plaatsen 3 of 4 halogeenlampen van 5000w om de gevel van het gemeentehuis of de kerk te verlichten!!




Ik heb wel een France Geothermische warmtepomp geïnstalleerd die perfect werkt, maar betekent dat dat iedereen zich moet gedragen zoals ik?

ook wij hebben er een paar geïnstalleerd, maar alleen om zuiniger te zijn en het maakt ook geen deel uit van het enr
0 x
futuranat
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 64
Inschrijving: 14/11/08, 16:09




par futuranat » 16/09/09, 14:32

Heel interessant dat. En oprecht, je tekst wekt veel jaloezie op. Zonder noodzakelijkerwijs de naam te noemen, in wat voor soort bedrijf werkt u? En waar komt die wens om over te stappen naar enr vandaan (winstgevendheid in drie jaar, ik ken meer structuren die niet verder kijken dan zes maanden)?
En nog een vraag, over geothermische energie, hoe ging het (Frankrijk geothermische energie of niet, het is niet mijn probleem)? Is dit een bedrijfsimplementatie?

Veel vragen, oké, maar echt, wat je schrijft wekt veel afgunst op :)
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 268-gasten