Betrouwbaarheid: kleine handmatige oplaadlamp

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 17/07/09, 20:21

Ik heb een paar cranklampen gedemonteerd en sommige zijn uitgerust met lithiumbatterijen van het type 2032, die helaas een bijzonder korte levensduur hebben.
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 17/07/09, 20:50

Hetzelfde geldt voor mij met een lamp die ook als radio fungeert. Het enige wat je hoeft te doen is de radio aanzetten en hij is leeg. En bij diepe ontlading houdt het niets meer vast...

Anders heb ik 2 basisprincipes die beter standhouden. De eerste keer dat ik hem gebruikte, heb ik hem volledig opgeladen door hem 10 minuten aan te zwengelen.

Tijdens het kamperen laat ik het weer iemand doen die zich verveelt, behalve dat een pestkop mijn slinger brak die ik weer in elkaar moest zetten.

Ik denk dat een eenvoudige elektrochemische condensator efficiënter zou zijn dan batterijen die uiteindelijk geen lading meer vasthouden, toch?
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 17/07/09, 22:06

De cranks breken vaak, vooral als je sneller dan 100 tpm probeert te draaien.

Wat condensatoren betreft, hebben die voor geheugenback-up van het type "Gold Cap" duidelijk de voorkeur boven de huidige elektrochemische componenten in termen van grootte/capaciteit, maar ook vanwege de onvergelijkbare levensduur in vergelijking met lithiumbatterijen.

Het enige risico is oververhitting, maar niet te vergelijken met dat van lithium : Cheesy:
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '

"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Corpse Grinder 666
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 148
Inschrijving: 17/11/08, 11:54




par Corpse Grinder 666 » 17/07/09, 22:10

Is het niet beter om een ​​eenvoudige lamp te hebben met een lithiumbatterij en een Luxeon-lamp, die door de politie wordt gebruikt?
voorbeeld: Beeld

(moderatie door ex-oceano 17/07/09 22:35 uur)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 18/07/09, 00:06

Ik heb een crankmodel dat in het begin "goed" werkte. (ondanks een autonomie die veel lager is dan wat de instructies aankondigen...)
Nu moet je systematisch beginnen met starten en het lijkt mij dat hoe warmer het is, hoe sneller hij de lading verliest (nog geen 1 dag).
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 18/07/09, 01:04

Ik heb een condo-model en laad via "handjob"! : Mrgreen:

Gekocht op econo geloof ik, of op een link gehost door econo, (bijna 4 jaar geleden...) en het werkt nog steeds, zelfs degene die ik nooit gebruik! (maar het kost tijd om het ‘wakker te maken’…)
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 18/07/09, 10:39

delnoram schreef:....vooral als je sneller dan 100 tpm wilt centrifugeren.
:


Ik denk dat het helemaal geen goed idee is om te proberen snel te draaien. Integendeel, draai langzaam. Anders dreigt de intensiteit van de stroom die door de dynamo wordt geproduceerd te sterk te zijn voor de circuits en de batterij... denk ik.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 18/07/09, 10:46

Houthakker schreef:Ik heb een condo-model en laad via "handjob"! : Mrgreen:

Gekocht op econo geloof ik, of op een link gehost door econo, (bijna 4 jaar geleden...) en het werkt nog steeds, zelfs degene die ik nooit gebruik! (maar het kost tijd om het ‘wakker te maken’…)


Ja, goede herinnering Bucheron: het was een samenwerking, we hadden de winkel toen nog niet.

Aan de andere kant hebben mijn ouders er ook één gekocht, maar...die werkt (helemaal) niet meer...Moeten we hem wakker maken?

Hoe lang?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 18/07/09, 10:48

delnoram schreef:Ik heb een paar cranklampen gedemonteerd en sommige zijn uitgerust met lithiumbatterijen van het type 2032, die helaas een bijzonder korte levensduur hebben.


Eh, alle exemplaren die ik uit elkaar heb gehaald (die we verkopen of verkochten) waren gemaakt van NiCd of NiMh.

Lithium in een dynamolamp stoppen is toch niet een beetje stom? Zien: https://www.econologie.com/forums/recharge-n ... t7962.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 18/07/09, 14:15

Christophe schreef:[...]Hoe lang?
Ongeveer 2 minuten...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 134 gasten