De beste prestaties in de thermodynamica?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
minguinhirigue
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 01/05/08, 21:30
Plaats: Straatsburg
x 1




par minguinhirigue » 13/08/09, 12:33

Wat betreft de waarden voor "externe verbranding" en motoren met hoog rendement, ik ken alleen degene die u Harry noemde:

Stirling, Ericsson, turbine en minto-wiel.

In termen van opbrengsten bij het werken in een thermische machine, weet ik gewoon dat de Tesla-turbines aantrekkelijke opbrengsten hebben aangekondigd voor vrij lage temperaturen (300 tot 800 ° C), ideaal voor lineaire zonnevallen, maar dat doe ik niet de nummers bij de hand hebben.

Wat betreft de brandpuntsval van reymondo, de Stirling kan interessant zijn vanwege zijn relatieve eenvoud en goede prestaties over het beoogde warmtebereik: rond 1000 ° C zou hij theoretisch de 60% van de opbrengsten moeten passeren. In de praktijk is de best geproduceerde stirlingmotor waarvan ik de cijfers heb een Stirling-motor van Zweedse onderzeeër, met een reële opbrengst van 42% ... Veel minder dan de hierboven genoemde ultra-langzame diesels ...

We zullen moeten zien of er geen mogelijkheid is om de dieselcyclus aan te passen aan een "externe verbranding"? :D
Ik geloof het niet, maar we hebben soms verrassingen ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 168 gasten