Energiebeleid

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
hervegrosset
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 26/03/04, 12:30

Energiebeleid




par hervegrosset » 26/03/04, 12:35

hello,

als onderdeel van de mondelinge presentatie van een windturbine-installatieproject voor een agrarische middelbare school, probeer ik de precieze teksten te kennen die het Europese en Franse energiebeleid beheersen, evenals de hoofdlijnen ervan.

de vraag lijkt heel eenvoudig, maar ik verdwaal in "willekeurig" onderzoek op internet.

dank u bij voorbaat.

herve.
0 x
Dearcham
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 105
Inschrijving: 29/10/03, 23:55




par Dearcham » 28/03/04, 16:38

Welkom onder ons;

De debatten over het huidige energiebeleid van de regering vonden plaats in de zomer van 2003 via een reeks conferenties, waarvan het hoogtepunt Parijs zou zijn.
Na deze reflecties, geleid door een commissie van experts (er waren er 3, ik herinner me alleen dat Mac Lesguy een van hen was) en na te hebben "gedebatteerd" ( :D ) met de burgers en de verschillende actoren waren de conclusies duidelijk:
Kernenergie blijft een belangrijke speler in de Franse energieontwikkeling, maar het is essentieel om hernieuwbare energiebronnen te ontwikkelen, zonder de ene oplossing boven de andere te verkiezen (de mode is voor het "energiepakket") maar als je het rapport raadpleegt dat verscheen van deze debatten, 10 pagina's verder van 250 zijn gewijd aan de ontwikkeling van hernieuwbare energiebronnen.
Onder deze omstandigheden kunnen we nauwelijks verbaasd zijn over de lage opbrengsten van hernieuwbare energiebronnen!

hier zijn enkele links die u kunnen helpen
Over Europese politiek
geplande privatiseringen, de agc's (zie de link op de homepage van de site), vraagstukken en spelers in de sector
http://eisnet.eis.be/own/europe/energie/ge...generalites.htm

In Frankrijk: Een samenvatting van de debatten
Het "beroemde" witboek
http://www.energie-plus.com/news/get_file....nc-integral.pdf

evenals een interessante site met enkele van de officiële teksten
<a href='http://www.energie-plus.com/news/sectionfront.php/section/24/%95%A0Politique_%E9nerg%E9tique.html' target='_blank'>http://www.energie-plus.com/news/sectionfr...rg%E9tique.html</a>

Ik hoop dat dit je helpt bij je zoektocht. aarzel niet om ons op de hoogte te houden van uw vorderingen en de ontwikkeling van uw project!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16175
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 02/07/13, 21:46

Naar aanleiding van de drastische bezuinigingen voor het Ministerie van Ecologie...
Het Elysée gaf dinsdag aan dat het de functies van Delphine Batho had stopgezet, terwijl dinsdagochtend de minister van Ecologie kritiek had op de begroting 2014. Philippe Martin volgde hem op bij het ministerie van Ecologie, Duurzame Ontwikkeling en Energie.

De milieuministers, Pascal Canfin en Cécile Duflot, gaven aan dat ze dinsdagavond "de politieke analyse van de situatie" zouden doen, samen met Pascal Durand, nationaal secretaris van EELV.

Een ontslag vlot verlopen, alles was erg snel, in een halve dag. Ongeveer een uur na zijn interview dinsdagmiddag met de premier, kondigde Matignon aan dat Delphine Batho ontslag had genomen als minister van Ecologie. Volgens het Elysée was het François Hollande die een einde maakte aan zijn functies.
[wat inconsistent is, opmerking van Remundo]

De minister brak dinsdagochtend met kritiek op de begroting 2014, die ze als "slecht" beschouwde. net toen de debatten in de Vergadering over de begrotingsrichtsnoeren begonnen. Ze hekelde met name de begroting van haar ministerie, een daling van 7%, die veel kritiek opleverde. François Hollande had enkele weken geleden gewaarschuwd dat hij geen hik meer zou tolereren.

De minister van Buitenlandse Zaken schatte dinsdag dat de kritiek op degene die nu oud-minister is, "een duidelijk probleem van coherentie van regeringsuitingen" opleverde. François Hollande zou dinsdagavond zijn ex-minister hebben gebeld, zij weigerde op zijn kritiek terug te komen.


Bron Frankrijk Info

Zelfs Fabius bemoeit zich ermee...
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 02/07/13, 22:43

mooie opgraving van 2004!

en begraven met veel pracht en praal!

Waar is het probleem ? wanneer men minister is in een regering bekritiseert men de regering niet in het openbaar!

In een regering zitten zonder te kunnen doen wat je moet doen is nutteloos, dus neem je ontslag!

we kunnen een passage verwachten in de oppositie van milieuactivisten

het verandert niets aan het ontbreken van een energiebeleid
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16175
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 02/07/13, 23:45

oh ja, ik heb het opgegraven.

Ik zou graag een aantal dingen in dit bestand willen weten...

Ten eerste als ze werd ontslagen, of als ze haar hoed voor hen afnam door ontslag te nemen.

In het eerste geval is het niet erg briljant voor de regering, maar was het nog nodig een bewijs van haar onbekwaamheid...

In het tweede geval denk ik dat ze 100 keer gelijk had. dat is een minister, in lijn met Chevènement. Wat zou ze hebben gedaan door in te stemmen met de budgettaire keuzes, afgezien van eruitzien als een nuttige, zelfs opportunistische idioot?


En ik wacht nu op de reactie van de Groenen, zoals Duflot en Canfin, bovendien hadden ze al ontslag moeten nemen, en al lang vanwege andere dossiers (nucleair...), maar ongetwijfeld is de soep te lekker in Parijse restaurants...

@+
0 x
Beeld
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 03/07/13, 09:16

Remundo schreef:Ten eerste als ze werd ontslagen, of als ze haar hoed voor hen afnam door ontslag te nemen.


Van wat ik vanmorgen hoorde, belden Ayrault en Hollande haar verschillende keren om haar kritiek in te trekken.

Ze zou hebben geweigerd en eraan hebben toegevoegd dat ze ontslagen zou moeten worden.

Remundo schreef:En ik wacht nu op de reactie van de Groenen, zoals Duflot en Canfin, bovendien hadden ze al ontslag moeten nemen, en al lang vanwege andere dossiers (nucleair...), maar ongetwijfeld is de soep te lekker in Parijse restaurants...

De Groenen hebben besloten in de regering te blijven en wachten tot september om er weer over na te denken...

Wat verandert er in september?
...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16175
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 03/07/13, 11:48

bamboe schreef:Wat verandert er in september?
...

De datum natuurlijk! :P
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 03/07/13, 13:16

De watermeloenen van EELV begrepen eindelijk dat de PS in overeenstemming was met de UMP en dat ecologie slechts een scherm was om de angsten van burgers over milieukwesties in te dammen!

Wat nodig is, is het aftreden van de hele regering en de afschaffing van alle politieke partijen.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 03/07/13, 14:05

deze ecologenpartij heeft er nog steeds niets van begrepen

het is niet aan de minister die een plaats in de regering heeft om in het openbaar kritiek te leveren op reeds genomen besluiten: het is van de politieke partij dat we moeten spreken! het zijn degenen die geen functie in de regering hebben die de mogelijkheid hebben om goede ideeën op te bouwen: en om het te zeggen lang voordat de beslissing wordt genomen, zodat het alle afgevaardigden kan beïnvloeden!

helaas, zoals altijd, grote stilte van dit feest!

hebben we voorstellen gehoord van de ecologenpartij over de te nemen beslissingen op economisch vlak? nooit iets

toch is de economie het belangrijkste punt van ecologie! het afstemmen van vrome wensen zonder een middel om het te realiseren is nutteloos: alle ecologische beslissingen zijn ook economisch
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 03/07/13, 22:25

Châtelot, wijs je op een grote tegenstelling in onze samenlevingen:
De economie is echter het belangrijkste punt van ecologie! Wishful thinking uitlijnen zonder de middelen te bereiken is nutteloos: alle ecologische beslissingen zijn ook economisch.

Deze econoomvisie is zo doordringend dat het alle aspecten van het leven besmet en, je hebt gelijk, dit is hoe ecologie, of liever zijn trieste karikatuur, zich vandaag presenteert.

Grote tegenspraak, omdat dit veronderstelt dat de oorzaken van de verandering van de natuur oneindig worden ontwikkeld, in een poging om het te verhelpen!
Er is daar een aporia waaraan het onmogelijk lijkt te ontsnappen! En toch, als er een impasse is, is dit omdat de premissen van redeneren onjuist zijn.

Laten we er niet op rekenen dat de gekozen vertegenwoordigers van EELV, verdoofd door het goud van de Republiek, de vragen op andere stichtingen zetten! :P
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 255-gasten