Energiebeleid

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
BobFuck
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 04/10/12, 16:12
x 2




par BobFuck » 05/07/13, 22:29

chatelot16 schreef:wat ik niet begrijp: het is dat het de kritiek had moeten doorstaan ​​van andere stemmen van de ecologische partij, die daar voor zijn!


Daarvoor heb je een neuron nodig. De ministers die we hebben zijn wulken.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 06/07/13, 23:15

Sen-no-sen, Je schrijft:
Omdat het fenomeen met terugwerkende kracht werkt, verkrijgt het een kracht die evenredig is aan het gebruik ervan, vandaar de totalitaire en "totaliserende" vorm die tientallen jaren zichtbaar is...

Toegegeven, de strijd om de overheersing verklaart veel, en daar ben ik ook een oplettende lezer van Henri Laborit, Echter...
Laten we denken aan de projectie die gemaakt is Darwin vanuit zijn sociaal-historische achtergrond over dierengemeenschappen en wat hem leidde tot zijn theorieën over natuurlijke selectie door competitie (die vervolgens werden gebruikt om de natuurlijkheid van sociale ongelijkheid te rechtvaardigen!), theorieën die blind zijn voor alle processen van intra- en interspecifieke samenwerking.
Kunnen we ons niet terecht afvragen wat de focus is van H. Laborit op dominantie, het hoofdkenmerk van de wetenschappelijke micro-maatschappij waarbinnen hij zijn eigen theorieën ontwikkelde? Kunnen we ook niet denken dat interacties tussen mensen, hoe noodzakelijk ze ook zijn, gericht zouden kunnen zijn op de logische behoefte aan erkenning in plaats van uit te monden in wat de pathologische vorm ervan zou zijn, de behoefte aan dominantie?

Een klein voorbeeld van deze strijd om overheersing is de uitzetting van D. Batho uit zijn post.
Gelukkig is dit een zeer onbelangrijke zaak voor de ecologie die er niet om geeft.
Wat zou ecologie kunnen betekenen voor een overheid die geobsedeerd is door "het creëren van banen" en "groei", zo niet een decoratieve folie?
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 07/07/13, 00:40

ecologen zouden mensen kunnen laten begrijpen dat de wereld niet slechts één dimensie heeft! de keuze die gemaakt moet worden is niet te verhogen of te verlagen

wat moet worden gedaan, is zowel vergroten wat nuttig is als verminderen wat schadelijk en verspillend is

er is zoveel afval in de wereld van vandaag dat we vooruitgang kunnen boeken zonder wereldwijde groei!
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 07/07/13, 08:47

Ahmed schreef:Als de economie synoniem is met oneindige ontwikkeling, dan is dat niet op grond van een postulaat dat ik heb geformuleerd, maar op basis van een simpele observatie.

Deze observatie is gebaseerd op het gebruik dat er vandaag van wordt gemaakt.
Er zijn anderen.
Als de economie gebaseerd zou zijn op de uitwisseling van een eindige hulpbron (neem goud, want dat is al voor dit doel gebruikt), zouden we niet meer kunnen kopen dan we hebben.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 07/07/13, 09:14

Afval is dermate integraal onderdeel van het functioneren van de economie dat het een essentiële voorwaarde is.
De overproductiecrisis die we meemaken hangt samen met de stijging van de productiviteit en de gezamenlijke daling van de loonsom.
Bovendien erkent de economie als "nuttig" alleen solvabiliteitsbehoeften... Door de groeiende ongelijkheid kan alleen wat nutteloos is aanzienlijk groeien.

@ Bambou:
Een observatie houdt rekening met de feiten, ik neem aan dat je bedoelt dat er andere mogelijkheden zijn.
Je schrijft:
Als de economie gebaseerd was op de uitwisseling van een eindige hulpbron...,...kon je niet meer kopen dan je had.

Uw opmerking is zeer juist en daarom was krediet essentieel voor de ontwikkeling van de economie: ten eerste maakte het het mogelijk om toekomstige winsten te anticiperen die anders nooit zouden zijn gerealiseerd, ten tweede heeft de nieuwe daling van de winstgevendheid geleid tot verhaal op schulden die nooit zullen worden terugbetaald (aangezien het de lening is die voortaan deze vermindering redt): dit is de huidige situatie.

Het doel van de kapitalistische economie (voor mij een pleonasme), of het nu gaat om privé- of staatseconomie, is dat een bedrag dat aan het begin is geïnvesteerd, aan het einde van een proces wordt teruggevonden, vermeerderd met een winst: deze simpele overweging sloot het fixisme uit dat u voorstelt.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
BobFuck
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 04/10/12, 16:12
x 2




par BobFuck » 07/07/13, 12:31

Ahmed schreef:Wat zou ecologie kunnen betekenen voor een overheid die geobsedeerd is door "het creëren van banen" en "groei", zo niet een decoratieve folie?


Onze lieve regering is op geen enkele manier "geobsedeerd" door het creëren van banen en groei: haar vertegenwoordigers praten er alleen over in hun toespraken omdat de bevolking graag een baan wil hebben en dus poen.

Ook spreekt het kabinet over ecologie, met de traditionele loze woorden (“duurzaam”, etc.) omdat het kiezers aantrekt die gevoelig zijn voor het thema.

In beide gevallen is het gevolgde beleid precies het tegenovergestelde van de retoriek: vernietiging van banen, groei, vrijheid en het milieu.

Serieus nadenken over wat dan ook zou de domheid van het gevolgde beleid blootleggen, en wordt daarom zorgvuldig terzijde geschoven...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 07/07/13, 13:10

Het is natuurlijk op het niveau van zijn spraak dat zijn "obsessie" ligt, voor de rest heeft hij weinig illusies, te druk om ze bij anderen op te wekken...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 08/07/13, 19:22

Selon F Nicolino, Philip Martin zou fundamenteel vijandig staan ​​tegenover schaliegas en GGO's; het zal interessant zijn om te observeren hoe zijn overtuiging zal kunnen samengaan met de rol die hij zal moeten spelen binnen het kader van zijn functie... Hum! Beeld
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 09/07/13, 20:36

vanavond op 7 om 20 uur: Gasland, documentaire over schaliegas
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 09/07/13, 21:24

Ahmed schreef:Selon F Nicolino, Philip Martin zou fundamenteel vijandig staan ​​tegenover schaliegas en GGO's; het zal interessant zijn om te observeren hoe zijn overtuiging zal kunnen samengaan met de rol die hij zal moeten spelen binnen het kader van zijn functie... Hum! Beeld

Effectief...

Omdat BATHO in feite werd ontslagen omdat hij vijandig stond tegenover GoS+Nuclear en een vrij consistent idee had van wat de energietransitie zou moeten zijn
0 x
Beeld

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 200-gasten