Recorderanemograaf voor windstudie

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 29/01/10, 15:56

Als u geen gegevensopslag zoals een pc ter plaatse wilt, dan zou een fietscomputer voldoende voor u moeten zijn, omdat de afgelegde km = het aantal geaccumuleerde ronden u een goede indicatie zou moeten geven van het geproduceerde vermogen, zodra uw systeem gekalibreerd.

Als je elke seconde onmiddellijke snelheid wilt, dan zal een oude laptop zonder scherm, met een USB-sleutel in plaats van de harde schijf, en het USB-systeem dat ik je eerder gaf, je alles geven wat je wilt, voor weinig geld. Een oude vrachtwagenaccu zou voldoende moeten zijn om hem van stroom te voorzien, met een zonnepaneel waarvan het cumulatieve vermogen u ook het zonnepotentieel zal opleveren.
0 x
Tot ziens!
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 29/01/10, 16:03

fam schreef:.. wat telt is snelheid n/bocht op een gegeven moment en dit elke x(tijd), wat een fietscomputer niet geeft geloof ik)


waarom wil je onmiddellijke snelheid met regelmatige tijdsintervallen? Ik begrijp het niet.

waar het uiteindelijk om gaat is het vermogen van de wind op de locatie om elektriciteit te produceren. daarom werd de “kracht” ervan in de loop van de tijd geïntegreerd.

zeker kan een gemiddelde wind van 20 km/u worden verkregen door een constante wind van 20 km/u of een wind van 40 km/u de helft van de tijd, maar de windproductie zal in beide gevallen vrijwel hetzelfde zijn (bij het rendement van de windturbine op deze snelheden.
aangezien je ook stop- en op-tijden hebt, vind ik dat wel genoeg.

Dat gezegd hebbende, als je een computer met USB-opname neemt, zoals de Mavic Wintech (€ 68), heb je de opname van het snelheidsprofiel van het parcours.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360




par Forhorse » 29/01/10, 17:28

Wat is het doel van deze windturbine-installatie? Ik neem aan dat dit bedoeld is om stroom te produceren voor de stal in kwestie?
Ik weet wel iets van de Auvergne, omdat ik daar meerdere jaren achter elkaar een paar dagen op vakantie ben geweest, en het staat vast dat het op deze kale plateaus vaak waait. Persoonlijk zou ik de moeite vermijden om ook maar het geringste onderzoek te doen als de productie van deze windturbine bedoeld is voor eigen verbruik van het gebouw. Gezien de omstandigheden zal er sprake zijn van productie, dat staat buiten kijf.
Om autonoom te zijn zijn er slechts twee middelen: zonne- en windenergie; geen van beide kan 100% van de tijd geschikt zijn voor 100% van de behoeften. Naast het investeren in een enorme voorraad batterijen, zit er niets anders op dan de twee te combineren.
Voor mij is het niet nodig om ook maar de geringste studie te doen; het weinige dat elke oplossing zal opleveren is een stap verder richting autonomie.
Winstgevendheid moet je niet zoeken op een autonome site, dat is volgens mij vrijwel onhaalbaar. We moeten autonomie nastreven en weten hoeveel investeringen we daarvoor bereid zijn te doen.

Ik werk zelf aan de elektrificatie van een geïsoleerde schuur (de EFRO-aansluiting werd mij geweigerd om "niet-rendabele" redenen), die ik hier later zal presenteren. Voorlopig ga ik hem uitrusten met 500Wp aan PV-panelen, en daarna komt er een windturbine bij. Als back-up heb ik een 4KVA dieselunit met elektrische start.
Momenteel werk ik in de automatiseringskast om dat allemaal te beheren, maar ik hoop dat ik met zon + wind 100% van de behoeften kan dekken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
vinzman
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 193
Inschrijving: 01/07/09, 16:35
Plaats: Quebec




par vinzman » 29/01/10, 17:38

fam schreef:Wat ik leuker vind is
http://www.youtube.com/watch?v=NmWdELuG ... r_embedded.
Het is helemaal niet slecht voor een complete oplossing, maar nog steeds te duur naar mijn smaak. (150£) of bijna 200Eur inclusief verzendkosten.

Dank u voor uw hulp


Als ik mag, voor een project dat waarschijnlijk meer dan 1000 euro zou kosten, 200 euro inclusief verzendkosten voor deze zeer complete windmeter, is het helemaal niet duur.
En als je het bovendien later wilt terugbetalen en er misschien zelfs geld mee wilt verdienen, kun je metingen doen voor mensen die het nodig hebben, of anders speel je de boef en verkoop je het door voor meer dan wat het je heeft gekost.
0 x
fam
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 29/01/10, 09:45




par fam » 29/01/10, 18:17

Bedankt voor uw berichten en uw interesse hierin.

Ik geloof dat een goed project serieus werk vereist.
Wat de windturbine betreft, lijkt het mij belangrijk om de momentane snelheden en de productieperioden te kennen om de specificaties van de windturbine / opstartsnelheid, afslaan enz. vast te stellen, evenals de perioden zonder productie voor het berekenen van de minimale autonomie vereist.

Het staat vast dat de “energie”-oplossing een combinatie van productie en opslag zal inhouden.
Verder zijn er nog een aantal andere belangrijke punten die moeten worden opgelost, zoals waterisolatie, verwarming, sanitaire voorzieningen enz., en ik kom er te zijner tijd op terug in de volgende forums gepast. Ik overweeg ook om een ​​blog te maken om de voortgang van het project weer te geven.

Natuurlijk is 200eur niet erg belangrijk in het budget, maar ik vind dat het meer de prijs van de ontwikkeling van het genoemde product vertegenwoordigt dan de productiekosten plus winstmarge, vandaar mijn eerste bericht.

Hartelijk
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 29/01/10, 18:52

fam schreef:

Wat ik vond is dit:
http://www.eco-technologie.net/index.ph ... 21&lang=fr maar voor 250 Eur zonder gedetailleerde beschrijvingen ben ik niet geïnteresseerd
Wat ik leuker vind is
http://www.youtube.com/watch?v=NmWdELuG ... r_embedded.


Beide oplossingen zijn inderdaad interessant.

Ik zie niet wat je goedkoper kunt vinden dan consumentenelektronica: wat is het nut van doe-het-zelf dat niet goed werkt als het doel niet dit doe-het-zelf is, maar het verzamelen van gegevens.

Verkoop het door op eBay als uw meetcampagne is afgelopen.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 29/01/10, 21:59

waarom 200 euro in een meetsysteem stoppen?

je kunt net zo goed 200 euro in een kleine windturbine steken die doet wat hij kan, en in ieder geval genoeg om een ​​kleine pc van stroom te voorzien die alles tot in detail vastlegt

Als de resultaten van deze eerste kleine windturbine vervolgens zijn gebruikt om een ​​grotere te maken, zal de eerste kleine windturbine nog steeds bruikbaar zijn als back-up
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 30/01/10, 11:28

bla! zodat iemand zijn pc steelt?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 30/01/10, 11:42

laten we zijn pc stelen, zijn windturbine, zijn batterijen, zijn omvormer...

Ik had hetzelfde probleem, er was wat apparatuur gestolen...

sindsdien heb ik een pc en camera's geïnstalleerd en die stuurt alles via internet: wie de pc probeert te stelen, komt voor onaangename verrassingen te staan, ik garandeer niet dat de vallen die ik heb gezet niet gevaarlijk of legaal zijn...
0 x
fam
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 29/01/10, 09:45




par fam » 22/03/10, 10:22

Dag

Voila, ik heb de sprong gewaagd en het felbegeerde product online gekocht en dat 100% aan mijn verwachtingen voldoet, dus deze post kan worden gesloten.

Hartelijk
tot ziens voor de rest van mijn avonturen op een afgelegen plek...
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 295-gasten