Aeolian, zijn we voorgelogen?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9807
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2660

Re: Eolisch, is er tegen ons gelogen?




par sicetaitsimple » 22/08/22, 14:11

Janic schreef:We zijn niet goed in het beheren van dingen op de zeer korte termijn, en idioten zoals jij zijn dom genoeg om te geloven dat deze grappenmakers in staat zijn om over duizenden jaren afval te beheren wanneer zij, de grappenmakers, allang dood zullen zijn. langer moeten verantwoorden voor hun destructieve waanzin.


Ja, daarom moeten ze worden begraven in geologische formaties die honderdduizenden jaren niet zijn verplaatst (ik heb het niet alleen over het Franse project, er zijn andere projecten elders) in orde, na een paar decennia monitoring na het einde van de vulling (beheersbaar op de schaal van een mensenleven), om "het gat te kunnen dichten" en zo niet te vergeten, in ieder geval de radioactiviteit in zijn eigen tempo te laten afnemen zonder dat verdere monitoring vereist is.
Zie je, voor een keer zijn we het eens!
2 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Eolisch, is er tegen ons gelogen?




par Christophe » 22/08/22, 15:34

sicetaitsimple schreef:Ja, daarom moeten ze worden begraven in geologische formaties die sindsdien niet meer zijn verplaatst. honderdduizenden jaren


Hebben we echt deze wetenschappelijke terugblik of is het slechts speculatie?

Het lijkt mij dat een Duits project dit punt heeft verpest sinds de geologische formatie slechts een paar jaar later was verplaatst (of was overstroomd, ik weet het niet meer) ...

Ach Germaanse strengheid is niet meer wat het was! : Mrgreen:
2 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9807
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2660

Re: Eolisch, is er tegen ons gelogen?




par sicetaitsimple » 22/08/22, 16:16

Christophe schreef:
sicetaitsimple schreef:Ja, daarom moeten ze worden begraven in geologische formaties die sindsdien niet meer zijn verplaatst. honderdduizenden jaren


Hebben we echt deze wetenschappelijke terugblik of is het slechts speculatie?


Ik ben geen geoloog, maar de geologen (bij honderden) die sinds de oprichting aan CIGEO hebben gewerkt, zeggen ja. Persoonlijk vertrouw ik ze meer dan welke tweet dan ook, maar tegenwoordig lijkt het erop dat alle shit die door wie dan ook op Twitter wordt gepost, de aandacht van sommige mensen kan trekken. Sorry dat ik misschien een beetje conventioneel klink....
Wat de Duitse "bazaar" betreft, meen ik me te herinneren dat het vaten (type olievaten) waren met laagactief afval dat zonder meer voorzorg in een oude zoutmijn was gestort. Goed, zou even moeten zoeken, maar naar mijn mening niets te zien.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13707
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1521
Neem contact op met:

Re: Eolisch, is er tegen ons gelogen?




par izentrop » 06/01/23, 10:47

De luchtspiegeling...
Ik kwam een ​​lovend artikel tegen over het Hywind-project in Schotland, getiteld 'Het eerste drijvende offshore windpark ter wereld wordt vijf jaar - dit is hoe het werkt'. Het staat allemaal vol met complimenten voor de 'capaciteitsfactor', d.w.z. de hoeveelheid nominale capaciteit die het daadwerkelijk genereert. En in feite, met een geclaimde capaciteitsfactor van 5%, is het indrukwekkend.

Het windpark heeft een nominaal vermogen van 30 megawatt (MW). Bij een capaciteitsfactor van 54% komt dit neer op 142 gigawattuur opgewekt per jaar. Zoals ik al zei, indrukwekkend.

Er zit alleen een klein addertje onder het gras ... zoals hier beschreven, wordt elektriciteit van Hywind verkocht aan het elektriciteitsnet, niet aan de consument, maar aan het elektriciteitsnet, voor $ 0,25 per kilowattuur. Dat is ongeveer vier keer de prijs van elektriciteit uit fossiele brandstoffen, en raad eens wie het verschil subsidieert?

Ja. De arme Britse belastingbetaler. Met $ 0,25 per kWh kost deze elektriciteitssubsidie ​​de belastingbetaler iets meer dan 26 megadollars per jaar, of ongeveer een achtste van een miljard dollar over zijn levensduur van vijf jaar... Het is een geweldige aangelegenheid.

In de Verenigde Staten ligt de gemiddelde consumentenprijs van elektriciteit rond de $ 0,10 per kilowattuur.
Het Manhattan Institute zegt dat we wereldwijd wind/zon/biobrandstoffen hebben gesubsidieerd voor een bedrag van 5 biljoen dollar over een periode van 20 jaar.
Onze World In Data zegt dat ze wereldwijd 9,12 petawattuur (1015 wattuur) hebben geleverd in 20 jaar.
Dat is $ 0,55 per kilowattuur dat we in een rattenhol hebben gegooid.

(Mensen realiseren zich niet hoe enorm $ 5 biljoen is... Hier is een manier om het te pakken te krijgen. Als we elk uur een miljoen dollar zouden verspillen door $ 24 miljoen per dag in brand te steken, 24 uur per dag, 24 dagen per week, 7 dagen per jaar zou het ons 7 jaar kosten om 365 biljoen dollar te verspillen. Denk eens aan alle goede dingen die geld had kunnen doen. Om maar één ding te noemen: het had elk dorp op de planeet van drinkwater kunnen voorzien met veel geld overgebleven... Maar nee, de groene lobby moet zijn waanzin laten betalen door de belastingbetaler.)
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 113-gasten