Vraag hulp voor mijn project black 600

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Ruthenian
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 02/11/05, 15:22

Vraag hulp voor mijn project black 600




par Ruthenian » 08/09/12, 17:16

Vandaag heb ik het ontwerp van mijn hydraulische mast afgerond.
Voordat ik verder ging, wilde ik een test doen om leeg te gaan.

Gelukkig; het gaat niet omhoog ..

2.5 ton cilinder
Mast 12 meter
Gewicht 195 kg.

Ik weet niet of het een cilinder- of pompprobleem is. Zodra de klim is geprobeerd, probeert de kandelaar omhoog te gaan en kan ik niet meer pompen.

Ik moet een ernstige misrekening hebben gemaakt om te pushen.

Vertrekhoek van de krik ongeveer 20 °.

Kan iemand mij helpen met de berekeningen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 08/09/12, 21:56

Hallo Ruthene,

Alleen de hellingshoek maakt het niet mogelijk om de hefboomarm van de krik te bepalen.

Om te schematiseren heb ik een schets voor je gemaakt:

We kunnen aannemen dat het gewicht van de mast op de helft van zijn lengte (zwaartepunt) wordt uitgeoefend. Om deze laatste op te heffen, is het daarom noodzakelijk om erop toe te passen, dankzij de krik, een moment dat ten minste gelijk is aan het moment van het gewicht ten opzichte van de scharnieras.

Moment van gewicht = Lp x P = 6m x 195 daN = 1170 mdaN

Cilindermoment = Lf x F = Lf x 2500 daN

Vandaar Lf = 1170/2500 = 0.468 m (dit is een minimum)

U kunt bij het ontwerpen 2 dimensioneringsproblemen tegenkomen.
Je wilt kunnen heffen -> je zet de rechter hefboomarm maar de slag is onvoldoende om de verticaal te bereiken.
Je cilinder is te zwak in doorsnede -> je bereikt niet de juiste kracht.

Bij dit type kinematica is het noodzakelijk om de begingeometrie, die van aankomst en enkele tussenposities te controleren om er zeker van te zijn dat de krik de last kan vasthouden.
Is de bedrijfsdruk van de pomp voldoende? (180 repen?)

Beeld

Geef me de slag van de cilinder, het deel van de zuiger, de bereikte druk en dat bepaal ik maandag allemaal voor je op kantoor.

A+
0 x
Ruthenian
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 02/11/05, 15:22




par Ruthenian » 09/09/12, 00:43

Ik dank u voor uw hulp:
Hier zijn de gegevens die ik u kan geven.
Cilinder: 570 - 970 mm
Maximale slag: 400 mm
Inwendige staafdiameter: 25 mm
Diameter externe cilinder 50 mm
Zuigerdiameter (denk ik): 40 mm
Geduwd op 2.5 ton

Kandelaar: 12 meter.
Gewicht: 195kg
Windturbine + aanpassing en weerstation ongeveer 40 kg:
Kabel en omhulsel: 20 kg.

Beeld

Beeld

de pomp en de cilinder:

http://www.ebay.co.uk/itm/Hydraulic-D-A ... 48396f344d

..
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 09/09/12, 09:23

Hallo,

Op het eerste gezicht is de hefboomarm van de krik te zwak.
Probeer de lengte L te meten volgens de onderstaande foto, door de as van de krik virtueel te verlengen.

Beeld

Met betrekking tot hydraulica:

De cilinder heeft een D40-zuiger, d.w.z. een oppervlakte van 12.56 cm2
Bij een werkdruk van 200 bar duwt hij feitelijk 2.5 T

De pomp kan tot 350 bar gaan, maar er is een ingebouwd overdrukventiel dat in de fabriek kan worden ingesteld op 200 bar om de cilinder te beschermen.

Aan de andere kant moet ik u waarschuwen voor het gebruik van een dubbel effect systeem in uw applicatie.
Tijdens de hijsfase zorgt de belasting op de cilinder ervoor dat het grote oppervlak van de zuiger werkt -> de drukkamer bevindt zich aan de goede kant. De kamer aan de stangzijde loopt direct leeg in de reserve van de pomp.
Tijdens de daalfase is het omgekeerd, je stuurt de druk op de stangzijde om de mast te kantelen, maar zodra het zwaartepunt naar de andere kant van het scharnierpunt is gepasseerd, wil de mast doorgaan beweging alleen. Dit is waar het gevaarlijk wordt in zoverre het kleine oppervlak van de cilinder zal werken bij het vasthouden van de lading -> cavitatie en er een risico is op plotseling vallen.
Het zal daarom nodig zijn om te controleren of u de afdaling kunt controleren door de distributiehendel aan de "verhoogde" kant te vervangen.
Anders zijn er "parachute" -kleppen die de stroom in één richting vertragen.

A+
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 09/09/12, 10:08

misschien als u een deel van het gewicht van de mast compenseert met een veer of een contragewicht? Vooral een veer, waarvan de kracht evenredig is met de vervorming, zou de meeste kracht geven wanneer je hem + nodig hebt, en hoeft niet over de hele slag in contact te zijn.
0 x
Ruthenian
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 02/11/05, 15:22




par Ruthenian » 09/09/12, 10:48

Looping -> Ik heb een hefboomarm van ongeveer 225 mm.
Voor de afdaling heb je gelijk, bovendien realiseerden we ons door te testen dat er geen beperking was. We vroegen ons af of dit normaal was of dat de pomp het niet goed deed. Kunt u mij vertellen of dit normaal is?
Als het normaal is, kun je me dan vertellen wat ik nodig heb om de afdaling te beheren en of je het kunt zien in de snelkoppeling die ik je hierboven heb gezet om te zien hoe het eruit ziet.
Ook voor de druk heb ik geen mano, dus ik weet niet tot hoeveel de pomp beperkt is. Maar zodra je aan de opstijgfase begint, voel je een opluchting, maar het blokkeert direct.

Philippe => Ik begrijp uw lenteverhaal niet.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 09/09/12, 18:27

op 675 mm van de as, vertegenwoordigt uw 195 kg 1733 kg, en de 40 kg nog steeds 711 kg, of 2444 kg.
Als je cilinder in een hoek van 20 ° duwt, moet je je 2500 kg vermenigvuldigen met de sinus, of 0.34. Je hebt echt 850 kg effectieve duw.
we moeten nog 1600 kg stuwkracht vinden loodrecht op de mast, of 4700 kg bij 20 °. In totaal heb je een krik van 2444 / 0.34 = 7188 kg nodig en redelijk sterke assen.

Of pas het samenstel aan zodat de cilinder verticaal staat als de mast ligt, maar dan zal de slag veel groter zijn.

edit: Door 2 vijzels op 330 van de as te plaatsen en die verticaal staan ​​als de mast naar beneden is, zou het goed zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 09/09/12, 21:55

Bonsoir,

Een hefboomarm van 225 is duidelijk te zwak, of zoals Philippe zei, je zou 2 boeren moeten gebruiken en je zou nog steeds te eerlijk zijn.
In ieder geval zullen de aangrijpingspunten van de krachten moeten worden aangepast om de krik recht te trekken.
U kunt in de grond graven of de krik aan de zijkant van de mast plaatsen. Ik bevestig dit aan u na de grafische bepaling van de kinematica.

Voor het vasthouden van de lading is het normaal dat de pomp met dubbelwerkende verdeler dit niet doet, tenzij je de op / neer-hendel weer terug in de opwaartse richting zet, zodra de mast begint te vallen en een beetje loslaat stroom met de hand. Het is ronduit gevaarlijk.
Om de stroming bergafwaarts te beperken, en dus de snelheid tijdens het kantelen, heb je een accessoire zoals dit nodig (unidirectioneel model):

Beeld

A+
0 x
Ruthenian
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 02/11/05, 15:22




par Ruthenian » 09/09/12, 22:52

Philippe Schutt schreef:op 675 mm van de as, vertegenwoordigt uw 195 kg 1733 kg, en de 40 kg nog steeds 711 kg, of 2444 kg.
Als je cilinder in een hoek van 20 ° duwt, moet je je 2500 kg vermenigvuldigen met de sinus, of 0.34. Je hebt echt 850 kg effectieve duw.
we moeten nog 1600 kg stuwkracht vinden loodrecht op de mast, of 4700 kg bij 20 °. In totaal heb je een krik van 2444 / 0.34 = 7188 kg nodig en redelijk sterke assen.

Of pas het samenstel aan zodat de cilinder verticaal staat als de mast ligt, maar dan zal de slag veel groter zijn.

edit: Door 2 vijzels op 330 van de as te plaatsen en die verticaal staan ​​als de mast naar beneden is, zou het goed zijn.


Philippe en looping bedankt voor je uitleg,
Ik begrijp de 1733 kg niet.

Looping, ik hoop dat je simulaties bemoedigend zullen zijn.

Welke diameter heb je voor de assen nodig voor 2.5 T, 4 T en 7 T?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 10/09/12, 11:39

195 * 6 / 0.675 = 1733
en de 711 = 40 * 12 / 0.675

op de as is het noodzakelijk om met 7T te tellen, dus as van 20 mm

En naar mijn mening zal de gemakkelijkste en goedkoopste zijn om te graven, zoals Looping zegt om de verticale krik te hebben, de hartafstand naar 330 brengen vanwege de korte slag en 2 plaatsen.

Ontlasten met een veer, zal op dit krachtniveau waarschijnlijk te duur zijn.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 271 gasten