Deville houtpellets ketel instelling

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
duivel 24
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 21/12/09, 12:18




par duivel 24 » 05/02/10, 20:24

Bedankt voor al je advies
0 x
Yacha
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 29
Inschrijving: 04/02/09, 07:59
Plaats: Loiret




par Yacha » 26/10/10, 15:49

Dirk Pitt schreef:@ deville24,

Naar mijn mening is de oplossing met de thermostaat die de brander snijdt iets minder comfortabel bij koud weer, want als de thermostaat afsnijdt, zullen de radiatoren snel afkoelen en zal het gevoel van kou snel komen. Wanneer de thermostaat de brander echter weer inschakelt, moet hij eerst het water van het hele circuit verwarmen, wat lang kan zijn.
Door echter een elektronische thermostaat met een lage hysterese (0.5 ° C) te plaatsen en de klep aan te passen om een ​​radiatortemperatuur te hebben die de omgevingstemperatuur (niet volledig) in evenwicht brengt, mag de thermostaat niet te vaak worden geactiveerd. het comfort zal goed zijn en het verbruik nog steeds verminderd. bovendien, als de gebruikte thermosat uren in verlaagde temperatuur heeft geprogrammeerd, ('s nachts) zal de ketel een groot deel van de tijd stil blijven staan ​​(in stand-by) vanwaar een verminderd verbruik.


door alleen de circulatiepomp af te snijden, zal de ketel alleen oscilleren in zijn eigen hysterese-bereik (dat ik niet in de doc heb gevonden). Als u bijvoorbeeld 70 ° heeft ingesteld, stopt deze bij 70 ° en begint opnieuw bij 70 ° - X
als de circulatiepomp wordt gestopt, zullen deze cycli erg kort zijn omdat de geproduceerde warmte niet wordt verbruikt. daarom een ​​opeenvolging van nutteloze start / stop zelfs 's nachts wanneer de gevraagde ambient lager is.

dus ik denk dat de eerste oplossing de beste is. Bovendien zag ik op de doc dat het gepland was: het thermostaatcontact is aanwezig op de ketelkaart (klemmenblok met 4 klemmen waarvan er 2 al gebruikt worden voor de interne ketelthermostaat) is dit waar je hebben aangesloten.

om het beste uit deze ketel te halen, zou het nodig zijn om de vermogenswaarde regelmatig aan te passen aan het seizoen (zacht of koud) en een klepregeling toe te voegen volgens een externe sonde (in 500 euro).


hallo, ik sta mezelf toe om op de post in te grijpen omdat ik 2 jaar lang met deze ketel ben uitgerust. De problemen die je tegenkwam, waren hetzelfde voor mij, ik heb hier een grote verandering in aangebracht om de buffertank, v3v, enz. te verbeteren. mijn verbruik en overgegaan van meer dan 35 kg dag naar 20/25 kg kan ik u alle mod en de aanpassingen die ik heb uitgevoerd communiceren
dit is eigenlijk wat dirk pitt hartelijk goed is yacha
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 26/10/10, 16:54

hallo yacha,
als u ons een klein overzicht kunt geven van de wijzigingen die u met foto's hebt aangebracht, indien mogelijk, zullen andere eigenaren van deze ketel ervan kunnen genieten.
merci
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Yacha
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 29
Inschrijving: 04/02/09, 07:59
Plaats: Loiret




par Yacha » 26/10/10, 18:43

oké, ik zal het beste doen omdat mijn veranderingen misschien niet bovenaan staan, ik denk dat we het nog beter kunnen, ik zie het aankomen
0 x
Yacha
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 29
Inschrijving: 04/02/09, 07:59
Plaats: Loiret




par Yacha » 27/10/10, 10:03

Goed dan al een kleine omschrijving
Huis uit de jaren 1970, middelmatige isolatie, op een totale kelder van 110 m2 verwarmd met 3 gietijzeren radiatoren, begane grond van 110m2 met 9 gietijzeren radiatoren en een zolder van 80 m2 niet bestaande casi isolatie woon ik in het centrum.
Het eerste jaar dat de ketel origineel was, besteedde ik ongeveer 1 ton per maand aan ongeveer 6 en een halve maand verwarming, wat 6.5 ton (ongeveer) een jaar of ongeveer 33 kg per dag oplevert (maar ik was al begonnen met de veranderingen Ik heb een thermostaat geplaatst sfeer de 2e maand)
Het tweede jaar (winter een beetje kouder) verander ik de ketel die ik ongeveer 700 kg per maand besteed, wat het jaar 4,5 ton maakt (ongeveer ik heb iets meer dan 5 ton gemaakt sinds ik veel langer heb verwarmd ongeveer 7 maanden en helft) dus ongeveer 23 kg per dag

Nu niveau ketelinstellingen (cedra eco 24kw)
Slow motion ingesteld op max dus 90 minuten
Watertemperatuur 65 ° C
Time run ventillo 45 s
De luchtklep aanpassen tot de helft
Voor het vermogen zoals hierboven aangegeven varieer ik afhankelijk van de buitentemperatuur
Dus halverwege het seizoen zit ik op 39s, wat 9.3 kW oplevert
En midden in de winter zit ik op 28s, dat is 12kw

de veranderingen
- instelling kamerthermostaat op 0.2 ° C eco-temperatuur 17.5 ° C kamertemperatuur 20 ° C
- Buffertank van 200 liter (ik had geen ruimte om groter te plaatsen) met een elektrische weerstand van 6 kW erin en ingesteld op 45 ° c graden voor activering in het geval de ketel kapot gaat, neemt het over,
Van daaruit heb ik op jouw advies een 3-wegklep geïnstalleerd (die momenteel niet gemotoriseerd is maar die komt) die ik met de hand regel afhankelijk van de buitentemperatuur, voor info staat het bijna nooit helemaal beneden vaak op de helft
Hier is ongeveer het diagram van de installatie dat ik heb gemaakt op advies van de forum
Beeld[/ Quote]

Na al zijn heb ik een tijdsvertraging gekoppeld aan de ketel die het ongeveer 15 minuten blijft gebruiken na het uitschakelen van de kamerthermostaten om de buffer indien nodig te herladen (indien niet nodig stopt de ketel en gaat in eco-modus ) door het te doen, krijg ik meer comfort. en vooral mijn pad is volledig opgeladen
En tot slot het veiligheidsniveau (omdat ik een groot probleem had van oververhitting toen de ketel in de langzame modus ging) koppelde ik op het aansluitblok van de ketelthermostaat een calibrat gekalibreerd op 80 ° C die de circulator van de buffertank activeert om het overschot van hitte ervan weet ik niet of ik helder ben
Dit is eigenlijk wat ik deed, als je andere info wilt, aarzel dan niet
Voor de foto's weet ik niet echt hoe ik het moet doen op de forum maar ik kan je wat sturen, maar hey, we zien niet veel
Aandacht Ik zeg niet dat mijn mods de beste zijn en dat ik fouten kan maken (ik ben geen verwarmingsingenieur) maar thuis is de markt waarschijnlijk
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 27/10/10, 13:24

Geweldig om te zien dat we nog steeds kachels installeren die de gebruiker opnieuw moet ontwerpen !!

Het valt me ​​op datwe vergeten de hysterese van de kamerthermostaat in te stellen (nooit mogelijk en zeer variabel van de ene thermostaat naar de andere en te zwak in elektronische !!) terwijl het het essentiële element is dat de snelheid van de stappen vaststelt en stopt waardoor de uiteindelijke opbrengst verandert !!
Dus we bedienen de ketel zonder te stoppen, zelfs bij mild weer, nogal absurd !!!

We compliceren ons dus onnodig met een heleboel andere elementen om dit te compenseren en dat zijn de vreugde van loodgieters !!
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 27/10/10, 13:36

@yacha,
uw wijzigingen en instellingen lijken mij verstandig, vooral de keteltemperatuur op 65 °: de hysterese is 3 ° en is niet instelbaar op deze ketel. het is in het document niet duidelijk of de hysterese-ketel voorrang heeft op het stationair draaien of niet. dus als de brander toch herstart na 3 ° C waterdruppel même als er geen verzoek is van de thermostaat of het einde van het inactieve tempo een handicap is voor consumptie.
je hebt ons niet verteld wat je kamerthermostaat afsnijdt; of is het gerelateerd? op de ketelplaat, in welk geval hij de brander snijdt, of op de circulatiepomp van het verwarmingscircuit.
heb je een extra circulatiepomp op de verwarmingslus? zo ja, dan raad ik je aan om hem op de minimumsnelheid in te stellen.
hoe wordt de thermostatische klep van de verwarmingslus aangepast?
heb je een temperatuurvoeler in je ballon?
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening
Yacha
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 29
Inschrijving: 04/02/09, 07:59
Plaats: Loiret




par Yacha » 27/10/10, 15:58

terwijl ik het me herinner
het probleem was dat wanneer de thermostaat stopt, de ketel 3 minuten blijft verwarmen en daarna stopt, dus als de ingestelde temperatuur van 65 ° C niet wordt bereikt, stopt hij hoe dan ook niet koel
plotseling zette ik mijn thermostaat op de circulatiepomp, maar de ketel bleef het water op 65 ° c houden dus van het verbruik, aanvankelijk had ik alles geïsoleerd maar er waren nog steeds verliezen
Dus opeens zette ik mijn thermostaat om de verwarmingscirculator af te snijden zodra deze is afgesneden begint een tempo van ongeveer 15 minuten op de ketel (het is ongeveer de tijd die nodig is om de pad te verwarmen) als de ketel is op temperatuur hij stopt
Dan was het probleem dat ik had c toen ik het deed omdat ik meer ketelcirculatie had, dus toen het oververhit raakte, had ik meer beveiliging op de ketelcirculatiepomp die inschakelt wanneer deze te hoog in temperatuur is (ze heb shit serieus op deville de bovenkant), plotseling om te compenseren voor die van hem kocht ik een carlostat die aangrijpt bij 80 ° C ik verbond hem in parallelle op het thermostaatcontact dat de ketelcirculator vastklikt

dus om uw vragen te beantwoorden ja ik heb een circulatiecircuit (cv-circulatiepomp) gekoppeld aan een thermovar ingesteld op 60 °
stel het in op het minimum geen tijd hebben om alle warmte van de ketel af te voeren, het beste is snelheid 3

voor de buffertank nee ik heb geen sonde erin, het zijn de weerstanden die een sonde hebben die ik heb ingesteld op ongeveer 40/45 ° c het is echt in geval van redding of voor wanneer ik op vakantie ga
voil voilou als je ideeën hebt om te verbeteren, ik ben een nemer, ik denk dat ik gezien het surfface dat ik heb opgewarmd al niet zo slecht ben
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 28/10/10, 10:44

yacha schrijft:dus om uw vragen te beantwoorden ja ik heb een circulatiecircuit (cv-circulatiepomp) gekoppeld aan een thermovar ingesteld op 60 °
le stel het toerental in op een minimum, heb geen tijd om alle warmte van de ketel af te voeren, het beste is toerental 3


het doel van de verwarmingslus is niet om de warmte uit de ketel te halen, integendeel, maar om een ​​beetje water bij de keteltemperatuur in de koudwaterretour te injecteren. Dus een lage snelheid voor deze circulatiepomp is normaal gesproken voldoende.
anders een kleine wijziging die ik zal proberen om de hysterese van de keteltemperatuur iets te verhogen, die slechts 3 ° is: plaats aan de buitenkant van het verwarmingslichaam (onder de thermische isolatie) de sonde die de temperatuurboiler geeft en omring deze met een paar slagen bodybuildertape of iets anders om het een beetje te isoleren om te voorkomen dat het rechtstreeks in aanraking komt met het verwarmingslichaam. deze methode waarmee ik heb geëxperimenteerd verhoogt de hysterese door een 'vertraging' te creëren in wat de sonde 'ziet'
dit zou de aan-uitcycli van de ketel een beetje moeten verlengen.
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening
Yacha
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 29
Inschrijving: 04/02/09, 07:59
Plaats: Loiret




par Yacha » 28/10/10, 10:59

Ik doe het, het is een normale circulatiepomp die zich aan de inlaat van de ketel bevindt wanneer deze is gekoppeld aan een thermovar die is gekalibreerd op 60 ° C terwijl het water niet op 60 ° is, de ketel kronkelt zichzelf vast zodra het water is bij 60 is alles in de buffer
als ik het in 1 zet gaat de ketel (als het erg warm is) te snel aan en uit en kan het bufferwater niet opwarmen, dit komt omdat het water niet snel genoeg circuleert in de ketel en deze het gaat te snel omhoog in plotseling het vangt de aanbetaling te snel, ik weet niet of het duidelijk is
door rekening zie ik niet al te veel interesse om de hysterese van ketel te vertragen 3 ° cd gap c is goed ik werk tussen 61 ° en 67 ° c met inertie
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 215-gasten