Deville houtpellets ketel instelling

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 21/12/09, 22:07

deville24 schreef:Ik heb metingen gedaan, de ketel werkt 10 minuten en stopt 5 minuten, continu gedurende 24 uur


zeer goede aanpak, de metingen en daar: het is duidelijk: deze korte wisselwerking is zeer nadelig voor een pelletketel. aan de ene kant zijn de prestaties niet erg goed omdat de ontstekings- en uitschakelfasen te veel verbruiken. aan de andere kant neemt de slijtage van onderdelen zoals de brandklep toe, waardoor de levensduur van de apparatuur wordt verkort.

zelfs door een geregelde V3V toe te voegen zal de verbetering in werking minimaal zijn omdat deze ketel zijn vermogen niet kan moduleren. ideaal zou een buffervat zijn zodat de ketel een paar uur op volle toeren draait en daarna helemaal stilvalt.
in de tussentijd zou de procedure die ik u voorstel, die de minst slechte is, zijn om te proberen het aan te passen aan het maximaal noodzakelijke vermogen en niet meer. inderdaad, we kunnen het vermogen aanpassen tussen 7 en 24 kW voor een verbruik van 1.8 tot 5.9 kg/u
je bent in een koude regio en ik ken de omstandigheden niet echt, maar ik denk dat ik zal proberen een vermogen in te stellen in de 15kw om te starten, d.w.z. ongeveer 23s van het stoppen van de schroef voor 3s van werking
als de afstelling niet al te ingewikkeld is om aan te passen, moet deze bij extreme kou nog iets lager worden afgesteld en indien nodig worden gemonteerd.
dan stel ik de keteltemperatuur af tot rond de 75° en dan moet je de 3-wegklep van dag tot dag aanpassen aan de variaties in de buitentemperatuur. binnen het bereik van 10% tot 80% blijven.
Als je de V3V helemaal omhoog moet draaien, komt dat omdat het vermogen van de ketel wat laag is.
de werking van deze ketel is zodanig dat hij bij het bereiken van de ingestelde temperatuur overschakelt naar de ruststand: de ruststand is een soort "waakvlam" om te voorkomen dat het vuur volledig uitgaat. er komen elke X minuten 2 minuten pellets binnen. X is verstelbaar.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 21/12/09, 22:17

Zelfde mening als Dirk. Alleen een goede vetbuffer helpt u met een bevredigende werking. Met een gemotoriseerde 3-wegklep gestuurd door regeling door een externe sensor aan de bufferuitgang...

Het zou ook bevredigender zijn vanuit het oogpunt van luchtverontreiniging (door emissies).

Het is eigenlijk een houtkachel die pellets verbrandt...
0 x
elhankil
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 21/01/10, 20:43




par elhankil » 21/01/10, 21:11

Hallo allemaal, ik heb ook een deville cedra eco 48-ketel (en ik ben er niet blij mee!!), hij verbruikt veel pellets (huis ca. 300M², 980 M alt, koud in de winter, dep isère ) Ik heb doorgebracht tot nu toe ongeveer 7 ton pellets sinds 1 oktober, ik bepaal het op deze manier 50 sec UIT / 6 sec AAN en ik heb hetzelfde probleem als jij, het werkt constant!!!
Ik ben van plan om een ​​buitenvoeler en een automatische ontsteking te plaatsen, blijkbaar lijkt dit voor deze ketel te zijn gedaan.
Maar ik merkte ook dat de schroef vaak vast komt te zitten, heb jij hetzelfde probleem?
Ik vind het niet normaal om zogenaamd zuinige ketels zoals deze te verkopen, de verkoper dient (wanneer hij hiervan op de hoogte is!) op de hoogte te zijn van zijn werkelijke capaciteiten, in dit geval afwezigheid van zelfontbranding waardoor hij verplicht is continu te draaien !
Ik weet niet + wat ik met deze ketel moet doen behalve lijden en heel regelmatig pellets geven.
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 22/01/10, 08:04

hallo elhankil

Ik ben ook in Isère. Ik ben geïnteresseerd om deze ketel nader te bekijken als je wilt.
neem contact met mij op via PB

met de tijden van 50s en 6s is het vermogen ongeveer 14kW,
waarom heb je een cv-ketel geplaatst? 48 kW

nou, ik kan me voorstellen dat 300 m2 op 1000 m hoogte soms meer dan 14 kW nodig heeft, maar de 24 kW zou voldoende zijn geweest, toch?

wat voor verbruik heb je gemaakt met de vorige brandstof? olie, gas, extra houtblokken, enz.
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening
duivel 24
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 21/12/09, 12:18

deville




par duivel 24 » 02/02/10, 20:57

Hallo,
Ik heb het probleem gedeeltelijk opgelost door een kamerthermostaat te installeren, rechtstreeks aangesloten op de ketel, de circulatiepomp wordt uitgeschakeld evenals de aanvoer van pellets, en de basisinstellingen worden behouden
bijv. als de thermostaat warmte vraagt ​​maar de keteltemperatuur is bereikt, werkt de brander niet. het zal nodig zijn om te wachten tot de temperatuur van de ketel daalt voordat de pellets arriveren.
Ik had het in het begin op de circulatiepomp aangesloten, maar het was niet sluitend.
Ik heb nu een verbruik van iets minder dan 1,5 ton per maand, wetende dat we de hele dag in huis zijn en dat we 19°C vragen.
Ik denk er ook aan om dit verbruik te verbeteren door de diameter van mijn verwarmingsbuizen te verkleinen, ik heb ongeveer 30 m buis met een diameter van 4 cm. Dat is veel water om op te warmen voor de boiler.
de ketel kan 1 uur zonder werken., ik zet de kraan ineens op 100% zodat de warmte zo snel mogelijk in mijn radiatoren komt.

kijk of dat je kan helpen.
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68

Re: duivel




par Dirk Pitt » 03/02/10, 08:42

deville24 schreef:Ik heb het probleem gedeeltelijk opgelost door een kamerthermostaat te installeren, rechtstreeks aangesloten op de ketel, de circulatiepomp wordt uitgeschakeld evenals de aanvoer van pellets, en de basisinstellingen blijven behouden....

.....Ik denk er ook aan om dit verbruik te verbeteren door de diameter van mijn verwarmingsbuizen te verkleinen, ik heb ongeveer 30 m buis met een diameter van 4 cm. Dat is veel water om op te warmen voor de boiler.

....... Ik zet de kraan ineens op 100% zodat de warmte zo snel mogelijk in mijn radiatoren komt.

.


Sorry dat ik het zeg, maar ik weet niet zeker of dit wel het verstandigste is om te doen.

1-de kamerthermostaat: waarom niet; Ik weet niet wat je hem hebt laten snijden, maar wees voorzichtig, want deze ketel heeft geen automatische ontsteking (tenzij je de optie hebt)
hoe dan ook, het is niet de beste manier om de binnentemperatuur te regelen. het is beter om de hele tijd precies de juiste hoeveelheid warmte door de radiatoren te sturen in plaats van iets heel heets en daarna uit te schakelen.

2. Het verkleinen van de diameter van de leidingen is voor een keer een slecht idee: de drukval zal toenemen, waardoor de snelheid van de circulatiepomp moet worden verhoogd, en dus grotere verliezen. bovendien, aangezien deze ketel niet modulerend is, zou het integendeel nodig zijn om de voorkeur te geven aan een zo groot mogelijk watervolume. het ideaal zou een buffertank zijn. als uw leidingen niet geïsoleerd zijn, is het daarentegen de moeite waard om het te doen.

3-de mengkraan MAG NIET open staan, anders is het nutteloos en bestaat het risico dat kouderetours de ketel beschadigen.
door op deze manier te werken zit je in een direct circuit en stuur je water op keteltemperatuur rechtstreeks de radiatoren in met enorme warmteverliezen. nogmaals, dit is verre van de beste manier om minder te consumeren.

wat zijn je in- en uitschakeltijden? op welk klemmenblok heb je je thermostaat aangesloten?
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening
duivel 24
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 21/12/09, 12:18




par duivel 24 » 03/02/10, 12:28

voor de leidingen heb ik ongeveer 30 meter leidingen die de hele kelder doorkruisen voordat ze in het huis aankomen. Ik kan een kortere weg maken waarmee ik 20 meter leidingen kan verwijderen en rechtstreeks het huis in kan.
Ik zit op 3s en 24s.
Ik had de thermostaat aangesloten op de circulatiepomp, maar opeens zag ik dat de thermostaat niet om warmte vroeg maar dat de ketel juist verbruikte en op 60°c wilde blijven.
Vooral 's nachts. het is waar dat het aan de andere kant niet per se nodig was dat de ketel opnieuw startte om de warmte in de kamer terug te laten keren naar 19. misschien is 60 te weinig??
plotseling schakelde ik over op de ketel, de thermostaat onderbreekt de aankomst van de pellets en de circulatiepomp, maar elke 30 minuten start de ketel opnieuw gedurende 2 minuten om het vuur opnieuw te starten.
daarna is er de afstelling van de klep en ben ik een beetje verdwaald.

als ik terugga naar de eerste configuratie hoe moet ik deze klep afstellen
en ds de tweede.

de thermostaat staat overdag van 18.5 uur tot 7 uur op 23 en 's nachts op 16.5.

echt bedankt voor je hulp.
op dit moment zie ik het belang van de buffertank niet in omdat in mijn eerste configuratie de 40 l van de ketel die altijd op 60 staat, kan worden gebruikt als buffer???
kun je het me uitleggen.
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 03/02/10, 15:00

OK, ik had niet begrepen dat het was om de LENGTE van leidingen te verwijderen. met "kleinere pijpen" had ik kleinere diameters begrepen.
ja ok, het verkorten van het circuit kan de verliezen verminderen.
Denk ook aan het isoleren van de leidingen. Ik denk dat het nog interessanter is om te isoleren dan om in te korten. beide zijn nog beter.
met 3s en 24s is dat een vermogen van ongeveer 14kW wat een goed gemiddelde lijkt voor de huidige temperaturen. het zal moeten worden verlaagd zodra het milder wordt.
je moet proberen het circuit tussen de ketel en de 3-wegklep en zijn retour zo goed mogelijk thermisch te isoleren.
het probleem met deze ketel is dat hij niet weet hoe hij zijn vermogen moet moduleren. dus hij draait op het vermogen dat hem wordt verteld en wanneer hij zijn maximale temperatuur bereikt, gaat hij in stand-by: 2 minuten pellets elke 30 minuten (instelbaar)
Ik was bang dat je thermostaatbalk ook deze "stand-by" -modus afsnijdt, omdat hij daarna genaaid is en niet weet hoe hij zichzelf weer moet inschakelen. dus daar is deze thermostaatverbinding in orde
het is echter beter om hierop te anticiperen door de 3-wegklep handmatig aan te passen aan de buitentemperatuur. verlaag het 's avonds een beetje en verhoog het min of meer in de ochtend, afhankelijk van de buitentemperatuur. het ideaal zou zijn om een ​​gemotoriseerde klep + regelaar toe te voegen. het is mogelijk tenzij het te oud is.
vermijd werken met een klep meer dan 75% open omdat er dan te veel kouderetour naar de ketel is.
60° is de minimale watertemperatuur. Ik zal eerder rond de 65° of zelfs 70° gaan zitten om te voorkomen dat hij te vaak stopt en opnieuw start. het verbruikt meer dan de hele tijd draaien op een lager vermogen.
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening
duivel 24
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 21/12/09, 12:18




par duivel 24 » 03/02/10, 21:57

kunt u voor mij bevestigen of het logischer is om de thermostaat op de circulatiepomp te zetten. in dit geval is de temperatuur van de ketel constant.
of anders op de ketel te zetten, waar ik de temperatuur van de ketel die zakt naar 35 stand-by heb staan.
als ik de thermostaat weer op de circulatiepomp zet verhoog ik de temperatuur naar 70 en speel ik meer op de klep afhankelijk van de buitentemperatuur.
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 04/02/10, 09:45

@ deville24,

Naar mijn mening is de oplossing met de thermostaat die de brander snijdt iets minder comfortabel bij koud weer, want als de thermostaat afsnijdt, zullen de radiatoren snel afkoelen en zal het gevoel van kou snel komen. Wanneer de thermostaat de brander echter weer inschakelt, moet hij eerst het water van het hele circuit verwarmen, wat lang kan zijn.
Door echter een elektronische thermostaat met een lage hysterese (0.5 ° C) te plaatsen en de klep aan te passen om een ​​radiatortemperatuur te hebben die de omgevingstemperatuur (niet volledig) in evenwicht brengt, mag de thermostaat niet te vaak worden geactiveerd. het comfort zal goed zijn en het verbruik nog steeds verminderd. bovendien, als de gebruikte thermosat uren in verlaagde temperatuur heeft geprogrammeerd, ('s nachts) zal de ketel een groot deel van de tijd stil blijven staan ​​(in stand-by) vanwaar een verminderd verbruik.


door alleen de circulatiepomp af te snijden, zal de ketel alleen oscilleren in zijn eigen hysterese-bereik (dat ik niet in de doc heb gevonden). Als u bijvoorbeeld 70 ° heeft ingesteld, stopt deze bij 70 ° en begint opnieuw bij 70 ° - X
als de circulatiepomp wordt gestopt, zullen deze cycli erg kort zijn omdat de geproduceerde warmte niet wordt verbruikt. daarom een ​​opeenvolging van nutteloze start / stop zelfs 's nachts wanneer de gevraagde ambient lager is.

dus ik denk dat de eerste oplossing de beste is. Bovendien zag ik op de doc dat het gepland was: het thermostaatcontact is aanwezig op de ketelkaart (klemmenblok met 4 klemmen waarvan er 2 al gebruikt worden voor de interne ketelthermostaat) is dit waar je hebben aangesloten.

om het beste uit deze ketel te halen, zou het nodig zijn om de vermogenswaarde regelmatig aan te passen aan het seizoen (zacht of koud) en een klepregeling toe te voegen volgens een externe sonde (in 500 euro).
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 329-gasten