Koop pellets in de Elzas (68) of in de Rijn

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 21/01/08, 14:27

Niouk schreef:In dit tempo zullen we binnenkort de prijs van brandstof bereiken.


In sommige gevallen is het zelfs nog erger...zie mijn voorbeeld van buchette voor meer dan €300 per ton!!! :onheil:

Niouk schreef:Om me te troosten, zeg ik tegen mezelf dat ik een klein gebaar maak naar onze prachtige planeet.


Ja, ik begrijp je situatie, het maakt me verdrietig, want als de wereld minder op olie gericht zou zijn, zouden de alternatieven veel succesvoller zijn! Voor mij is dat econologie: stop met het relateren van alle energie aan olie!!!

ps: om jezelf te troosten kun je ook een goede KRO nemen :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 21/01/08, 14:33

Christophe schreef:Ja we gaan weg ... maar laat me antwoorden:

Ik denk niet dat je altijd je ladingen kunt kiezen, verre van dat ...
In Parijs is het bijvoorbeeld onmogelijk om een ​​accommodatie te vinden voor minder dan 700 € / maand ... En toch ben ik ervan overtuigd dat mensen met geld dit soort huur betalen ...

En voedsel en energie? Hun toename is sneller dan de lonen ... maar we kunnen ervoor kiezen om niet te eten dat het waar is ...

HDI = Human Development Index = alternatief voor het bbp (m *** e)

Je bedoelt dat een minimumloontrekker GEEN onderdak KAN vinden in Parijs (en zelfs elders is dat moeilijk).......hij is ronduit dakloos: we zien sommigen in de rapporten die op straat of in hun auto werken en slapen.

Een verhuurder of vooral een uitzendbureau vraagt ​​een salaris van 3 maal het huurbedrag.

Ik weet hier iets van bij mijn jongste zoon (nr. 3) die afgelopen augustus een baan met een bac+5 vond in de zuidelijke buitenwijken van Parijs (Evry). Hij zat ver onder het minimumloon en we moesten toch nog een zekerheid voor hem stellen + 2 maanden huur + borg van één maand huur bij binnenkomst. Zijn atelier kostte (denk ik) 550 euro/maand in Savigny s/orge.Hij had een vaste baan, in een klein bedrijf, maar moest 12 euro betalen voor zijn lunches in het kleine restaurant om de hoek.

Het duurde anderhalve maand (lawaai van de snelweg + vliegtuigen...bij Orly...); hij nam ontslag en vond een andere baan in Toulouse, maar met een contract van bepaalde duur, een minder betaald maar goedkoop bedrijfsrestaurant... en dan, een mooiere stad, dichter bij de natuur (Ariège, Pyreneeën...etc, oceaan).

...je zei "kwaliteit van leven" : Mrgreen:

Het is duidelijk dat het probleem van de koopkracht BESTAAT wordt nog erger als je biologisch wilt kopen : de prijs varieert van eenvoudig tot het dubbele....en toch als we de groenten en fruit zien die uit Spanje komen (zuidelijke regio: vlakte van Almeria) en het rapport van Envoyé Spécial van FR2 afgelopen donderdag over de pesticiden (handel in Spanje met verboden en gevaarlijke pesticiden)...dat vermindert zeker de wens om deze producten te kopen. :onheil:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 21/01/08, 14:52

Ik ben het met je eens, maar we wijken hier teveel af van de pellets...
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 21/01/08, 15:10

Christophe schreef:Ik ben het met je eens, maar we wijken hier teveel af van de pellets...


Pellets zullen ook de koopkracht onder druk zetten als ik het goed begrijp.

Deze onstuimige haast is ongelooflijk; er is geen REGELGEVING meer. In feite is er geen concurrentie. Het LIBERALE kapitalistische systeem gaat slecht.

Op energiegebied sluiten we ons aan bij de duurste. We kunnen bijna zeggen dat alternatieven voor olie zullen worden afgeremd door de stijging van hun prijs, omdat alle energieoplossingen op één lijn liggen met olie.

Waar het helemaal niet meer gaat, is het geval met agrobrandstoffen die de basisvoedselvoorziening vergroten. :onheil:

Om terug te keren naar pellets: het zou interessant zijn om te begrijpen waarom de Duitse leverancier aanzienlijk goedkoper is dan de Elzasser!!?? Zijn er belastingen in Frankrijk die in Duitsland niet bestaan?
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
68 piloot
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 29
Inschrijving: 29/12/07, 19:07
Plaats: N47 E07

prijs van pellets




par 68 piloot » 21/01/08, 15:24

hallo
Ik heb een site gevonden waar de prijs van pellets wordt besproken:
http://merome.net/granules/index.php
Vul gewoon het nummer van uw afdeling in.
maar het is waar dat de prijs van houtenergie aanzienlijk is gestegen, maar nog steeds (iets) lager is dan die van stookolie
en (veel) elektrisch
goede opwarming allemaal
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 21/01/08, 15:35

Niet slecht, deze kleine Pilote-vergelijker, maar € 280 zonder levering is al duurder dan stookolie...

:|
0 x
68 piloot
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 29
Inschrijving: 29/12/07, 19:07
Plaats: N47 E07




par 68 piloot » 21/01/08, 16:19

het klopt dat de tas niet is afgeleverd
maar zie mijn tests:
in de post van 29-12-2007
titel: uw ketel kiezen
we zien dat de prijs van bulkpellets
is zeer concurrerend in vergelijking met stookolie, hoewel de bulkprijzen uiteraard geen klap krijgen...
maar de prijs van houtblokken is niet gestegen?
ik kan mijn hout niet meer maken in het gemeentebos,
en gezien de prijs (in het zwart en niet geleverd) gevraagd door eenvoudige particulieren
Ik heb geen andere keus dan terug te vallen op brandstof of pellet
ecologie loopt ook via mijn ECONOMIE
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 21/01/08, 16:27

Nou, mijn ouders die in Straatsburg zijn, vertelden me dat ze in de Elzas steres voor 80 € hebben gezien...

Het is duidelijk dat ecologie via de economie moet gaan... dit is de enige kans dat ecologie door een meerderheid zal worden aanvaard... Het is bovendien de definitie van econologie : Cheesy:

Daarom word ik boos als ik de speculaties over de prijs van hout zie. De verkopers hebben niet begrepen dat ze zichzelf in de voet schieten?
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 21/01/08, 17:28

Christophe schreef:Nou, mijn ouders die in Straatsburg zijn, vertelden me dat ze in de Elzas steres voor 80 € hebben gezien...

Het is duidelijk dat ecologie via de economie moet gaan... dit is de enige kans dat ecologie door een meerderheid zal worden aanvaard... Het is bovendien de definitie van econologie : Cheesy:

Daarom word ik boos als ik de speculaties over de prijs van hout zie. De verkopers hebben niet begrepen dat ze zichzelf in de voet schieten?

Ja, maar de tot het uiterste gedreven kapitalistische ‘markteconomie’ geeft ons wat we momenteel ervaren.

Alles werkt op het scherp van de snede. Kijk maar naar de val van de mondiale aandelenmarkten vandaag de dag; het is een weerspiegeling van de hedendaagse samenleving.

- Als je heel weinig geld hebt en/of niet vindingrijk of ziek...je staat dakloos op straat,

- Als je gemiddeld geld hebt, je probeert te overleven met je weinige middelen... en je moet het hoofd bieden aan de "koopkracht" die daalt (omdat alle producten meer stijgen dan je inkomen),

- Als je ‘normaal’ rijk bent :
. Ofwel bent u tevreden met uw situatie en beheert u deze zodanig dat u niet te veel verwarming, voedsel, auto's enz. verbruikt,
. Ofwel is dat niet genoeg voor je en profiteer je van het ongebreidelde systeem van het liberale kapitalisme: je verhoogt je verkoopprijzen als je een handelaar bent boven wat zou moeten zijn (omdat geen CONTROLE = markteconomie / wet van vraag en aanbod).

==> dit gebeurt er voor brood, vlees, fruit en groenten, pellets, hout, ....en dit allemaal zogenaamd vanwege olie...het mooie excuus : Lol:

- Of je bent heel rijk : je hebt niets te maken met deze lage problemen van het volk. JIJ consumeert opnieuw en opnieuw en opnieuw....je vervuilt de hele tijd...en dan sterf je net als iedereen.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

Re: pelletprijzen




par jean63 » 21/01/08, 17:38

68-stuurprogramma schreef:hallo
Ik heb een site gevonden waar de prijs van pellets wordt besproken:
http://merome.net/granules/index.php
Vul gewoon het nummer van uw afdeling in.
maar het is waar dat de prijs van houtenergie aanzienlijk is gestegen, maar nog steeds (iets) lager is dan die van stookolie
en (veel) elektrisch
goede opwarming allemaal

Interessant maar niet relevant: ik verwarm mezelf met stadsgas.

Bij mijn vertrek 63 (Auvergne):

De bulkprijs bedraagt ​​200 euro/ton geleverd (dus ongeveer dezelfde prijs als Duitsland!). Is het exclusief BTW of inclusief BTW?

De prijs in zak bedraagt ​​250 euro/ton geleverd.

Misschien zijn we in de Auvergne op productielocaties? omdat er veel bos en houtzagerijen zijn.

Is er niet een website met pelletproductielocaties?
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 165-gasten