Een windturbine thuis: batterijen

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189




par dede2002 » 17/02/14, 22:38

De weerstand staat inderdaad in serie met de verbruiker.
Ik vroeg me af of het appartement voldoende zou zijn om een ​​motor te starten, bijvoorbeeld een pomp?

Vandaag heb ik het laatste schema uitgeprobeerd met een wisselrelais en een 60W lamp.
De windturbine gesimuleerd door een 10A-oplader, een opgeladen batterij, het sist en de lamp brandt fel.
Als ik 100 seconden lang 2A op de batterij trek, gaat de lamp uit en gaat hij 20 seconden later (ongeveer) weer aan.
0 x
roro04
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 15/10/12, 17:43




par roro04 » 18/02/14, 18:58

Opnieuw,

Ok dat is prima dan als het werkt. Heb je spanningsrelais op de batterij gedaan om te zien of deze een bepaalde drempel niet overschreed?

Is dit het patroon dat je hebt getest? Beeld ?

Goedenavond,
++
0 x
roro04
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 15/10/12, 17:43




par roro04 » 19/02/14, 20:43

Bonsoir :D

Dus vandaag heb ik goede vorderingen gemaakt. Na diverse testen blijkt dat de dynamoregelaar die ik had defect is... Dat dacht ik al.

Dus begon ik de montage te maken met de Mosfet (schema in mijn eerste bericht) maar met enkele aanpassingen omdat het niet functioneel was. Ik ben nog niet helemaal klaar, maar al het eerste detectiegedeelte is in orde. Meer dan het voedingsgedeelte met de te bekabelen mosfet : Mrgreen:

Ik houd je op de hoogte.

Goedenavond,
++
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189




par dede2002 » 24/07/14, 06:47

Hallo Roro04 en iedereen,

Hier is een montage die ik heb gemaakt met herstelcomponenten. Sinds een paar weken is het in gebruik.
In stand-by verbruikt hij 0.1 milliampère.
De dissipatieconsument kan een pomp zijn, voorlopig laat ik ventilatoren draaien.
Met Radj hebben we een instelbereik van ongeveer een halve volt, de onderdrempel moet net boven de nullastspanning van de opgeladen accu liggen. (een wolk passeert en stopt onmiddellijk)
Er is een instelling op R7 voorzien om de hoge drempel aan te passen zonder de lage drempel te wijzigen.

De aan en uit knoppen dienen als afstandsbediening, alleen in het werkbereik is het praktisch voor de instellingen.

het kan ook werken als een instelbare "cut-off" voor een lamp, door de R7-link te verwijderen.

Het is "Zondag DIY"... :P

Beeld

A+
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 302-gasten