Een boot van waterstof? WHY NOT

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
mars66
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 31/03/08, 12:03

Een boot van waterstof? WHY NOT




par mars66 » 02/04/08, 14:10

Een waterstofboot !!!

Voila, leg ik uit, ik ga een ontdekkingsboot van 23 meter hebben (die niet snel maar zeker tussen 12 en 15 nx vaart). Ik leg u het idee uit dat ik met u zou willen exploiteren. Door een 2KW windturbine te koppelen, zie twee: afmeting 2 m hoogte x 4 m diameter, zou men zonder problemen voldoende elektriciteit moeten produceren om waterstof te produceren om een ​​hybride elektrische / waterstofmotor te laten draaien. Ik zou graag willen dat mensen me in dit avontuur kunnen helpen om bepaalde criteria niet te vergeten die fataal kunnen zijn voor de goede werking van dit project. Dus aarzel niet om mij opmerkingen en kritiek te geven, wees toegeeflijk over mijn tekortkomingen (zie erger) Ik heb gewoon enthousiastelingen nodig die denken dat we het kunnen bereiken ondanks degenen die tegengesteld zijn die niet voor (maar koppiger dan een Normandiër, denk je niet).
Maart 66
PS: bedankt aan ncl voor zijn site en zijn hulp
0 x
Geef, uitwisseling, delen, zijn de enige woorden die tevoren.
mars66
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 31/03/08, 12:03

suite




par mars66 » 02/04/08, 14:23

Ik vergat ook te vragen of iemand me in eenvoudige bewoordingen het onderwerp kan uitleggen dat circuleert over het nieuwe elektrolyseproces dat is uitgevonden door NAOHIRO SHIMIZU.
Dank u bij voorbaat
Mars66
0 x
Geef, uitwisseling, delen, zijn de enige woorden die tevoren.
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 02/04/08, 16:09

een link, alstublieft!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Obelix
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 535
Inschrijving: 10/11/04, 09:22
Plaats: Toulon




par Obelix » 02/04/08, 16:40

elephant schreef:een link, alstublieft!


Hallo,

Site: econology, sectie: downloads, datum: 20/03
Titel: Hoogfrequente gepulseerde elektrolyse

Verkregen minder dan 3 Wh / Liter !!

Obelix
0 x
In medio stat virtus !!
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 02/04/08, 17:36

Koop een zeilboot, hij heeft tenminste millennia gewerkt zonder een jota te vervuilen en je hebt geen ultra-geavanceerde installatie nodig, alleen een beetje handig in de bediening ... : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 02/04/08, 17:38

+1 chatam ...

Obelix schreef:Site: econology, sectie: downloads, datum: 20/03
Titel: Hoogfrequente gepulseerde elektrolyse

Verkregen minder dan 3 Wh / Liter !!

Obelix


Ik specificeer: https://www.econologie.com/electrolyse-p ... -3747.html

45% efficiëntie OP HET BESTE - pagina 422- maar we kunnen duidelijk het belang van de pulsatie zien!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16119
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5239




par Remundo » 02/04/08, 17:56

Hallo Mars66,

Allereerst moet u weten dat waterstof moeilijk te produceren is, en nog moeilijker op te slaan. Het is ook gevaarlijk omdat het in contact met lucht explodeert. Een expliciete video en uitleg hier:
http://ww3.ac-poitiers.fr/sc_phys/cyber ... /NaH2O.htm

Ik denk dat voor een schip de opslagtussenpersoon "waterstof" niet nodig is. Het zou inderdaad nodig zijn om een ​​elektrolyse te ondergaan en een opslag in gecomprimeerde vorm met zeer middelmatige opbrengsten ... Bovendien is het zeer technisch en geavanceerd voor een onzeker resultaat ...

Het lijkt mij veel verstandiger om je windturbines via een gelijkstroomgenerator te koppelen aan op te laden accu's. U kunt aan al uw elektrische behoeften voldoen, inclusief koken, verlichting ...

Bovendien hebben windturbines, zelfs van 4 kW, een zeer onvoldoende vermogen om een ​​boot van 23 m te verplaatsen. De energie-autonomie van de batterijen zal waarschijnlijk ook zeer onvoldoende zijn. Een goede dieselmotor van 100 kW met een tank van 500 liter lijkt mij veel verstandiger.

Om brandstof te besparen, en als u een zeiler bent, belet niets u om een ​​mast met zeil te plannen. Het zou een wind / dieselhybride zijn. Maar op dit punt blijven mijn bergvaardigheden bijna nul. :D

Anders ben je echt een fan van waterstof, dan moet je je windturbines koppelen aan een brandstofcel. Maar het is een buitengewoon ambitieus, duur en niet noodzakelijk energiezuinig pad ...

@ + en al mijn aanmoedigingen voor uw project!
0 x
Beeld
mars66
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 31/03/08, 12:03




par mars66 » 02/04/08, 19:27

Remundo,
bedankt voor de info, ik had deze video al gezien via ik weet niet wie er over gesproken had, toch bedankt. Wat betreft waterstof: ik probeer het niet op te slaan, maar om het direct te produceren en bij windstoring neemt een groep het over. Ter informatie geef ik je een link op youtube over een Amerikaan die net een volledig autonoom huis heeft ontwikkeld. In mijn project zullen er natuurlijk batterijen zijn die worden opgeladen door de windturbines, maar het is waar dat ik het niet vermeldde.
EN DANK AAN U VOOR UW AANMOEDIGING.

Obelix,
bedankt voor de link, ik had het maar mijn Engels is zo slecht dat ik in principe meer vroeg voor een algemene rechtbank.
In ieder geval dankzij jou.

chatan,
Bedankt voor deze oordeelkundige opmerking, nu en dankzij jullie komt iedereen erachter dat jullie onze gids zijn een licht wat !!!

TOT SLOT: het zou nodig zijn om verder te graven, maar de algemene mening zou zijn mij te vertellen dat het misschien niet mogelijk is.
Ik zal je naar youtube linken en ik vind je recensie geweldig nadat je deze hebt bekeken. Ik nodig je ook uit om "energievrij" "waterstof" en HH2 op dezelfde site in te typen, sommige met kleine reactoren zijn erin geslaagd om motoren te starten. Van daaruit heb ik aan het onderwerp gewerkt.
In ieder geval allemaal bedankt en tot binnenkort.
Krijgshaftig
0 x
Geef, uitwisseling, delen, zijn de enige woorden die tevoren.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 02/04/08, 19:38

mars66 schrijft:chatan,
Bedankt voor deze oordeelkundige opmerking, nu en dankzij jullie komt iedereen erachter dat jullie onze gids zijn een licht wat !!!


Pkoi zoveel haat in je woorden? Een goed ecologisch gevoel bewijst echter dat hij gelijk heeft ...

U wilt een protopipo maken, want er zijn tientallen tot enkele miljoenen euro's (bijvoorbeeld overheidsgeld of olietankersponsoring) met een waardeloos algemeen rendement om te laten zien dat we "weten" hoe we het goed moeten doen, het is uw keuze ...

Maar respecteer alsjeblieft de mening van anderen ... vooral wanneer ze worden geadviseerd ... Van de waterstoflijn is er econologisch gezien niet veel van te verwachten ... behalve misschien zonne-waterstof door thermodynamisch te zien, maar dat is het dan. methode die iedereen negeert ...

Bereken de winstgevendheid / algehele balans van waterstof gemaakt van windturbines ... betere batterijen ...

Jean Luc Perrier moet zich omdraaien in zijn graf ... :onheil:
0 x
mars66
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 31/03/08, 12:03




par mars66 » 02/04/08, 19:43

Voor interessante links:
http://fr.youtube.com/watch?v=xEdQRVQtffw
http://fr.youtube.com/watch?v=U2uNMqpEwcI
http://fr.youtube.com/watch?v=m_21KafrwRc
http://fr.youtube.com/watch?v=DVpKCHoSINE
http://fr.youtube.com/watch?v=PobpK98xUL8

Ook om als nee te typen omdat ze te veel films hebben:

johnarons
misterdandb (onze vrienden uit Quebec)

Goede video's en een +
0 x
Geef, uitwisseling, delen, zijn de enige woorden die tevoren.

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 272-gasten