Een buffertank op een pelletketel

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 18/11/08, 14:17

Dirk Pitt schreef:je hebt volkomen gelijk, de buffertank is een verzachtend middel voor de problemen met de regeling en de intermitterende werking van bepaalde warmtebronnen.
De pelletketel is automatisch en modulerend, zodat hij, mits correct gedimensioneerd, permanent precies de hoeveelheid energie levert die voldoende is om de thermische vraag van het verwarmingscircuit te compenseren.


Ook al zijn we het vaak eens, ik zou het anders formuleren:

- modulerende pelletketels kunnen zonder

- het kan echter nuttig zijn voor optimaliseer de werking van de ketel (veel langere cycli, dus betere efficiëntie en betere emissiecijfers, d.w.z. minder schadelijke emissies)

- maar het heeft ook een prijs!!!

- essentieel als de verwarming gekoppeld is aan een verwarming zonne-energie (ik heb het niet over een waterverwarmer, maar over panelen die bedoeld zijn om het huis te verwarmen als het mooi weer is; de ketel maakt het compleet) - een vrij zeldzame hypothese, moet gezegd worden (maar ik probeer altijd precies te zijn omdat ik Realiseer je dat veel mensen die over een project ‘nadenken’ deze informatie tot zich nemen forums...

En daar zijn de kosten nog groter!

- tenslotte geen buffer met condens, want je hebt een kouderetour nodig.
0 x
lv13r
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 147
Inschrijving: 30/12/04, 10:09




par lv13r » 18/11/08, 18:02

hallo wat bedoel je met moduleren??
de ketel die ik kocht en een multi-fuel
(om zich aan te passen aan de dichtstbijzijnde grondstof)
een prioriteit die het regelt, aangezien het de temperatuur bereikt, zal het in de onderhoudsmodus gaan, een beetje zoals de brandstof momenteel doet, het wordt beheerd door de thermostaat en daarom start en schakelt het uit als de temperatuur in huis goed is.
daarom zie ik het nut van de postzegel niet
aan de andere kant zou ik graag zonnepanelen willen gebruiken om de warmwatertank in de zomer te verwarmen (om te voorkomen dat de elektrische tank wordt ingeschakeld (de ketel wordt uitgeschakeld in de zomer), maar dezelfde tank behoudt als de tank die wordt aangedreven door de polyfuelketel
de brandstofketel wordt enkel gebruikt als back-up bij uitval van de andere ketel
toen ik dacht dat je
Ik ga een diagram maken, ik hoop dat ik het op de site kan zetten forum
LV13R
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 19/11/08, 18:42

lv13r schreef:hallo wat bedoel je met moduleren??

LV13R


Pelletketels die ‘moduleren’, dat wil zeggen dat ze min of meer krachtig werken, ze regelen hun ‘snelheid’. Afhankelijk van de behoefte aan verwarming (of warm water). Deze modulatie heeft tot doel altijd een zo ideaal mogelijke verbranding te hebben: ze regelen dus de pelletinlaten, maar ook de luchtinlaten en de rookafvoer. Op deze manier kunnen ze variëren tussen hun nominale vermogen (aangegeven op het plaatje - voorbeeld 15 kW) en slechts 25 of 30% van dit vermogen. Terwijl de efficiëntie boven de 90% blijft en de uitstoot zeer laag is (in tegenstelling tot een kachel die wordt geserveerd met "kiki" om de uitstoot te vertragen en die dan een ecologische ramp wordt vanwege de uitstoot!).
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 296-gasten