Een varende wind turbine, wind tot nagel!

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 09/10/08, 10:38

hallo

voor "Cmoa" van zandzeilen, had ik het al op papier geschreven, nou ja hier, in de forummaar dat veroorzaakte geen passies.

luchtkussenlift neemt niet veel vermogen op. je hoeft alleen maar de info te lezen over de aerotrain-test tussen Parijs en Orleans, een paar jaar geleden.

zandjachten is goed, maar het grootste probleem is om de energie door te geven, of liever om het te gebruiken, en de oriëntatie van de zeilen, en voor het deel met uitzicht op de wind, wat te doen?

en voor getijstroom, tenzij je net als de Chinezen doet, een spervuur ​​van 3-kloven in Frankrijk met alle gerelateerde milieuproblemen ... de Chinese overheid is niet zoals de onze, gelukkig, hoe laag de macht beslist en de mensen gehoorzaamd, vrijwillig of niet.

jeff
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202




par phil53 » 09/10/08, 10:43

coucou789456 schreef:luchtkussenlift neemt niet veel vermogen op. je hoeft alleen maar de info te lezen over de aerotrain-test tussen Parijs en Orleans, een paar jaar geleden.


jeff


Dit is alleen van jou, ik ben helemaal niet overtuigd. En dat blijft sowieso een oplossing die uit het raamwerk van de goedkope windturbine komt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 09/10/08, 12:59

re

Absoluut, het was slechts een uitbreiding van wat ik eerder had gezegd, niets meer ...

ben je geweest om deze site te zien http://www.thewindpower.net/forum/sujet345.html
waar wordt gezegd dat sommige windturbines met verticale as bijna hetzelfde rendement hebben als windturbines met een horizontale as

jeff
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202




par phil53 » 09/10/08, 14:11

Integendeel, er zijn een aantal geïndustrialiseerde die vrij eervolle uitvoeringen hebben, maar het is nog steeds duur.
Ik heb een schatting gemaakt bij de gual-industrie, ik zou 15ans willen afschrijven zonder onderhoud te tellen.
Voor een persoon blijft het het domein van de gadget als je er een aanschaft bij 5 of 7k € wat niet niets is waar je van geniet, maar het is een beetje zoals de fotovoltaïsche technologie vergeleken met het geïnvesteerde bedrag, de elektrische efficiëntie is armoedig. Het is beter om te investeren in zonneverwarming + houtsupplement.

Wat me interesseerde in deze discussie was het idee van zeilen in combinatie met het idee niet langer een as te hebben. Dus omdat het door de aarde wordt gedragen, kunnen we een grote windturbine met weinig middelen beschouwen.
Natuurlijk is dit soort concept misschien marginaal gebleven, het is ook een beetje voor de lol.
0 x
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 09/10/08, 14:19

re

Nog steeds een probleem van ruimte dat niet mag worden verwaarloosd.

praktisch voor een circulatie van de zeilen (trolleys) zou het noodzakelijk zijn om een ​​metrische spoorweg te gebruiken, ideaal zeker omdat metalen wielen slechts weinig wrijvingsverlies zouden bieden.
of ondersteuning met wiel (band) en metalen pad op het systeem. ondanks het risico van uitglijden (uitglijden), zou een transmissie op en door elk wiel zonder al te veel moeite haalbaar moeten zijn.

voor een goede stabiliteit van de zeilen zijn tamelijk grote koetsen nodig, vooral als ze een zijwind nemen.

probleem gerelateerd aan een systeem op de grond, is er teveel werveling en niet genoeg wind. ideaal om te verhogen, maar hoeft niet noodzakelijk meer te zijn dan 2 of 3m ...

jeff
0 x
bobono
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 355
Inschrijving: 08/09/07, 16:58
Plaats: bretagne
x 1

varende aerogenerator




par bobono » 09/10/08, 14:50

Nog een nieuwe manier om met wind te produceren.

http://www.letelegramme.com/gratuit/gen ... 489308.php
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 09/10/08, 15:01

Dernière édition par bham de 09 / 10 / 08, 15: 08, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 09/10/08, 15:07

Hallo allemaal, ik herinner je eraan dat de "windgenerator" waar we het over begonnen al stroom opwekt met een wind van 1.3 m / s (ik betwijfel of het kilometers per uur is), dus we kunnen ons voorstellen dat de De meest interessante ontwikkeling zou zijn om vind een automatisering van de zeilen ... Niet om hem te laten draaien omdat hij al draait zoals hij is, maar gewoon om de regeling te automatiseren in geval van veranderende wind ...

Als je natuurlijk aan een paar dingen denkt die veel groter zijn, welk voordeel kan dan worden behaald met de kolossale kracht? wat natuurlijk niet te verwaarlozen is!

Vergeet de moeilijkheid van de constructie niet, wanneer we over rails praten, we praten over tonnen metaal!

En zoals ik hierboven al zei, wie kan het zich veroorloven om iets groots te bouwen zoals het in de video te zien is ...

Natuurlijk, als je alleen van een theoretisch niveau spreekt, blijft de discussie desondanks verschrikkelijk interessant.
Maar in mijn oorspronkelijke idee, het was om de machine te bouwen, heb ik een kandidaat, die anoniem wil blijven, die tegen me zei: "er is alleen om het te bouwen!" En wetende "het dier" is hij inderdaad heel goed in staat het ...

Dat was het ding dat ik wilde verduidelijken om zeker te zijn dat ik het begreep.

Met de groeten van Lietseu :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 09/10/08, 15:24

Lietseu schreef:Hallo allemaal, ik herinner je eraan dat de "windgenerator" waar we het over begonnen al stroom opwekt met een wind van 1.3 m / s (ik betwijfel of het kilometers per uur is), dus we kunnen ons voorstellen dat de De meest interessante ontwikkeling zou zijn om vind een automatisering van de zeilen ... Niet om hem te laten draaien omdat hij al draait zoals hij is, maar gewoon om de regeling te automatiseren in geval van veranderende wind ...
Van jou tot mij is het niet het meest ingewikkeld omdat de motoren al bestaan ​​op de apparatuur die wordt gepresenteerd.

Wat vooral nodig is, is het vermogen van de generatie om veranderingen in de lading te accepteren en het maximale tempo waarmee we de zeilen kunnen in- en uitstappen te bepalen. Alleen dan kunnen we het type regeling bepalen dat moet worden geïnstalleerd (noodzakelijkerwijs gesloten lus maar tussen eenvoudig proportioneel en PID is het te zien). Regelen we volgens de wind ?? volgens de "momentane" geproduceerde energie ?? ....

Heeft u meer informatie over de baby ??
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 09/10/08, 15:32

Helaas nee, het was onmogelijk voor mij om deze dierbare Monsieur Sarrasin te lokaliseren.

Zonder deze informatie kunnen we alleen speculeren wat niet echt de plaats of het doel is, dus ...

Ik maak van de gelegenheid gebruik om mijn te herhalen :? zou er een vooraanstaande econoog zijn, die in de regio van Nice zou wonen, en wie zou ons dit personage kunnen vinden? ...

Natuurlijk weerhoudt dit ons er niet van om andere oplossingen te bedenken, en wie weet, stelde zich een machine voor die nog beter geneukt werd dan deze!

Met mijn hartelijke groeten :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 309-gasten