Zonne-energie en werkgelegenheid?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
kep182
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 04/06/07, 12:56

Zonne-energie en werkgelegenheid?




par kep182 » 04/06/07, 13:06

hello,

Ik hoop dat ik in de juiste rubriek post!

Hier zit ik momenteel in de omgeving met vermelding van de geografische licentie, maar ik ben behoorlijk teleurgesteld over deze training, daarom
Ik zou graag van richting veranderen en werken op het gebied van hernieuwbare energie en meer specifiek zonne-energie.

Ik vertrouw op jou om me de stappen, de studies, het te volgen pad om in deze omgeving te werken en de bestaande vacatures te vertellen!

Let op!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 04/06/07, 13:45

Dit is in grote lijnen wat ik kan beantwoorden:

Om thermische zonnepanelen te kunnen monteren, moet je eerst een basisopleiding verwarming-sanitair volgen, dus CAP-BEP verwarmingstechnicus (en ja... dat is de basis voor het hebben van het bewegingsrecht) of daarna een ingenieur of senior technieker en proberen te vervallen in een zonne-BE (met veel geluk). Ik raad de 2e manier niet aan, omdat ik die tevergeefs heb geprobeerd te volgen...

De vraag naar zonnepanelen kan in de toekomst alleen maar toenemen maar blijft vrij marginaal (in % van de omzet) in vergelijking met conventionele systemen (stookolieketel...).

De meeste bedrijven die de installatie van thermische zonne-energie aanbieden (behalve natuurlijk de groothandelaren en fabrieken) gebruiken conventionele energiebronnen. Zonne-energie moet voor hen een soort "bonus" zijn...
0 x
kep182
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 04/06/07, 12:56




par kep182 » 04/06/07, 18:05

heel erg bedankt voor je gegevens, ... helaas weer een afwijking van het Franse schoolsysteem!
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 04/06/07, 18:09

in België is er een geweldige job voor mensen zoals jij: eco-adviseur van een gemeente: is dat niet hetzelfde in Frankrijk?
Dat gezegd hebbende, als je een algemene cultuur, conversatie en dynamiek hebt, staan ​​commerciële banen voor je open.
Herzie toch je cursus thermodynamica :D
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
kep182
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 04/06/07, 12:56




par kep182 » 04/06/07, 18:33

hey serieus site, ik ben heel blij.
Ik ga me verdiepen in deze mogelijkheden, met name op commercieel gebied waar ik me de procedures voor offertes, audits, etc. voorstel met bedrijven en individuen die zich moeten ontwikkelen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY

Re: zonne-energie en werkgelegenheid?




par lio74 » 04/06/07, 23:13

kep182 schreef:hello,

Ik hoop dat ik in de juiste rubriek post!

Hier zit ik momenteel in de omgeving met vermelding van de geografische licentie, maar ik ben behoorlijk teleurgesteld over deze training, daarom
Ik zou graag van richting veranderen en werken op het gebied van hernieuwbare energie en meer specifiek zonne-energie.

Ik vertrouw op jou om me de stappen, de studies, het te volgen pad om in deze omgeving te werken en de bestaande vacatures te vertellen!

Let op!


Salut à tous!
Het is heel lang geleden dat ik iets heb gepost, maar ik ben ver weg!!! en daar ... kleine reactie :D : Cheesy:

voor mijn eigen ervaring loop ik momenteel stage in de zonne-energie ... en ik heb nogal geluk! een van de laatste installaties die in gebruik is genomen, is die van het Aquarium van La Rochelle 8) : Cheesy:
bovendien is het een arbeidersstage!! Ik doe de bouwman op het dak en de BE-man!! dus goed voor de mega praktijkervaring... kortom, genoeg over mij... ja zonne-energie doet het momenteel goed maar voor hoe lang!!!

Ik antwoord vooral omdat ik in opstand kom bij het lezen van dit soort dingen:
https://www.econologie.com/fichiers/partager/decret_contre_l_expension_du_solaire_PV.pdf

Sarko en deze volgelingen van het deeg zijn bezig de dynamiek van de installatie van de PV volledig te doorbreken door de belasting terug te brengen naar 19,6 en de subsidies te blokkeren om een ​​maximum aan deeg te hebben voor de nucleaire prog!!! :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: je moet gewoon de quota hebben om niet op de vingers getikt te worden door Europa... maar anders is het genaaid... geen diversificatie van de energiemix!!! het is ALLES in kernenergie!!! Ik zal moeten lobbyen jongens : Lol: voor diepe geothermische energie in de Elzas... dat is geen productie gekoppeld aan de grillen van het weer hehe : Cheesy: .......

goed gelezen!
@+

PS: sorry voor deze rotzooi met het PDF-document... Ik heb het een beetje moeilijk!
Dernière édition par lio74 de 05 / 06 / 07, 18: 13, 1 keer bewerkt.
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan
volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!
MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY

Re: zonne-energie en werkgelegenheid?




par lio74 » 08/06/07, 23:57

lio74 schreef: Ik ben geschokt als ik dit soort dingen lees:
https://www.econologie.com/fichiers/partager/decret_contre_l_expension_du_solaire_PV.pdf


Sarko en deze handlangers van het deeg zijn bezig de dynamiek van de installatie van de PV volledig te doorbreken door het financiële systeem van hulp en belasting in twijfel te trekken!!! :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil:
dit alles om langzaamaan EU-quota van 20% te krijgen voor 2020 (gepland in 1992 in RIO voor 2010 :!: :!: :!: :!: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil:
en maximaal geld in de kern steken :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: !

Ik zie dat er geen drukte is... :?
Nou, Christophe vroeg me om een ​​nieuwe post te plaatsen....
misschien zou de doc worden + gelezen?? :|

@+
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan

volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!

MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 115-gasten