Windturbines die voor niets draaien ...

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
cortejuan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 254
Inschrijving: 01/12/10, 19:34
Plaats: Franche-Comté
x 6

Windturbines die voor niets draaien ...




par cortejuan » 06/12/12, 15:15

Hallo,

interessante info van onze Duitse buren (les echos du 28 11 2012) over windenergie:
In 421 ging 2011 GWh verloren (127 in 2010). Windturbines draaien in een vacuüm. De redenen zijn de ongecontroleerde ontwikkeling van nieuwe energieën, dat wil zeggen het ontbreken van een globale visie en in dit geval het ontbreken van de ontwikkeling van adequate middelen om schone energie te transporteren. Kortom, Zuid-Duitsland heeft geen energie met de sluiting van nucleaire sites, het noorden zit vol met energie met windenergie, maar er zijn geen lijnen om het te transporteren.

Ik zou een rapport in de VS gaan zien dat hetzelfde zei; we produceren schone energie, maar we kunnen het niet gebruiken omdat de leidingen ontoereikend zijn.

Als je bedenkt dat sommigen zoals wij hier en daar aan de Wh krabben en dat we megawatts verspillen met zulk onverantwoord post-nucleair beheer...

meer
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Windturbines draaien voor niets...




par chatelot16 » 06/12/12, 15:31

cortejuan schreef: Windturbines draaien in een vacuüm. De redenen zijn de ongecontroleerde ontwikkeling van nieuwe energieën, dat wil zeggen het ontbreken van een globale visie en in dit geval het ontbreken van de ontwikkeling van adequate middelen om schone energie te transporteren.


het is een manier om een ​​beetje ondersteboven te kijken

als de windturbines meer produceren dan we kunnen vervoeren, is dat een goed teken!

het is eerder een teken dat ze meer produceren dan verwacht en dat het tijd is om hoogspanningslijnen aan te leggen of te versterken!

en er staat geen meter op de wind: dat windturbines te veel energie opwekken op dagen met harde wind weerhoudt hen er niet van om gebouwd te worden om meer energie te hebben op dagen met weinig wind ... of om ze ergens anders te bouwen om niet te produceren tegelijkertijd

het zal ook nuttig zijn om variabele tarieven te maken om consumenten aan te moedigen te consumeren wanneer er een tekort aan elektriciteit is... zowel wasmachines en boilers in privéwoningen als heel veel machines in de industrie, waarvan alleen de dagproductie telt en waarvan bedrijfsuren kunnen worden aangepast aan de prijs van elektriciteit
Dernière édition par chatelot16 de 06 / 12 / 12, 15: 38, 1 keer bewerkt.
0 x
cortejuan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 254
Inschrijving: 01/12/10, 19:34
Plaats: Franche-Comté
x 6




par cortejuan » 06/12/12, 15:36

hello,

ondersteboven zien? Hoewel we deze schone MegaW niet verbruiken, consumeren we toch steenkool?

De fles kan halfvol of halfleeg gezien worden, ik weet het...


doei
0 x
Avatar de l'utilisateur
Mathew
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 05/05/11, 12:04
Plaats: Västerås, Zweden




par Mathew » 06/12/12, 18:33

De link: Hij loopt leeg

Het doet me denken aan de grappige situatie in Ierland, die ik goed ken sinds ik daar 3 jaar heb gestudeerd: het is het land in Europa dat de beste wind- en getijdenenergiebronnen heeft, vooral de westkust.
Als de administratieve rompslomp voorbij is, is er simpelweg geen 110 kV-net om de elektriciteit te transporteren. Bij het 20 of 38kV net leidt dit simpelweg tot 100% verliezen in 50 km.
We hadden een conferentie van een bedrijf dat zijn windturbine heeft geïnstalleerd, ze staan ​​aan de westkust: het wordt gebruikt voor zelfproductie (fabriek die 24 uur per dag draait) om de rekening te verlagen. Ze kozen bewust voor een kleine windturbine om niet te hoeven injecteren in het netwerk:
elektrische en administratieve eenvoud, minder investering.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 06/12/12, 18:41

Pas op voor retoriek!

Een windturbine zal nooit voor niets draaien, in die zin dat het geen verspilling van energie is (zoals fakkels van een raffinaderij of een auto die vastzit of een deur die in de winter openstaat), het is gewoon een potentieel gebrek aan bruikbare energie!

Desnoods zijn we bang om te zeggen dat een windturbine die "in een vacuüm" draait, is zoals vroeger toen er geen windturbine was... niet meer, niet minder... er is geen afval of iets anders dat op windturbines wordt gespuugd (de elektricienslobby's zijn er ... ja).

Er is een nuance dat journalisten zijn bang om incompetent te zijn slagen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Mathew
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 05/05/11, 12:04
Plaats: Västerås, Zweden




par Mathew » 06/12/12, 18:46

Ik zag zojuist: we kunnen dit bericht misschien naar de juiste sectie verplaatsen : Wink:
0 x
cortejuan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 254
Inschrijving: 01/12/10, 19:34
Plaats: Franche-Comté
x 6




par cortejuan » 06/12/12, 20:25

Bonsoir,

ja, behalve dit detail dat een windpark geld kost om te onderhouden (tenzij je me het tegendeel laat zien) en dat je beter iets intelligenter kunt aanpakken door in het begin over het hele project na te denken in plaats van na te denken over de routing .

Denk aan een boer die appelbomen zou gaan telen en die het eerste jaar in zijn handen zou wrijven en tegen zichzelf zou zeggen geweldig, ik heb 140 ton appels! Nou, ik heb geen uitlaatklep, maar ik denk erover na, het is nog steeds geweldig, nietwaar? Volgend jaar heb ik nog steeds 450 ton appelen zonder afzet, maar het is geluk...


Een plus
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 06/12/12, 20:42

geeft volledige informatie!

421 GWh gaat verloren...nou ja, niet verloren, maar had kunnen worden geproduceerd en was niet te wijten aan onvoldoende netwerk

maar hoeveel TWh werd er de rest van het jaar geproduceerd?

het is een beetje zoals de boer die klaagt dat hij geen 100 kg appels heeft kunnen verkopen na 10 ton te hebben verkocht ... zal hij daarvoor zijn bomen omzagen met een kettingzaag?

de wind is een zeer variabel iets, er zullen altijd dagen zijn dat de wind meer waait dan zou moeten ... wat is het probleem?

het is precies hetzelfde voor waterkrachtcentrales boven het water op grote rivieren ... als er een stuwdam is als er geen stroom nodig is, laten we het reservoir vollopen ... maar voor dammen langs het water als er geen stroom nodig is stroom het water passeert direct en zijn energie gaat verloren... wat is het probleem?

omdat ik te veel energie heb, zou ik willen dat dit probleem zich vaak voordoet!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 07/12/12, 15:58

Een andere versie, met een iets andere toon:

http://www.lemonde.fr/planete/article/2 ... _3244.html

En mogelijke oplossingen:

http://www.actu-environnement.com/ae/ne ... 16424.php4


Kortom, met een paar cijfers kunnen we zeggen wat we willen. Als de dichter naar de maan wijst, kijkt de dwaas naar de vinger!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 07/12/12, 16:18

Laten we nu wat rekenen:

- totale bruto elektriciteitsproductie in Duitsland in 2009: 591 TWh

- aandeel windenergie in 2010 = 7%

Ofwel: 41,4 TWh = 41 GWh (aanname: geen grote variatie in totale productie tussen 400 en 2009)

Het artikel gaat over 421 GWh verloren in 2011...

Dus: 1% van de productie in 2010 (iets minder in vergelijking met de windproductie in 2011 - geïnstalleerde windenergie ging van 27 MW in 191 naar 2010 MW in 29; hiermee kan de productie geschat worden op 075 GWh, dus dat zou 2011%) zijn

Als we allemaal thuis zijn, zijn we gestopt met het verspillen van stomme 10% elektriciteit door te vergeten onnodige lichten uit te doen, door te vergeten onze computers uit te zetten, door af te koelen als de temperatuur nog draaglijk is (vooral kantoren), enz. enz. ... we kunnen ons de luxe veroorloven om de Duitsers te bekritiseren en zo vermoedelijk Wat een onzin !!!

Die 1% is natuurlijk jammer. Het is allemaal hetzelfde uiterst marginaal. En uiteraard tijdelijk (de tijd om de EHV-netwerken aan te passen gecentreerd op het zuiden waar het kernpark lag richting het noorden waar de windafzetting zich bevindt). Met wat administratief gedoe.

Ik, ik zou graag willen dat we de resterende 99% op één lijn brengen!!!!!

Ter informatie:

- geïnstalleerd windvermogen eind 2010 in Duitsland: 27 MW
- in Frankrijk: 5 MW

Dit moet worden benadrukt heel klein tijdelijk defect een sector in diskrediet brengen, dat is echt vervelend. Kortom, deze artikelen die zo extreem in subliminaal roepen: "laten we doorgaan met onze geweldige nucleaire"! laat me kotsen!

Het kostte me slechts enkele minuten om de gegevens te verzamelen.

GEEN ENKELE Franse JOURNALIST is daartoe in staat...????? Nou, ze zouden genoeg algemene cultuur moeten hebben om hun weg te vinden in de eenheden en het verschil te maken tussen kracht en hoeveelheid energie. Het is niet gewonnen!

Wat een republiek van klootzakken!!!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 337-gasten