WaveGen: wave elektriciteitscentrale compressie en lucht turbine

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
vinzman
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 193
Inschrijving: 01/07/09, 16:35
Plaats: Quebec




par vinzman » 26/03/11, 16:15

Als ik de video bekijk, zie ik gewoon dat de lucht die de kamer binnenkomt via hetzelfde gat naar buiten komt.
Met andere woorden, niets wijst erop dat de wind helpt om in beide verkeersrichtingen te draaien.
Met andere woorden, wat ik denk is dat er een mechanisme is dat lijkt op wat er in een ratel wordt gevonden. De lucht laat de turbine draaien, die via een soort "rateloverbrenging" aan een groot vliegwiel is gekoppeld.
We zouden een parallel kunnen trekken tussen dit mechanisme en een gewone roeier. Het vliegwiel draait altijd in dezelfde richting ondanks dat de kabel die helpt om het te draaien in en uit gaat.

http://www.youtube.com/watch?v=j6SWdP1YlpQ
0 x
Avatar de l'utilisateur
vinzman
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 193
Inschrijving: 01/07/09, 16:35
Plaats: Quebec




par vinzman » 26/03/11, 17:06

Ok, nee, ik heb het waarom en hoe gevonden. Het ligt in het principe van de tegengesteld draaiende turbine:


http://www.youtube.com/watch?v=8Sle8xUWtNI

studie over het onderwerp:
https://www.econologie.info/share/partag ... JVkKcF.pdf
http://iopscience.iop.org/


Dus de ene turbine draait, de stator in de ene richting en de andere turbine draait de rotor in de tegenovergestelde richting. Het is zo simpel en tegelijkertijd zo effectief als een principe dat het verontrustend is!
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 26/03/11, 19:36

Dus de ene turbine draait, de stator in de ene richting en de andere turbine draait de rotor in de tegenovergestelde richting. Het is zo simpel en tegelijkertijd zo effectief als een principe dat het verontrustend is!

Nee, de twee turbines draaien in dezelfde richting, alleen de richting van de bladen wordt omgedraaid.
0 x
Avatar de l'utilisateur
vinzman
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 193
Inschrijving: 01/07/09, 16:35
Plaats: Quebec




par vinzman » 26/03/11, 21:32

Ik weet niet zeker wat je zegt.

Het principe dat ze gebruiken is dat van tegengesteld draaiende turbines, dus per definitie draait een propeller in de ene richting en de andere in de andere richting.

bron:
http://www.wavegen.co.uk/what_we_offer_limpet_islay.htm
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 28/03/11, 09:40

sorry ik lees geen engels. maar een tegengesteld draaiende propeller zou het ontwerp van de turbine onnodig ingewikkeld maken. Terwijl het omkeren van de bladen van de tweede turbine eenvoudig, efficiënt en goedkoop is zoals de advertentie zegt.
0 x
Steeve_Osteen
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 22/03/11, 09:02
Plaats: Normandië




par Steeve_Osteen » 28/03/11, 10:06

Kunnen het niet gewoon twee propellers zijn die in dezelfde richting draaien met de bladen omgekeerd en ook gemonteerd op de vrijloop omgekeerd?

zo dat in de ene richting het wiel 1 het gen aandrijft en de 2 in vrijloop staat en in de andere richting de 1 in vrijloop staat en de 2 het gen aandrijft?

Hartelijk
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 28/03/11, 18:24

steeve
Kunnen het niet gewoon twee propellers zijn die in dezelfde richting draaien met de bladen omgekeerd en ook gemonteerd op de vrijloop omgekeerd?

zo dat in de ene richting het wiel 1 het gen aandrijft en de 2 in vrijloop staat en in de andere richting de 1 in vrijloop staat en de 2 het gen aandrijft?

dit zou inderdaad het meest rationeel zijn om het remeffect op de tweede turbine te vermijden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
vinzman
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 193
Inschrijving: 01/07/09, 16:35
Plaats: Quebec




par vinzman » 29/03/11, 02:52

Janic schreef:sorry ik lees geen engels. maar een tegengesteld draaiende propeller zou het ontwerp van de turbine onnodig ingewikkeld maken. Terwijl het omkeren van de bladen van de tweede turbine eenvoudig, efficiënt en goedkoop is zoals de advertentie zegt.


De verklarende video kan ons misleiden omdat het de turbines in dezelfde richting draait.

Ik zal in het kort vertalen wat er uit deze studie kwam
https://www.econologie.info/share/partag ... JVkKcF.pdf :

Wanneer een traditionele windturbine met een enkel rotorsysteem wordt gebruikt voor energieomzetting, wordt slechts een deel van de beschikbare energie in de wind benut. Het maximale vermogen dat uit de wind kan worden gehaald is ongeveer 59% van de beschikbare energie en dat is als de snelheid goed wordt getransformeerd door de rotor, volgens Betz.

Maar in de praktijk is de energie in het kielzog van een enkele rotor niet echt klein. Een deel van deze energie kan verder worden onttrokken door in het kielzog een tweede rotor te installeren.
Tegelijkertijd is de maximale energie die kan worden onttrokken door twee rotoren met dezelfde diameter dus verhoogd van 59% tot 64% van de beschikbare energie, energie die de Betz-limiet is voor twee rotoren. Aangezien het kielzog van de eerste rotor in de tegengestelde richting van de draairichting van de rotor draait, verdient het de voorkeur om de tweede rotor in dezelfde richting te draaien als het kielzog van de eerste, om de in de rotor beschikbare energie efficiënt te onttrekken. stap .

Een in tegengestelde richting draaiende windturbine kan worden omschreven als een systeem dat bestaat uit twee op een geschikte afstand van elkaar gescheiden rotoren. Een van de rotors draait linksom en de andere draait rechtsom. In 2002 bouwden Appa Technology Initiatives [2] een prototype in Californië en voerden enkele veldtests uit. Het prototype bestond uit een 6 KW tegengesteld draaiende windturbine met twee 2-bladige rotoren.
De resultaten van deze tests gaven aan dat een tegengesteld rotatiesysteem 30% meer vermogen zou kunnen onttrekken aan de stroming van dezelfde wind.


Wat staat er op de Wavegen website http://www.wavegen.co.uk/what_we_offer_limpet_islay.htm :

Het ontwerp van de luchtkamer is belangrijk om de vangst van golfenergie en de conversie van pneumatische energie te maximaliseren.

De turbines zijn zorgvuldig afgestemd op de luchtkamer om het vermogen te maximaliseren.

De prestatie is geoptimaliseerd voor jaarlijkse gemiddelde golfintensiteiten tussen 15 en 25 kW / m. De waterkolom levert twee tegengesteld draaiende turbines, die elk een generator van 250 kW aandrijven, wat een nominaal vermogen van 500 kW oplevert.

0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 29/03/11, 08:12

daar is het duidelijk!
dank je wel.
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 289-gasten