Waterstofopslag lage druk

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 18/03/08, 09:38

Waterstofopslag geloof ik zelfs op uw initiatief :P

@ + Kapitein!
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 18/03/08, 11:20

Ah ja, daar ga je :D

Kortom, waterstofopslag is nog niet ontwikkeld, vooralsnog geen passende oplossing

Dit type opslag zou heel goed kunnen worden verlaten ten gunste van zogenaamde "kwantum" -batterijen of de supercondensatoren waarover we hebben gesproken. ICI

plotseling, met een efficiëntie van 95% van de belasting en kunnen fotovoltaïsche panelen van 40% van de efficiëntie zijn (ik kan dromen) de zonne-energieopslag zou interessant worden

de kosten van een dergelijke installatie en de daadwerkelijke opslagcapaciteit valt nog te bezien.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 18/03/08, 12:30

Ah ja, ik hou ook van supercaps. Het is zeer efficiënt voor het regeneratief remmen van auto's.

Honda had dit ontwikkeld op een IMA of een Insight (mijn geheugen schiet tekort ...).

Voor gasvormige waterstof voel ik niet echt de opslag ervan ... Eindelijk, wie weet :?
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 12/07/08, 15:46

zonnecollectoren bestaan ​​al heel lang die energie produceren die veel gemakkelijker op te slaan is dan elektriciteit en waterstof

en bovendien zijn deze sensoren zelf gebouwd: ik heb het over bomen of ander teeltmateriaal

de opslag van brandhout is nog praktischer dan de opslag van waterstof

fotosynthese is de meest winstgevende vorm van zonne-energie
1 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 13/07/08, 01:42

Het is waar, maar er zijn niet genoeg bossen om de planeet van brandhout te voorzien, er zijn er te veel van ons

Ik zie meer een waterstofauto dan een houten auto, maar het is tenslotte te doen met een zwier
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 13/07/08, 19:54

er zijn nog grote stukken woestijn om te cultiveren

en het irrigeren van een woestijn is gemakkelijker dan het maken van fotovoltaïsche cellen: en het een verhindert het ander niet ...

Ik heb het niet alleen over brandhout: ik heb het vooral over het gebruik van hout om synthetische vloeibare brandstof te maken door verwarming met systeemverliezen ...

Ik heb het niet over stirling: de verbrandingsmotor werkt het beste op brandstof: stirling is erg goed voor het benutten van zonnewarmte en waarom zou ik geen elektriciteit maken om water te elektrolyseren: maar ik zou het niet opslaan geen zuivere waterstof: ik zou het gebruiken bij de vervaardiging van synthetische brandstof met hout dat koolstof levert, maar niet genoeg waterstof
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 16/07/08, 09:59

Chatelot je begreep alles!

Een van de beste opslagplaatsen voor H2 is biomassa met koolstofketens.

Woestijnen kunnen worden geïrrigeerd met de kolossale zonne-energie die erin stroomt. De koelere exemplaren zijn in staat biomassa te produceren.

En er zijn andere oplossingen, uitgaande van zeewater en het natrium dat het in enorme hoeveelheden bevat ... Ik zal hier binnenkort iets over posten.

Hallo allemaal!
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
minguinhirigue
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 01/05/08, 21:30
Plaats: Straatsburg
x 1




par minguinhirigue » 16/07/08, 11:17

Best coole discussie. H2 lijkt nog steeds een baan te hebben. Aan de andere kant is het voor de stirling een van de meest interessante oplossingen als men een vaste waterstofopslag voor ogen heeft of als de afgifte van H2 exotherm is, in feite kan men zich een grote verbrandingskamer voorstellen buiten de expansiekamer van de stirling.

Externe brandstofmotoren zijn dus niet helemaal te denigreren als we brandstoffen gebruiken met een lage energiedichtheid, zoals H2-gas, methaan en andere biobrandstoffen ...

Ik denk echter dat de directe elektrische sector enorme vooruitgang boekt, en gezien de mogelijkheid van regeneratief remmen, zal hij waarschijnlijk hybriden inhalen:
Tenzij kinetische terugwinningsapparatuur ook enorme vooruitgang boekt, is er inderdaad behoefte aan een supercondensator of een batterij naast het paar brandstoftank en warmtemotor, we hebben ook een tweede motor nodig, en vele kinematische accessoires die op lange termijn geleidelijk verdwijnen uit elektrische voertuigen met wielmotoren: transmissieas, carding, versnellingsbak, in het uiterste geval maakt zelfs de besturing plaats voor servobesturingen ... het weegt het voertuig en verhoogt mechanische verliezen ...

Uiteindelijk, als elektrische opslag hun beloften nakomt en als opslag op traagheidsdisks geen verbluffende vooruitgang boekt (zie de prestaties van schijven die voor F1 in 2009 zijn gemonteerd), ben ik er niet van overtuigd dat hybriden en thermiek blijven bestaan, zo niet om lawaai te maken (hun "viriliteit" was aan het begin van de eeuw een van de (vele) redenen voor hun succes op elektriciteit).
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Betreft: Opslag van waterstof onder lage druk




par Christophe » 19/02/21, 13:23

Nieuwe technologie om H2 drukloos op te slaan in een "pasta" ...

1 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Betreft: Opslag van waterstof onder lage druk




par GuyGadeboisTheBack » 19/02/21, 13:34

Christophe schreef:Nieuwe technologie om H2 drukloos op te slaan in een "pasta" ...

Interessant.
https://www.wikiwand.com/fr/Hydrure_de_magn%C3%A9sium
https://www.techniques-ingenieur.fr/bas ... ium-in170/

OVERZICHT

De vaste opslag van waterstof in de vorm van magnesiumhydride (MgH2) maakt grootschalige omzetting van elektrische energie mogelijk, met name van hernieuwbare oorsprong. Zeer reactieve nanogestructureerde poeders worden verkregen door MgH2 en overgangsmetalen samen te malen. Na verdichting met geëxpandeerd grafiet, leiden deze poeders tot hoogwaardige composietmaterialen in termen van opslagcapaciteit en waterstofsorptiekinetiek. Omdat de hydraterende reacties (dehydratie) sterk exotherm (endotherm) zijn, vereist de ontwikkeling van hoogwaardige reservoirs een zorgvuldig thermisch beheer. Er zijn numerieke en analytische tools ontwikkeld om deze opslagsystemen te helpen ontwerpen.



Alleen voor verlichte technici (dus niet ik):
https://tel.archives-ouvertes.fr/tel-00351465/document
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 237-gasten