Waterstofopslag lage druk

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16133
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5245




par Remundo » 04/03/08, 17:30

Chatham schreef:Dat verklaart alles: je moet de scheten niet tegenhouden want anders gaat de winderigheid omhoog langs de ruggengraat naar de hersenen: zo ontstaan ​​klote ideeën... : Mrgreen:


De scheten tegenhouden, dus het is een doodlopende weg : Lol:
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
rescwood
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 05/09/05, 14:30
Plaats: Luxie (Zuid-België)




par rescwood » 07/03/08, 18:42

Citation:
Rescwood, ben het helemaal niet met je eens wat betreft biomassa, want bijvoorbeeld industrieel geproduceerde olieachtige algen zouden grotendeels in onze huidige behoeften kunnen voorzien... Opbrengst van 70 tot 150L/ha.jaar...


Waar haal je deze cijfers vandaan? Het zou echt wonderbaarlijk zijn, de oplossing om zonne-energie op te slaan in een gemakkelijk te transporteren en bruikbare energiedrager.


Mea culpa, ik had niet de moeite genomen om te kijken:
https://www.econologie.com/forums/huile-vegetale-pure-par-les-algues-oleagineuses-t2242.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 10/03/08, 10:56

Aloa!

Remundo schreef:Hier, kijk hier eens naar
http://www.cea.fr/var/plain/storage/ori ... 8c4662.pdf

Mijn hyperthermische zonneval levert probleemloos warmte van meer dan 1000°C.
@+


Moet je ons dat laten zien, een beetje zoals Thémys?

Anders 60KJ om H2 te maken uit biomassa in plaats van 280KJ om direct uit water te kraken, dat is al mooi

Laten we niet vergeten dat we, om het galopperende broeikaseffect te beperken, ons energieverbruik moeten beperken tot een derde van wat we al verbruiken... we zitten in de problemen

Ik ben niettemin voorstander van fotovoltaïsche zonne-energie voor opslag van batterijen of gebruik voor elektrolyse (opslag komt, dat weet ik zeker, maar wanneer?)
en thermische zonne-energie met opslag berekend voor 72 uur in vloerverwarming
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16133
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5245




par Remundo » 10/03/08, 12:32

Hallo Maloche,

Als je naar de forum (klik op PHRSD), heb ik de wetenschappelijke bijlage met de berekening van de opbrengsten gepubliceerd.

Een opslag van 72 uur is mogelijk, maar er moet wel een grote geïsoleerde tank voorzien worden.

Ik berekende dat door water te kiezen, het 50L nodig had om van 900°C naar 1000°C te gaan voor 1m² gedurende 12 uur met 1000W/m². Je kunt ook stenen, zand...

Nu, gedurende 72 uur, vermenigvuldig je het volume met 6 (300L) of je vermenigvuldigt de deltaT met 6 (een beetje moeilijk, maar mogelijk...)

Voor jou kunnen we ons bovendien 100°->1300°C veroorloven omdat het voor huisverwarming is.

Of doe een beetje van beide 8)

@+
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 10/03/08, 22:21

Wauw, laat je niet meeslepen :D

Ik had het alleen over lage temperatuur opslag in ruime vloerplaten, waarop een isolatie is aangebracht die berekend is om de warmteafgifte te vertragen

Lage T°, d.w.z. van maximaal 22 tot 30°C en een oppervlaktetemperatuur op isolatie beperkt tot 25°C, dit alles voor een maximaal rendement van de zonnepanelen

dit impliceert een zeer goed geïsoleerde woning

Eventueel kan je ook een paar m3 beton in de kelder laden en naar behoefte als wisselaar gebruiken...

Ik volg je nog steeds niet voor de hoge T°
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16133
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5245




par Remundo » 11/03/08, 10:25

Ah, maar pas op, de hoge temperatuur is alleen voor de opslagtank. De koelvloeistof die er doorheen gaat, zou geen tijd moeten hebben om volledig te "laden". Als je snel genoeg passeert, kan het maar enkele tientallen °C duren... En ga een betonnen plaat opwarmen.

De kern van thermische opslag bij lage deltaT is dat er enorme hoeveelheden materialen nodig zijn... de opslag is onvermijdelijk evenredig met de twee hoeveelheden. Als de ene naar 0 neigt, neigt de andere naar oneindig. : Idee:

@+
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 11/03/08, 10:59

ja, maar de WKO in het geval van een woning hebben we al in de vloeren

visualiseer een huis van 150 m² met extra grote dekvloeren van 15 cm, dat geeft je 22 m3 beton voor opslag, met een huis dat goed geïsoleerd is van buitenaf, een Canadese put en dubbele stroomventilatie, het is meerdere dagen autonoom verwarmen zonder zon

hieraan voeg je erkers toe voor direct zonlicht en een geregeld automatisch beheer van elektrische zonwering

slaapkamers en badkamers bevinden zich in de kelder (open terrein) voor thermisch comfort in de zomer en ongeëvenaard akoestisch comfort, een dakraam in het midden met een wintertuin die toegang geeft tussen de niveaus

de woonkamers zijn op de begane grond, zie verdieping voor fijnproevers

wie zegt beter? en dit alles zonder waterstofopslag : Cheesy:

de overtollige energie wordt opgeslagen in een geïsoleerd betonnen volume in de kruipruimte van de aan de woning grenzende garage, waardoor opslag tot 80°C mogelijk is om de verwarmde vloeren te herverdelen en warmwatervoorverwarming op aanvraag

mijn toekomstige woning :D
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16133
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5245




par Remundo » 11/03/08, 12:11

Ah!!

Ik voel in jou de habitatingenieur gepassioneerd en geanimeerd door een sprankelende ecologische vlam!
:D
Laat de HQE leven!!! 8)
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 11/03/08, 23:07

ja, vooral realistisch gezien de onvermijdelijke toename van energieën

ook van plan om meteen autonoom te zijn
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 17/03/08, 22:36

Wat was het onderwerp ook alweer? :D
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 206-gasten