Waterstofopslag lage druk

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
rescwood
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 05/09/05, 14:30
Plaats: Luxie (Zuid-België)




par rescwood » 29/02/08, 16:35

Biomassa is en zal nooit een exploiteerbare bron van energieproductie zijn in het kader van duurzame ontwikkeling in het tempo waarin we momenteel energie verbruiken.
Bovendien, in het geval van synthese en productie van brandstoffen, brandstof, komt de energie die in het proces wordt geïnvesteerd praktisch overeen met wat we eruit kunnen halen...

Biomassa-thermolyse als vervanging voor petrochemie, waarom niet, maar als brandstofbron is het economisch dom.

"Hyperthermische zonneval op 1000°C": ik wacht af, het zou me in staat stellen om zonne-energie te smeden. In de tussentijd ga ik aan de slag met het maken van André's ballenbrander. Voor deze zijn er feedbacks die bewijzen dat het werkt.
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 03/03/08, 10:24

helemaal mee eens;
+ alles hangt af van de zon. als er geen is, is er geen ... en de wind zal afkoelen.

ja recswood, ons verbruik is te hoog, maar we weten dat we het gaan verminderen, we moeten er aan geloven.



je onderschat echter de methaanbiomassa: één koe = 15 m3 gas per dag.

in duitsland 3500 biogasinstallaties: elektriciteit + warmtenet, in zweden rijden bussen, treinen etc...

de toekomst van NRG in Europa! wat gas!

in Frankrijk, 4 faciliteiten ...

we weten dat we dit gas vloeibaar kunnen maken in diesel! zelfs zuiveringsslib!


vang bovendien geen methaan op: CH4 is 3000 keer erger dan CO2 in termen van broeikasgassen!

bovendien is het teruggewonnen substraat "organische" meststof, een andere oplossing! het anaerobe proces gaat veel sneller dan het verspreiden ... of drijfmestvervuiling.

kortom, ik begrijp je daar niet echt!



http://www.nrjrealiste.fr/biogaz/biogaz.html
http://www.nrjrealiste.fr/biogaz/biogaz2.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 03/03/08, 10:38

Hallo Rescwood,

reswood schreef:Biomassa is en zal nooit een exploiteerbare bron van energieproductie zijn in het kader van duurzame ontwikkeling in het tempo waarin we momenteel energie verbruiken.
Bovendien, in het geval van synthese en productie van brandstoffen, brandstof, komt de energie die in het proces wordt geïnvesteerd praktisch overeen met wat we eruit kunnen halen...

Biomassa-thermolyse als vervanging voor petrochemie, waarom niet, maar als brandstofbron is het economisch dom.


Hier kun je kijken
http://www.energie-ren.com/conferences% ... /Bigot.pdf

In feite verbruikt thermolyse van biomassa een fractie van de energie van de uiteindelijke brandstof.

Dit is het hele punt om deze warmte te vervangen door de kolossale energiebijdragen van de zon.

In dit document zult u zien dat de enige manier van verbetering thermolyse is bij meer dan 1000°C, wat momenteel zeer onecologisch is omdat deze temperaturen worden verkregen door verbranding...

Met zonne-energie hyperthermisch, zullen waarschijnlijk veel zekerheden aan het wankelen worden gebracht, zoals de onmogelijkheid om waterstof te maken: de directe route door thermolyse van water, en de indirecte (elektrische) route door hydrolyse van water worden door de PHRSD geopend.

In feite kunnen praktisch alle endotherme reacties die alleen een goede kinetiek hebben bij 1000°C en daarom erg duur zijn in termen van brandstof, profiteren van deze hyperthermische opsluiting.

@+
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 03/03/08, 10:46

Hallo Jonule,

jonule schreef:helemaal mee eens;
+ alles hangt af van de zon. als er geen is, is er geen ... en de wind zal afkoelen.

http://www.nrjrealiste.fr/biogaz/biogaz.html
http://www.nrjrealiste.fr/biogaz/biogaz2.html


En precies, de PHRSD lost het probleem van gevoelstemperatuur op, aangezien de opsluiting plaatsvindt in een holte die "energieopsluiting" wordt genoemd en die volledig kan worden gesloten in geval van verdwijning van de zon.

Dus wat wordt er opgeslagen reste opgeslagen, met verwaarloosbare verliezen.

Berekeningen die ik later zal publiceren, laten zien dat de efficiëntie van thermische opsluiting, reflectie van de collectorspiegel omvatten, is bijna 90% bij 1000 ° C.

Alleen al de reflectiviteit van de sensoren die momenteel in het brandpunt zijn geplaatst, betekent dat dit rendement onder de 80% ligt, en zelfs ver onder de onbeperkte warmtestraling.

Hier een kleine foto en een leuke video die de hyperreflectiviteit van stroomsensoren in huis laten zien...
Beeld
http://www.stirlingenergy.com/video/Dis ... %20Web.wmv
(kijk naar de open haard ... schijnt zoals alles!)

En dat is wat we zien... uitgestraald infrarood is zelfs nog krachtiger in termen van energieverliezen...
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
rescwood
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 05/09/05, 14:30
Plaats: Luxie (Zuid-België)




par rescwood » 03/03/08, 18:48

je onderschat echter de methaanbiomassa: één koe = 15 m3 gas per dag. ...
... CH4 is 3000 keer erger dan CO2 in termen van broeikasgassen!


Blijkbaar hebben we niet dezelfde cijfers: een koe = 40l methaan per dag en per liter geproduceerde melk (20 liter geproduceerde melk zou 800 l per dag opleveren, ik zou zeggen dat gemiddeld 1m3 per dag en per hoofd zou al een overschatting zijn).
Eén molecuul CH4 = 30 keer één molecuul CO2 in termen van broeikaseffect.

Nu geen tijd, maar ik kom later terug om mijn mening hierover uit te leggen:

Biomassa is en zal nooit een exploiteerbare bron van energieproductie zijn in het kader van duurzame ontwikkeling in het tempo waarin we momenteel energie verbruiken.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 03/03/08, 18:55

Uh 15m3 gas per dag en per koe ... niet rommelen ...
Het frituurt maar niet op dit punt ...

Hoeveel is een gemiddelde man? 1L? Tel de vrouwen die zich te veel inhouden niet mee... : Mrgreen:

Rescwood, ben het helemaal niet met je eens wat betreft biomassa, want bijvoorbeeld industrieel geproduceerde olieachtige algen zouden grotendeels in onze huidige behoeften kunnen voorzien... Opbrengst van 70 tot 150L/ha.jaar...
0 x
Avatar de l'utilisateur
rescwood
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 05/09/05, 14:30
Plaats: Luxie (Zuid-België)




par rescwood » 04/03/08, 13:52

Uh 15m3 gas per dag en per koe ... niet rommelen ...
Het laat een scheet maar niet op dit punt ...


Sorry dat ik een van de basisprincipes van triviale 'biomethaan'-humor in twijfel trek, maar herkauwers stoten methaan uit via de twee openingen van hun spijsverteringsstelsel en de terugstroming is veel beter dan de uitlaat.

Hoeveel is een gemiddelde man? 1L? Tel de vrouwen die zich te veel inhouden niet mee...


AMHA, er is 3 tot 10% van de fermenteerbare fractie van de voedselbolus nodig, afhankelijk van de methanogene aard van het ingenomen voedsel, voor de PCI! Voor de PR (afstoting) moet je kijken naar de samenstelling van zwaveleiwitten waarvan de anaërobe afbraak H2S oplevert.
Voor vrouwen bevordert de geforceerde retentie van H2S in het distale deel van het spijsverteringskanaal de doorgang naar het bloedsysteem, waar het het transport van zuurstof door hemoglobine verstoort en zo de werking van het CZS (centraal zenuwstelsel) beïnvloedt. Dat...

Rescwood, ben het helemaal niet met je eens wat betreft biomassa, want bijvoorbeeld industrieel geproduceerde olieachtige algen zouden grotendeels in onze huidige behoeften kunnen voorzien... Opbrengst van 70 tot 150L/ha.jaar...


Waar haal je deze cijfers vandaan? Het zou echt wonderbaarlijk zijn, de oplossing om zonne-energie op te slaan in een gemakkelijk te transporteren en bruikbare energiedrager.

Tenzij ik het mis heb:

70 tot 150 L per Ha en per jaar, op zijn minst, minstens 000X de beste opbrengsten verkregen in intensieve landteelt!!! (Zonnebloem = ca. 50 ton olie/ha)

De PCI van SVO is 9032 Kcal/Kg, d.w.z. 37800 KJ/Kg (1cal=4,185J) of 10,5 KWh/Kg (1Wh=3600J), bij 110 l per ha en per jaar zou dit ons (dichtheid 000) maken: ( (0,9 * 110)*000)/0,9*10,5 = het equivalent van 365 KW "geïnstalleerd" vermogen per Ha, 24 W/m118.

Als we bedenken dat het de zonnestraling is die de energie levert die nodig is voor de productie van de olie, 23,6 W / m2 (de zon schijnt maar gemiddeld 12 uur per dag) ... Beter dan de PV van de markt (10 tot 15Wp / m2). In een sterk zonnige regio 230W / m2 (2000 KWh / jaar) zou dit een omzettingsrendement van ongeveer 10% opleveren, om nog maar te zwijgen van het feit dat de plant ademt en andere stoffen aanmaakt voor zijn groei die ook gewaardeerd zouden kunnen worden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

waterstof




par tigrou_838 » 04/03/08, 14:04

hallo remundo, maar nee, je hebt niet de enige vertegenwoordiger uit avernois, ook al ben ik niet meer in de regio, ik kom nog steeds uit de auvergne, en er is ook jean63.


lang leve vercingetorix hic op zijn prachtige paard vanaf de gloednieuwe place de jaude met zijn prachtige tram die ik met kerst zag.

hic hic, te veel chataugay-wijn om XNUMX uur hic

: Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 04/03/08, 15:00

Ah Ah... Hoi Teigetje

Ik zeg altijd dat de zwakte van de demografie van de Auvergne alleen wordt geëvenaard door het talent en de kwaliteit van de overlevende vertegenwoordigers : Cheesy:

Winnie begroet je! :D
0 x
Beeld
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 04/03/08, 17:00

Christophe schreef:
Hoeveel is een gemiddelde man? 1L? Tel de vrouwen die zich te veel inhouden niet mee... : Mrgreen:



Dat verklaart alles: je moet de scheten niet tegenhouden want anders gaat de winderigheid omhoog langs de ruggengraat naar de hersenen: zo ontstaan ​​klote ideeën... : Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 282-gasten