Waterstof: nikkeloxide ijzerelektroden: 82% efficiëntie

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
jean.caissepas
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 01/12/09, 00:20
Plaats: R.alpes
x 423

Waterstof: nikkeloxide ijzerelektroden: 82% efficiëntie




par jean.caissepas » 29/06/15, 10:17

Een economische oplossing voor het opslaan van hernieuwbare energie met correcte prestaties.

In hun nieuwe studie kondigden Yi Cui en zijn collega's een baanbrekende technologie aan. "Onze waterafscheider is uniek omdat we voor beide elektroden een enkele katalysator, nikkel-ijzeroxide, gebruiken", zegt afgestudeerde student Haotian Wang, hoofdauteur van het onderzoek. "Deze bifunctionele katalysator kan meer dan een week continu water ontleden met een spanning van slechts 1,5 volt elektriciteit. Het heeft een ongekende efficiëntie van waterafbraak (82%) aangetoond bij omgevingstemperatuur."


link: http://www.enerzine.com/603/18546+un-catalyseur-unique-pour-produire-de-lhydrogene-24h-7j+.html

Veel leesplezier ...
Olifant, misschien kun je je tests op de HHO hervatten... :P
0 x
Verleden gewoonten moet veranderen,
omdat de toekomst mag niet sterven.
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 29/06/15, 12:59

Misschien niet, maar de affiniteit met nikkel-lithium roept dingen in mij op... .
Dat gezegd hebbende, als we in het artikel lezen:

In het begin had het apparaat 1,56 volt elektriciteit nodig om water af te breken,


we vragen ons af wat de competentie van de journalist is.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
ARMAND
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 92
Inschrijving: 18/09/12, 21:14
x 2




par ARMAND » 29/06/15, 21:36

Ik zal eraan toevoegen dat we met een beetje follow-up vaak de proefschriften of de patenten vinden die hen "inspireren"...
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 29/06/15, 22:05

Misschien niet, maar de affiniteit met nikkel-lithium roept dingen in mij op... .

Ik ook!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 482-gasten