Olie-warmtekrachtkoppeling voor werkplaats

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 04/11/09, 10:55

bedankt voor de links, ik ben bekend met de onderzoeken, debatten en tests over motoren met palmolie; gebruiker al ruim 8 jaar gratis 100% frituurolie (zonnebloem, koolzaad) op meerdere motoren, ik denk dat ik weet waar ik het over heb:
Het kost niets, we recupereren een oude motor voor bijna niets, we laten hem natuurlijk op olie draaien "onder de juiste omstandigheden", het kost niets, het produceert elektriciteit en warmte.
zoals christophe zegt: bepaalde voorwaarden moeten gerespecteerd worden.
als de motor is uitgerust met een start met 100% olie, zullen we intermitterende regimes kunnen waarnemen, anders zal het met een dual-fuel kit-techniek niet hetzelfde gebruik zijn, het zal af en toe moeten worden gestart (zoals een keer een avond, maar het is ook heel goed).
0 x
emlaurent
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 153
Inschrijving: 17/12/05, 00:42
Plaats: Elzas




par emlaurent » 07/11/09, 00:25

Christophe schreef:Ik adviseer je lees deze rapporten zorgvuldig door voordat u zware motorkosten maakt bij 100% olie-warmtekrachtkoppeling:

...piepen...

Anders is een 50/50 olie / oliemotor al niet slecht ... en beperkt behoorlijk de risico's van vroegtijdige slijtage! Anders een doping met water erop doen!


Interessante rapporten! Dit bevestigt een van mijn angsten dat een basismotor niet gemaakt is om elke dag 8 tot 10 uur te draaien voor verwarming. We bereiken snel 500 bedrijfsuren (ongeveer 2 maanden).

Bij nader inzien is het maken van een puur oliecogé niet per se ideaal: je hebt 3 tot 4000 liter per jaar nodig. Om alleen herstelolie te gebruiken (blijkbaar de grote hobby van Jonule). : Cheesy:), heb je een verdomd goede leverancier nodig...
Bij aankoop is stookolie goedkoper dan plantaardige olie (eventuele belastingen moeten nog gecontroleerd worden).
Zoals Christophe zegt, kan het beter zijn om met een lager oliepercentage te beginnen, wat een volume vertegenwoordigt dat niet al te ingewikkeld is om terug te winnen en te filteren en dat altijd een beetje geld zal besparen.

Ik heb de draad op CODEART gevolgd, het is waar dat hun structuur en workshop behoorlijk indrukwekkend zijn!

Christophe schreef:emlaurent, neem alsjeblieft contact met mij op in MP


Oké, ik kijk naar mijn PM

Emmanuel
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 275-gasten