Verkiezingen, Alain Juppé verslagen --> aftreden

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 19/06/07, 13:36

zac schreef:Aftreden als je niet gekozen bent, dateert van lang geleden, een oude traditie (herbevestigd door degaule en mitterant); die zei dat als je niet gekozen wordt in je land, je het niet verdient om minister te zijn.

Ja, alleen dat is er UNE iets wat mij zorgen baart. Worden parlementsleden ‘verondersteld’ mensen van het volk te zijn, gekozen door het volk, en de standpunten van het volk te vertegenwoordigen als oppositie tegen de regering? Neen?
Ik heb dus problemen met het begrijpen COMMENTAAR nummer 2 van de regering OSE zich kandidaat stellen voor parlementsverkiezingen. Wat gebeurt er met de rol van de volksvergadering als deze gevuld is met regeringspolitici? antwoord: niets, want in dit geval beslissen de ministers en hun vrienden, en het zal nooit de vergadering zijn die hen zal tegenspreken...
Het is niet 49% die Juppé had moeten hebben, het is 0,0000% omdat hij deze positie nooit had mogen claimen!
Et commentaar (hij werkt 24 uur per dag?) tegelijkertijd de rol van gedeputeerde vervullen als minister??? Boter en botergeld...
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 19/06/07, 13:39

Christophe schreef:Hé, zou dit Sarko's excuus kunnen zijn om niets meer aan het milieu te doen?

Nu het Borloo wordt, wordt het volgens mij niet beter dan Juppé, en aangezien ik het eigenlijk al niet geloofde... heet het.
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 19/06/07, 14:15

abyssin3 schreef:Et commentaar (hij werkt 24 uur per dag?) tegelijkertijd de rol van gedeputeerde vervullen als minister??? Boter en botergeld...


Nou nee, hij steelt wat meer geld van je en hij heeft 2 kantoren, dus tussen 2 diners door kan hij naar de Seychellen :onheil:

Zie je, politiek is heel eenvoudig: er zijn 60 miljoen idioten die betalen en 3/4000 dwazen die lachen; Hoe dan ook, het is lang geleden dat politici iets besloten hebben; het zijn de mensen die de verkiezingen financieren die de macht hebben.

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 19/06/07, 17:23

zac schreef: het zijn de mensen die de verkiezingen financieren die de macht hebben.

Het is grappig, het doet me denken aan de presidentsverkiezingen. et wetgevend over TF1 en FR2: ik heb het nooit begrepen welk rapport we hadden tussen het Royal/Sarkozy-duel en "het punt''20min.fr"of"Dell".
Toch zagen we hun logo de hele verkiezingsavond hangen, vooral tijdens de uitslag. :schok:
Mijn standpunt was eerder dat dergelijke grootschalige (die beslist wie de komende vijf jaar zal regeren) en openbare verkiezingen vrij zouden moeten zijn van enige reclame-invloed (buiten de periodes die voor dit doel zijn voorzien = reclame-onderbreking), of neutraal als Ik durf te zeggen.
Maar uiteraard lijken Dell, het punt en 20min.fr niemand te choqueren. Ik neem aan dat hun rapport rechtstreeks aan de regering gericht is...
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 19/06/07, 17:29

zac schreef:Nou nee, hij steelt wat meer geld van je en hij heeft 2 kantoren, dus tussen 2 diners door kan hij naar de Seychellen

Correctie, Zac:
Nou nee hij (de minister van Ecologie) steelt nog wat geld van je en hij heeft 2 kantoren, zodat hij tussen 2 diners door naar de Seychellen kan per vliegtuig, dat ~10 ton kerosine/uur en evenveel CO2 verbruikt
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 19/06/07, 17:50

maak je geen zorgen, ze zijn niet dichtbij een tegenstrijdigheid (denk aan Dutronc).

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)

Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 19/06/07, 18:27

zac schreef:maak je geen zorgen, ze zijn niet dichtbij een tegenstrijdigheid (denk aan Dutronc).

@+


Dutronc? De zanger ?
Wat heeft hij gedaan ?
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 19/06/07, 19:13

het liedje ‘Ik draai mijn jasje binnenstebuiten’ zegt je niets :P :P :P

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)

Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 19/06/07, 19:32

In feite is de echte titel "de opportunist" :D
ICI
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 19/06/07, 20:57

ahhh oké, skuzez, ik was niet verbonden : Oops:
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 192 gasten