Vergelijkende observatie Air X, breeze, Rutland en Aerogen

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Ruthenian
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 02/11/05, 15:22




par Ruthenian » 21/04/12, 21:41

Hier zijn de foto's van de windturbines in situ.
Sommige hubs zijn geblokkeerd.


Airbreeze+rutland 913
Beeld

Beeld

Lucht X

Beeld

Aerogen + Rutland:

Beeld

Aerogen + Rutland:

Beeld

Aerogen + Rutland:

Beeld

Lucht X

Beeld

Rutland

Beeld

Air Breeze Geblokkeerd op mijn pad
Beeld
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 22/04/12, 10:52

hello,

Ruthene, je maakt een vergelijking van windturbines van het maritieme type.

Een maritieme windturbine is bedoeld om een ​​boot aan te drijven, dus hij mag geen grote bladen hebben. Dit zou meer dan gevaarlijk zijn voor zeilers. Als de boot eenmaal vooruit vaart, is er wat we windsnelheid noemen, deze windsnelheid is afhankelijk van de koers van de boot. zou zonder problemen sterker kunnen zijn dan de werkelijke en/en relatieve wind (het is in feite de som van de twee), wat betekent dat mariene windturbines volledig bedoeld zijn voor gebruik op een boot, omdat de windsnelheid daar vaak veel groter is dan op het land...

Verder zijn er op een boot vrijwel geen obstakels en dus geen windverstoring, niet zoals op het dak van een huis.

Daarom is het naar mijn mening geen goede oplossing om een ​​windturbine van het maritieme type te kiezen om op het dak van een huis te plaatsen...

Afgezien van de rutland is er misschien met deze vele bladen maar een beetje wind nodig om te gaan draaien, en het is eigenlijk beter om een ​​windturbine te hebben die de hele tijd draait en weinig produceert dan een windturbine die niet of maar een klein beetje draait. ....

Kortom, als je een maritieme windturbine op een dak zet, moet je niet verwachten dat je een bijzonder goede productie hebt, zeker niet als de wind turbulent is...

landwindturbines met grotere rotoren hebben gemaakt, is dit niet voor niets en in alle gevallen is de positionering van de windturbine essentieel...
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 22/04/12, 15:06

Heel rechtvaardig
Een windsurfplank kan volgens mij drie keer de maximale windsnelheid halen.
Een windturbine erachter zal veel meer ontvangen dan alleen statische elektriciteit.
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Ruthenian
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 02/11/05, 15:22




par Ruthenian » 22/04/12, 18:18

Ja natuurlijk, behalve dat de plasmanu windturbine Ista-versie en de mijne hoge snelheden halen, net als de Air X of de Air Breeze.
Deze windturbines moeten daarom vermeden worden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 22/04/12, 19:38

ja, wat de ista ook is met airX-bladen, het laat de buurman praten.
Het zijn de geïnjecteerde watts die er niet zijn, slechts 25% van de capaciteit naar mijn mening. de airX-bladen zijn niet snel genoeg, de traagheid is hoog.
De originele ista-messen zijn het tegenovergestelde: geen traagheid, ze draaien niet of slecht. beginnend bij een harde windvlaag, en als het daarna stabiel is, blijft het... anders peanuts.

Edit: ik hou van pinda's... : Mrgreen:
En ik kreeg de oscilloscoop van mijn vriend, die ik destijds voor 1000 frank kocht om C-decoders te maken...+ : Mrgreen: en de sondes die prima zijn.
Edit2: Ik zou eens naar de wikkeling kijken om te zien of we de stroomsterkte kunnen verhogen zonder de spanning te beïnvloeden.

Dédé zou weten hoe het moest. Snuiven, niet meer... : Cry:
Geen elektricien: ik
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 22/04/12, 20:20

re,

ruthene: “Deze windturbines moeten daarom vermeden worden.”

om te bewaren voor gebruik op een boot of camper aan de kust ;), aan de andere kant produceert de Ruthland, hoewel hij een laag vermogen heeft, nog steeds ;), en de aerogen 4 of 6 zijn ook goed ;) ...
Er zijn ook de d400's, maar a priori is de vin niet groot genoeg en schommelt hij behoorlijk in de wind...

Kortom, een windturbine met een klein, snel blad is in wezen gemaakt voor heldere en winderige plaatsen, op een boot is hij perfect...
0 x
Ruthenian
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 02/11/05, 15:22




par Ruthenian » 22/04/12, 22:13

plasmanu schreef:Edit2: Ik zou eens naar de wikkeling kijken om te zien of we de stroomsterkte kunnen verhogen zonder de spanning te beïnvloeden.


Je zal niet kunnen. Het draait te snel om pijnlijk 12 VDC te bereiken.
11 draadwindingen met een diameter van 1,2 mm.
1200 1500 tpm voor 12 V DC.

Van mijn kant ga ik de spoelen opnieuw uitvoeren door de rotatiesnelheid door 5 of meer te delen als ik kan, met behulp van dunnere draad ten koste van de stroomsterkte.
Wat mij betreft maakt het niet uit, want ik wil maximaal 200 Watt.

Ik ga ook de messen opnieuw maken met PVC-buizen om te proberen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 22/04/12, 22:20

Uh 12v gelijkgericht :oiu pijnlijk zonder al te veel wind. Maar ik zag hem 30V slaan bij windstoten met de airX-bladen. 27 met de originele bladen vergroot. Het is de GTI die moeizaam begint.
Alsof er geen ampère was. Door echter de drie fases te krassen ontstaan ​​er prachtige vonken.
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Ruthenian
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 02/11/05, 15:22




par Ruthenian » 22/04/12, 22:30

Ik denk dat je een GTI op zonne-energie hebt. Het vertraagt ​​de windturbine te veel wanneer deze start.
Om goed te kunnen rijden heb je een configureerbare GTI nodig, zoals Windmaster of SWEA. Ik denk er ook over om er een op mijn eigen manier aan te passen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 22/04/12, 22:37

Ik heb een zonne-gti. Maar deze is inderdaad hybride zon/wind. Met 2 zekeringen, aan/uit start 10,8v. Het is waar dat het op mijn panelen precies hetzelfde werkt als het model met alleen zonne-energie. Anders zou het geen hybride zijn.
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 255-gasten