Okofen pelletomvormer en ketel

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
yann16
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 12/11/08, 16:11

Okofen pelletomvormer en ketel




par yann16 » 18/11/09, 09:13

Hallo,

Na de installatie van mijn Okofen-ketel, 25 kW, adviseerde de vertegenwoordiger van dit merk me meer dan sterk om een ​​omvormer te installeren om het zeer gevoelige elektronische deel van deze ketel te beschermen.
Mijn vraag, meer dan of het normaal is of niet, is welk type omvormer (afgezien van de voeding), moet deze worden geïnstalleerd voor echte bescherming (offline / online / interactieve lijn). De ketel werkt op 10A. Als de omvormer 10A-uitgangen heeft ...

Volgens de commercial is het meer om het elektrische signaal een goede vorm te geven, overspanningen of onderspanning en microsneden te elimineren ...


Bij voorbaat dank voor al uw antwoorden
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 18/11/09, 09:26

hij heeft een zwager die omvormers verkoopt : Lol: : Lol: : Lol:

zonder te lachen lijkt het me overvloedig. bovendien, op de dag dat er een echt probleem is als een onweersbui, weet ik niet eens zeker of de omvormer als zekering voor de ketel zal dienen.

plaats gewoon een afleider van goede kwaliteit op de uitlaat die uw ketel en barpunt voedt.

op het vermogensniveau, als je het model met afzuiging hebt, let op, het vermogen is belangrijk (ik weet de waarde niet meer) tijdens het afzuigen (5 minuten per dag)
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
yann16
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 12/11/08, 16:11




par yann16 » 18/11/09, 09:38

bedankt voor je antwoord:

wat betreft vermogen is dit het fijne schroefmodel (ik denk dat het vermogen rond de 1700/1800 watt / dag ligt: ​​dus niet enorm.

met betrekking tot het standpunt van de verkoper bevestigt hij dat als het computeronderdeel en andere elektronica in de toekomst beschadigd zouden raken, omdat het echt heel gevoelig is, en aangezien ik op het platteland woon, er een grote kans is op dat Okofen uit zijn garantie komt als het niet wordt beschermd door een omvormer ... Samenvattend wordt aangenomen dat het automatisch uit elektriciteit komt en niet uit hun machine ...

Vandaar mijn vraag over de omvormer en de stroomsterkte van de stopcontacten .... Dus ik sta mezelf toe om de vraag te laten rusten op wat voor type omvormer, en daarna zal ik zien ... Zelfs als ik veel koffie vind van moeten 150/250 euro toevoegen om een ​​ketel te beschermen die 9000 euro in rekening wordt gebracht, zonder de rest ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 18/11/09, 10:12

Als ik het niet mis heb, is de omvormer die de beste bescherming biedt een 'online'
De "offline" zijn tevreden om over te schakelen naar de batterij wanneer ze een over- / onderspanning detecteren, meestal door een eenvoudig relais, wat betekent dat het niet veel beschermt, behalve tegen stroomuitval.
Het 'interactieve ding', ik weet niet waar dat mee overeenkomt, en als ik het mis zou kunnen hebben, lijkt het voor mij meer op een commercieel argument dan op een echte technologie (zoals 'autoradioverkoper watt')

Maar om echt beschermd te zijn, zou ik zeggen dat je een goede afleider van categorie 1 bovenaan de tafel nodig hebt, in combinatie met een uitstekende aardelektrode, en een afleider van categorie 2 net voor de ketel en zijn mogelijke omvormer.

Over de kracht van de omvormer moeilijk te zeggen. Het moet op zijn minst de stroom ondersteunen die door de ketel wordt geabsorbeerd wanneer al zijn apparatuur is ingeschakeld en zonder deze gegevens is het onmogelijk om te beslissen.
We kunnen het doen met een pollepel door de kracht toe te voegen van alles wat wordt bestuurd door de ketel (circulatiepomp, schroefmotor, enz ...) maar daar is het hetzelfde, het vergt de technische gegevens, we kunnen het niet raden.
0 x
yann16
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 12/11/08, 16:11




par yann16 » 18/11/09, 10:37

bedankt voor je antwoord ...

Wat betreft het vermogen van de omvormer, ik heb deze elementen (in principe is een vermogen van 250 / 300w voldoende ... Als de ketel echter in 10A werkt, is het noodzakelijk dat het vermogen van de omvormer in 10A (inderdaad aantal omvormers dus in 7A) ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 18/11/09, 12:08

Verwar de classificatie van de toevoerleidingbeveiliging niet met het opgenomen vermogen door de ketel.
Zelfs als deze twee waarden gerelateerd zijn, hebben ze weinig met elkaar te maken.

U moet weten dat in een huishoudelijke installatie de stroomonderbrekers en zekering van het verdeelpaneel worden gebruikt om de lijnen (de draden) te beschermen en niet de apparaten die erop zijn aangesloten (die hun eigen bescherming zouden moeten hebben)
Dus als u wordt gevraagd om een ​​10A-lijn, weet u dat de opgenomen stroom deze waarde nooit zal overschrijden, maar deze kan ook veel lager zijn.


300W bij 230V is het 1.3A
Als je een omvormer wilt vinden die uit 10A komt, heb je er een nodig van 2300W ... het begint een grote omvormer te worden.
Computeromvormers die gewoonlijk op de markt worden gevonden, zijn tussen 500 en 800 VA (2.2 A tot 3.5 A)

Om P = U x I te vereenvoudigen met
P = vermogen in watts
U = spanning in Volt (hier 230V van het lichtnet)
I = intensiteit in ampère
0 x
yann16
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 12/11/08, 16:11




par yann16 » 18/11/09, 12:39

Kortom, het is niet nodig om een ​​omvormer te laten vallen op basis van de stroomsterkte van zijn uitgang, maar alleen het vermogen ervan moet logisch zijn met wat er zal worden verbruikt ...? ... Heb ik het mis?

:| : Cry:
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 18/11/09, 13:45

yann16 schrijft:bedankt voor je antwoord:

wat betreft vermogen is dit het fijne schroefmodel (ik denk dat het vermogen rond de 1700/1800 watt / dag ligt: ​​dus niet enorm.


Watt / dag, ik weet het niet. u wilt waarschijnlijk praten over Wh / day. het is een eenheid van energie en niet van kracht, dus dat informeert ons niet echt.

yann16 schrijft:met betrekking tot het standpunt van de commercial bevestigt hij dat als het computeronderdeel en andere elektronica in de toekomst beschadigd zouden raken, omdat ze echt heel gevoelig zijn, en aangezien ik op het platteland woon, de kans is groot dat Okofen van zijn garantie wordt ontheven als deze niet wordt beschermd door een omvormer... ...


dat zou me verbazen. Ik stel voor dat je Okofen France in Barberaz (73) belt om hun standpunt te achterhalen, maar ik heb er nog nooit van gehoord. het lijkt me niet eens legaal. Op dat moment hoeft darty alleen te zeggen dat ze weigeren je je tv en je computer te garanderen als ze geen ps op de omvormer zijn.
dit is n'importenawak.
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening
yann16
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 12/11/08, 16:11




par yann16 » 18/11/09, 13:53

ja, het is de dagelijkse consumptie ...

Voor de rest is het de vertegenwoordiger van Poitou-Charentes Okofen ...
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3

Re: Okofen pelletomvormer en ketel




par Alain G » 18/11/09, 14:00

yann16 schrijft:Hallo,

Na de installatie van mijn Okofen-ketel, 25 kW, adviseerde de vertegenwoordiger van dit merk me meer dan sterk om een ​​omvormer te installeren om het zeer gevoelige elektronische deel van deze ketel te beschermen.
Mijn vraag, meer dan of het normaal is of niet, is welk type omvormer (afgezien van de voeding), moet deze worden geïnstalleerd voor echte bescherming (offline / online / interactieve lijn). De ketel werkt op 10A. Als de omvormer 10A-uitgangen heeft ...

Volgens de commercial is het meer om het elektrische signaal een goede vorm te geven, overspanningen of onderspanning en microsneden te elimineren ...


Bij voorbaat dank voor al uw antwoorden




Hallo Yann!

Wat maakt het uit!

Je plaatst een omvormer en dan verdedigen ze zichzelf door te zeggen dat je niet de juiste hebt gekozen !!

Ze hebben zeker een probleem met hun elektronica en hun oplossing is de beste onzin die ik tot nu toe heb gehoord.

Mijn zwager van een dual-energy elektrische / olie-oven en de elektronische kaart bleef op zijn derde op zijn gezicht plakken, hij vertelde me erover de laatste keer dat het gebeurde en ik repareerde en paste de kaart aan die loopt al 3 jaar zonder problemen, het is stom omdat ze de problemen bij de klanten neerleggen voor een slecht ontwerp aan het begin. :onheil:

Uw kaart heeft waarschijnlijk een slechte filtering in de toevoer of te zwakke of slecht gekoelde componenten, zoals te vaak het geval is. :|
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 182 gasten