Okofen pelletomvormer en ketel

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Okofen pelletomvormer en ketel




par Did67 » 18/11/09, 15:32

Alain G schreef:
Ze hebben zeker een probleem met hun elektronica en hun oplossing is de beste onzin die ik tot nu toe heb gehoord.
:|


Nee, ik denk niet dat er een probleem is. Suaf een commercial die ???? Ik weet het niet !

Net als Dirk dring ik er bij u op aan om het hoofdkantoor van Okofen Frankrijk te bellen om dit op te helderen. Laat ze met elkaar afrekenen.

Net als Alain G denk ik dat er ook geen rechtsgrondslag is ...

Ik heb alles goed afgeroomd forums voordat ik eind 2007 over Okofen koos. Ik ken Okofen vrij goed in de Elzas. Nooit de schaduw van een toespraak als deze gehoord! Maar geruchten, er zijn tijden ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 18/11/09, 15:36

yann16 schrijft:Kortom, het is niet nodig om een ​​omvormer te laten vallen op basis van de stroomsterkte van zijn uitgang, maar alleen het vermogen ervan moet logisch zijn met wat er zal worden verbruikt ...? ... Heb ik het mis?

:| : Cry:


Ja, omdat je niet begreep wat ik heb uitgelegd.
Volgens de relatie P = U x I zijn de outputintensiteit en het vermogen direct gerelateerd.
De output stroomsterkte zoals je zegt (stroomsterkte is niet Frans maar Engels) en dus dodelijk afhankelijk van het vermogen van de omvormer.

Maar wat we nog steeds niet kunnen beantwoorden, is het maximale vermogen dat door de ketel wordt opgenomen.
En zoals ik al zei, alleen omdat het is aangesloten op een 10A-lijn, betekent dit niet dat het 2300W verbruikt
0 x
yann16
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 12/11/08, 16:11




par yann16 » 18/11/09, 16:51

Ik nam contact op met Okofen, (tel. Overgenomen van hun site) ... Ze zullen contact opnemen met mijn regiovertegenwoordiger en met hem zien of er een UPS aanwezig is of niet. Ze leggen de omvormer niet op, maar mij werd opnieuw verteld dat als in geval van een mogelijk elektrisch probleem (EDF-overspanning ...) de PLC beschadigd zou raken, deze de garantie. Daarom raadt het mij ten zeerste aan om ten minste één systeem te installeren om de EDF-stroom te knippen ... (???)

Indien nodig zullen zij mij adviseren over een omvormer (iets wat mij eerder niet was aangeboden ....)

Wat betreft de kracht van de ketel, okofen heeft me altijd verteld over het dagelijkse verbruik ...
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 18/11/09, 17:03

Hallo Yann!

Ik fabriceer bedieningspanelen met automaten erin, als de zekering of de beveiliging voldoende is, is er geen reden waarom uw automaat doorbrandt.

Ik herhaal, het is onzin hun ding!
:onheil:

Of anders hebben ze de kaartzekering met de andere dingen verwerkt, waardoor ze een sterkere bescherming moeten bieden, in dit geval is het een slecht ontwerp. 8)
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 19/11/09, 09:48

1) Ik ben verrast door dit antwoord ... dat ik nog steeds niet-ontvankelijk vind. Enerzijds moet EdF, ten slotte REF, een stroom leveren met kenmerken: spanning, frequentie ...

Aan de andere kant moeten fabrikanten van apparaten een apparaat leveren dat de toelaatbare variaties in vermogen "accepteert" ...


Dan van twee dingen één: waar de stroom die aan u werd geleverd niet conform is, en het is REF van Frankrijk; of de stroom is consistent, en het is Okofen ... De moeilijkheid: niemand registreert de spanningen, dus geen bewijs!

2) Dat gezegd hebbende, als alle leveranciers van elektrische apparaten zouden antwoorden dat ze zichzelf moeten bedekken met een omvormer, waar zouden we dan heen gaan!

Ik denk dat we een buzz moeten maken op internet, UFC Wat te kiezen, enz.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 19/11/09, 09:57

Dat gezegd hebbende, de bevoegdheden voor degenen die geïnteresseerd zijn (de vraag van "grijze" elektrische energie wordt vaak gesteld "):


Resultaten van testen door de BLT Wieselburg van PE16 (een beetje oud; in principe is het verbruik sindsdien afgenomen omdat dit criterium als marketingargument dient):

- ketel op nominaal vermogen ("vol" dus): 93 W
- ketel op het laagste vermogen: 32 W.
- ketel wacht niet: 9,8 W
- Ontstekingsfase: 392 W.

- zuigmotor: 27 W.
- schroefmotor: 49 of 84 W (zeldzame technische termen gebruikt - ik heb twijfels over de aard van de schroef: silo-extractie - dus neem het voorlopig met een pincet; ik onderzoek de zaak); Ik ben verrast gezien de grootte van de motor aan het einde van mijn silo-extractieschroef)
- ventilatie: 62 W.
- reinigingsmotor: 39 W.

Voor zover ik weet, stopt de ketel tijdens het stofzuigen / schoonmaken. Het maximale vermogen dient dus ofwel dat in de ontstekingsfase (400 W) te zijn, ofwel de som van de "zuig + afzuigschroef + reiniging" vermogens.

Het lijkt mij dat deze gemeten bevoegdheden veel lager zijn dan de nominale bevoegdheden die aan het einde van een van de instructies worden gegeven. Daar zou ik op terugkomen ...
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 19/11/09, 13:22

interessant, uw vermogenswaarden, deed67.
het mist de kracht van de pneumatische transportturbine die naar mijn mening in de 1000W zit

wat betreft de okofen-garantie, het is blanco. als een kaart tijdens de garantie opbrandt, moeten ze deze wijzigen.

omdat ze nooit zullen kunnen bewijzen dat het netwerk defect was (indien van toepassing)

er moet inderdaad een buzz over worden gemaakt, maar ik betwijfel of ze echt moeilijkheden zullen veroorzaken in het geval van een storing.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 19/11/09, 14:26

1) Ik kom terug op het onderwerp; Ik moet enkele technische termen vertalen; Ik begreep niet alles in het rapport van de test door de BLT van Wieselburg.

2) Inderdaad, de zuigmodellen vereisen volgens de Okofen-brochure een voeding van 10 A en die met directe schroefvoeding slechts 6 A. Dus een verschil van 4 A, dus ongeveer 1 W. Ik denk dat mijn motor verlangend naar een label, maar ik ben te lui om het hele lichaam te ontmantelen ...
0 x
koFEN
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 13/02/09, 18:12




par koFEN » 20/11/09, 16:18

Hallo,

Geïnteresseerd door een gebruiker over het bestaan ​​van deze thread, sta ik mezelf toe om de volgende informatie te verstrekken:

- Er is geen specifieke aanbeveling van ÖkoFEN die vraagt ​​om een ​​omvormer voor onze ketels te plaatsen. De automaat van onze ketels is een goed beschermde industriële automaat die gemakkelijk tolereerbare spanningsvariaties van het EDF-netwerk accepteert.

- de omvormer is geen voorwaarde voor het toepassen van de garantie, dat is het ook nooit geweest.

Enkele duizenden ÖkoFEN-ketels werken in landelijke gebieden waar de EOF-stroom niet de stabiliteit heeft van een stedelijk gebied, en dit zonder enig probleem voor ketels.

Wat bliksem betreft, er is niets te zeggen dat een omvormer de elektrische apparaten van uw huis effectief kan beschermen, tenzij u een bijzonder puntig apparaat installeert, veel geavanceerder dan een eenvoudige omvormer.

Dus, Yann16, niets verplicht je om een ​​omvormer stroomopwaarts van je ketel te installeren.

Als u echter een omvormer wilt installeren, kunnen we de kenmerken specificeren, afhankelijk van wat u als bescherming wilt. In dit geval nodigen wij u uit om opnieuw contact met ons op te nemen.

In de hoop het debat te hebben verduidelijkt.

Voor ÖkoFEN
Emmanuel LISZE
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 20/11/09, 17:33

ÖkoFEN schreef:Hallo,

Geïnteresseerd door een gebruiker over het bestaan ​​van deze thread, sta ik mezelf toe om de volgende informatie te verstrekken:

- Er is geen specifieke aanbeveling van ÖkoFEN die vraagt ​​om een ​​omvormer voor onze ketels te plaatsen. De automaat van onze ketels is een goed beschermde industriële automaat die gemakkelijk tolereerbare spanningsvariaties van het EDF-netwerk accepteert.

- de omvormer is geen voorwaarde voor het toepassen van de garantie, dat is het ook nooit geweest.

Enkele duizenden ÖkoFEN-ketels werken in landelijke gebieden waar de EOF-stroom niet de stabiliteit heeft van een stedelijk gebied, en dit zonder enig probleem voor ketels.

Wat bliksem betreft, er is niets te zeggen dat een omvormer de elektrische apparaten van uw huis effectief kan beschermen, tenzij u een bijzonder puntig apparaat installeert, veel geavanceerder dan een eenvoudige omvormer.

Dus, Yann16, niets verplicht je om een ​​omvormer stroomopwaarts van je ketel te installeren.

Als u echter een omvormer wilt installeren, kunnen we de kenmerken specificeren, afhankelijk van wat u als bescherming wilt. In dit geval nodigen wij u uit om opnieuw contact met ons op te nemen.

In de hoop het debat te hebben verduidelijkt.

Voor ÖkoFEN
Emmanuel LISZE


M. Lisze Welkom bij econologie!

Bedankt voor je bijdrage forum en om uw product te verduidelijken, dat naar mijn mening van hoge kwaliteit is.

U het antwoord geven op deze kleine blunder van een van uw distributeurs die naar mijn persoonlijke mening bij de bron gecorrigeerd moet worden, in de hoop dat u de situatie corrigeert om de goede reputatie van uw uitstekende producten te behouden.

Nogmaals bedankt dat je de tijd hebt genomen om de dingen weer op hun plaats te zetten voor het welzijn van je bedrijf!

Vriendelijke groeten!

Alain
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 276-gasten