TPE-TIPE schone energie

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY




par lio74 » 11/02/07, 16:34

obiw @ na schrijft:Kortom, ik mis kennis en cijfers in mijn dossier, vooral omdat we de geprojecteerde beelden niet hebben kunnen exploiteren.
We hebben een zonnepaneel geplaatst en de leraar vroeg de prijs, we waren groen. : Lol: : Mrgreen:


zie daarvoor de site van de ademe en de waarnemer... er zelfs ik daar zo... de prijs per vierkante meter of de prijs per geleverde kwh !!??

@+
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan
volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!
MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 11/02/07, 23:28

obiw @ na schrijft:maak je geen zorgen, de tpe zal op tijd klaar zijn... voor de gist, het is mijn hulpje die het dinsdag gaat nemen, die met brood... in het ergste geval vragen we het aan het lab...
Kortom, ik mis kennis en cijfers in mijn dossier, vooral omdat we de geprojecteerde beelden niet hebben kunnen exploiteren.
We hebben een zonnepaneel geplaatst en de leraar vroeg de prijs, we waren groen. : Lol: : Mrgreen:

Voor de prijs van het zonnepaneel kunt u daar terecht ==>
www.bysun.fr
www.chaleurterre.com

er zijn tientallen sites en zeker veel meer dan dat, breng gewoon wat tijd door in Google : Lol:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
obiw @ n
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 43
Inschrijving: 04/11/06, 00:27




par obiw @ n » 12/02/07, 17:47

Inderdaad, al de prijs per meter.
Omdat we tekens hadden, wisten we niet eens wat voor soort teken al ... c waardeloos ... we zullen ze moeten beschrijven. Ik zal posten na (g nog niet gevonden omdat we dit op google hadden genomen). :|
0 x
obiw @ n
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 43
Inschrijving: 04/11/06, 00:27




par obiw @ n » 19/02/07, 20:38

Passage morgen waar we op 8 punten worden opgemerkt ...
we hadden een geweldige fermentatie, waarvan ik de foto's op mijn computer heb ... maar hey, ik weet niet zeker hoe ik ze aan je moet laten zien? hoe dan ook, er is niets buitengewoon interessants ...
0 x
obiw @ n
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 43
Inschrijving: 04/11/06, 00:27




par obiw @ n » 19/02/07, 22:11

Sorry dat ik je een vraag stel, maar hey, onze leraar heeft ons gevraagd om de werking van een normale automotor te bestuderen, door te linken met onze TPE over schone energie en biobrandstoffen.
Ik ben niet erg mechanisch, dus ... :P
0 x
obiw @ n
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 43
Inschrijving: 04/11/06, 00:27




par obiw @ n » 19/02/07, 23:32

Er werd mij verteld over verschillende soorten zonnepanelen ... weet je meer?
0 x
obiw @ n
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 43
Inschrijving: 04/11/06, 00:27




par obiw @ n » 20/02/07, 11:17

Oeps ...
0 x
obiw @ n
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 43
Inschrijving: 04/11/06, 00:27




par obiw @ n » 20/02/07, 21:02

Ik heb specifieke informatie nodig...

- energiebehoefte van de mens (Europees, nationaal).
- vervuiling in de lucht (evolutie sinds rond 1880...)
- China's plaats in de wereld
-evolutie van de menselijke energiebehoefte.


merci :P

Het is zelfs vrij dringend omdat ik binnenkort een TPE-bestand moet indienen, over ongeveer 1 dag.
Ik heb te veel moeite om het te vinden, ik weet dat China onlangs heeft geweigerd volledig op schone energie over te gaan omdat het te duur zou zijn en hun afhankelijkheid van fossiele brandstoffen te groot is.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 22/03/07, 01:17

obiw @ na schrijft:[...] We hebben een zonnepaneel geplaatst en de leraar vroeg de prijs, we waren groen. : Lol: : Mrgreen:
Voor een PV-zonnepaneel moet u rekenen tussen 6 en 8 € per geïnstalleerde wattpiek (d.w.z. alles inclusief: paneel, installatie, elektronisch beheersysteem, enz.).
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 22/03/07, 02:49

Voor consumptie per hoofd van de bevolking:
http://fr.wikipedia.org/wiki/%C3%89nerg ... A9ressants

Je zou de rest van je info ook op wikipedia moeten vinden, veel succes en welterusten ;)

Ah, de last-minute haast, het is zo goed : Mrgreen:
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 154-gasten