TPE - gebrek aan gegevens

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Flotintin59
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 03/01/07, 15:34

TPE - gebrek aan gegevens




par Flotintin59 » 03/01/07, 16:04

Hallo, net als veel andere berichten op je forum, post ik hier ter informatie voor mijn tpe, want na veel onderzoek blijven sommige vragen compleet, en ik hoop dat je me kunt helpen ze te beantwoorden

Ik ben op zoek naar een soort modelletje presenteren de totale kosten van een complete installatie in een bepaald huishouden.
Laat het me uitleggen:

het idee is: een huis van 120 m², bewoond door 4 personen.


>>vergelijk een installatie en een gemiddeld verbruik in één jaar voor hetzelfde gezin als het gebruikte:

- conventionele elektrische energie (voornamelijk geproduceerd door kernenergie)
-elektrische energie geproduceerd door zonne-energie (fotovoltaïsche en thermische)

Ik mis dus wat informatie:

gemiddeld elektriciteitsverbruik per hoofd van de bevolking (in Frankrijk)
:pijl: wat is het verbruik van een elektrische kachel, en hoe lang werkt hij per jaar
:pijl: hoeveel kost een cumulus die aan de behoeften van mijn gezin kan voldoen (dus ongeveer 160 l warm water per dag / 4 inwoners) >200 l?
:pijl: hoeveel kost de installatie van een boiler met energie van een thermische zonne-energiecentrale (verwarming + warm water)
:pijl: gemiddelde prijs van een m3 water
:pijl: gemiddelde prijs per Kw/h (wetende dat deze niet verandert ongeacht de fabriek die deze produceert?)


Hier zijn deze vragen niet uitputtend, want hoe meer ik eraan denk om te wachten op het aantal parameters waarmee rekening moet worden gehouden voor mijn studie, hoe meer ik de indruk krijg dat ik het vergeet!! : Idee:



Het uiteindelijke doel zou zijn om de totale kosten van een installatie in beide gevallen te kennen, en welke vandaag winstgevender is.

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2

Re: TPE - gebrek aan gegevens




par zac » 03/01/07, 16:16

Flotintin59 schreef: welke vandaag voordeliger is


welkom

Er zijn geen antwoorden.

het hangt ervan af of je 2 linkerhanden hebt en alles doet, of je een expert bent in subsidies of dat je alles zelf doet met gerecycleerde materialen.

tussen de beste van de vergelijkingen en de slechtste is er een coëfficiënt van 10.

dat als je je momentane kosten in euro neemt, als je de ecologische kosten in het medium thermisch integreert, die nog onberekenbaarder worden; er zijn te veel parameters.

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 193-gasten