Stirling motoren houtpellets of korrels CHP +

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 04/02/09, 09:02

Ik vond dit:

thermalengines. com

door het formaat met 10 en de batterijen te vermenigvuldigen is het energie-autonomie met een houtkachel! Het enige dat overblijft is het maken ervan.
0 x
reoz
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 10/09/09, 10:42




par reoz » 10/09/09, 10:46

Hallo,
Raymond, de links werken niet meer...
Ik droom ook van een houtkachel!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 10/09/09, 10:53

Dezelfde...HS-site.

Sunmachine is de enige verkoper van warmtekrachtkoppeling op hout die momenteel op de markt is voor het grote publiek (voor zover ik weet). Zie begin van dit onderwerp: https://www.econologie.com/forums/moteurs-st ... t5703.html

Je hebt ook een solarversie nodig: https://www.econologie.com/moteur-stirli ... -3856.html
0 x
reoz
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 10/09/09, 10:42




par reoz » 01/11/09, 17:11

Wat mij na zoeken het meest haalbare en goedkoopste lijkt, is de vergasser!
vooral in combinatie met een kleine tank om de rest (droge stront, natte resten, bladeren, enz.) te methaniseren, zeg ik tegen mezelf dat we genoeg gas moeten hebben om te verbranden om een ​​fatsoenlijke generator te laten draaien.

blijft de middelste steen om voorgoed te vinden, dat wil zeggen een correcte gasmotor (of een mini-stoomgasturbine?)
Ik zie mezelf nog steeds geen benzinemotor ombouwen, ik weet niet veel van mechanica.

sporen? Dankjewel!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 07/12/09, 14:11

Ik weet niet zeker of het ingewikkeld is om een ​​benzinemotor om te bouwen. Ik las ergens dat een Oostenrijkse gemeente een Citröen C1 ombouwde naar biomethaan om hun bezoekers te verwelkomen. Het is een stad die ‘helemaal milieuvriendelijk’ wil zijn… Het is dus mogelijk. Maar er was niets technisch in het artikel.

Hij noemt het de sprinkhaan!
0 x
boubka
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 950
Inschrijving: 10/08/07, 17:22
x 2




par boubka » 07/12/09, 19:41

goedenavond
je weet het misschien al, maar bij twijfel een kleine pdf over cogé
http://www.curbain.be/download/CONF_09. ... ration.pdf
a priori willen veel ketelfabrikanten de komende jaren hiermee aan de slag 8)
maar geen in de micro-stoomketel : Cry:
0 x
boubka
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 950
Inschrijving: 10/08/07, 17:22
x 2




par boubka » 07/12/09, 20:21

hoe dan ook, in Frankrijk is het niet voor morgen vanwege EDF dat al een hele tijd aan het slepen is en alles (of bijna) op centralisatie heeft gezet.
terwijl dit plan volkomen dom is en onvermijdelijk zal leiden tot de grote “black-out” die zo gevreesd wordt

Een paar jaar geleden wilden de leidinggevenden van EDF dit beleid terecht in twijfel trekken; het kostte hen hun baan. :onheil:

één site onder vele anderen die dezelfde observatie doet:
http://www.microcogeneration.info/
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 07/12/09, 20:49

het gebruik van een standaard verbrandingsmotor uit een gasgenerator is niet ingewikkeld


Ik laat de originele carburateur compleet met de vlinder die wordt bestuurd door de centrifugaalregelaar

de brandstoftank en de sproeiers zijn niet langer bruikbaar, behalve voor het oplossen van problemen bij gebrek aan benzine

tussen het luchtfilter en de carburateur heb ik een grote venturi geplaatst: op het aanzuigpunt van deze venturi een gasregelventiel

het vergassingsgas wordt lichtjes gecomprimeerd en naar een regelaar gevoerd die is ontworpen om een ​​uitlaatdruk te geven die exact gelijk is aan de atmosferische druk, en komt in de regelklep terecht

het werkt heel goed met LPG of puur methaan: zodra de juiste stand van het stelventiel is gevonden, is de rijkdom constant over het gehele vermogensbereik van de motor

bij vergasser of biogas is het ook nodig om de instelling te veranderen afhankelijk van de rijkdom van het gas
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 07/12/09, 20:59

Benzinegas bevat volkomen nutteloze stikstof: het vermindert het nuttige vermogen van de motor, maar het vermindert de efficiëntie niet.

het rendement kan zelfs verhoogd worden door de compressieverhouding te verhogen: aanpassing van de cilinderkop, alleen kunnen we met deze aanpassing van de cilinderkop niet meer op benzine rijden
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 12/12/09, 10:27

Hallo,

Het gebrek aan vitaliteit van Stirling-motoren op de markt laat zien dat er een probleem is, en met de algemeen aangegeven efficiëntie van ongeveer 15% kunnen we net zo goed dunne-film fotovoltaïsche zonne-energie maken, zoals nanosolar, wanneer deze eindelijk beschikbaar zijn voor het grote publiek.

Ik geloof dat het probleem dat ten grondslag ligt aan Stirlingmotoren fysiek eenvoudig is: Stirlingmotoren werken op een temperatuurverschil tussen koude bron en warme bron, en dit is niet effectief, omdat de "koude" temperatuur nooit echt is en voortdurend varieert, en aan de andere kant. Daarnaast is het noodzakelijk om een ​​tussenliggende parameter te doorlopen om de warmte om te zetten in mechanische energie.

Dit tussenproduct is altijd een druk, die alleen directe mechanische arbeid mogelijk maakt. Bovendien hebben we altijd een vrijwel stabiele lage drukbron, de atmosferische druk.

Ik ben van mening dat de enige motoren die goede prestaties leveren zuigermotoren zijn, dat wil zeggen drukverschil, en ik ben het hierover daarom direct met Chatelot16 eens.

En wat het meeste drukverschil oplevert is verdamping/condensatie, met bijvoorbeeld waterdamp.

Bovendien is het grootste nadeel van stoom het gevaar ervan, omdat het TE krachtig is...

Het juiste antwoord zou daarom zijn om kleine stoommachines te maken, op de schaal van stoomstrijkinstallaties, en met geconcentreerde zonne-energie of houtpelletverwarming.

U moet weten dat als elk Frans huishouden 3 kW elektriciteit zou opwekken, het totale vermogen 90 GW zou zijn, d.w.z. de huidige piekproductie van elektriciteit in de winter... Het doel is dus 3 kW van de eenvoudigste en daarom goedkoopste warmtekrachtkoppeling die mogelijk is...
0 x
Tot ziens!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 329-gasten