Stirling motoren houtpellets of korrels CHP +

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 04/11/12, 12:13

het probleem is dat je een huis nodig hebt naast een hoogspanningslijn ... zie hun tekening
http://www.chaudiere-granules-cogeneration.fr/
serieuzer is het een normale ketel op 110 ° C die een warmtepomp-vloeistofstoommachine verwarmt die werkt tussen deze 110 ° C en de 55 ° C van de radiatoren: men kan alleen maar hopen op een vrij beperkte prestatie voor iets heel ingewikkelds
http://www.chaudiere-granules-cogenerat ... ffage.html
tijdens het maken van een stoommachine is het nodig om deze met water te maken en de ketel op de maximale temperatuur te laten draaien: 200 of 250 ° C met een gewone stalen ketel ... of meer met een superstalen ketel

Ik ben er niet in geslaagd informatie te vinden over het geproduceerde elektrische vermogen
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 04/11/12, 12:46

chatelot16 schreef:het probleem is dat je een huis nodig hebt naast een hoogspanningslijn ... zie hun tekening
http://www.chaudiere-granules-cogeneration.fr/
serieuzer is het een normale ketel op 110 ° C die een warmtepomp-vloeistofstoommachine verwarmt die werkt tussen deze 110 ° C en de 55 ° C van de radiatoren: men kan alleen maar hopen op een vrij beperkte prestatie voor iets heel ingewikkelds
http://www.chaudiere-granules-cogenerat ... ffage.html
tijdens het maken van een stoommachine is het nodig om deze met water te maken en de ketel op de maximale temperatuur te laten draaien: 200 of 250 ° C met een gewone stalen ketel ... of meer met een superstalen ketel

Ik ben er niet in geslaagd informatie te vinden over het geproduceerde elektrische vermogen



Châtelot Hi!


Met een calorische vloeistof is het voordeel een lagere bedrijfstemperatuur dan met water, wat betekent dat er minder calorieën verloren gaan in de schoorsteen, er blijft toch een voldoende hoge temperatuur over voor huishoudelijk warm water en voldoende voor verwarming.


Ik vind het concept interessant, maar het is vaag als het elektrische rendement van het apparaat, hebben we het over 40 kW elektrisch vermogen of het totale vermogen inclusief verwarming?
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 04/11/12, 12:59

Ik zag alleen het totale rendement ... en het nominale vermogen lijkt het thermische vermogen te zijn ... geen indicatie van elektrisch vermogen

natuurlijk zal een simpele stoomketel op 250 ° C meer warmte afgeven dan een ketel op 110 ° C, maar de oplossingen bestaan ​​al lang in de industrie ten tijde van de stoommachine: de rookafvoer van de hoofdleiding ketel gaat door een economiser die het water voorverwarmt dat de ketel vult ... en een andere warmteterugwinning die de lucht voorverwarmt die naar de haard gaat ... we kunnen de rook volledig koud laten ontsnappen ... in het algemeen hebben we dit herstel beperkt dus dat de rook heet genoeg blijft om in de lucht op te stijgen

we vertrouwden niet langer op de trek van de schoorsteen: het was bekend dat het beter was om zoveel mogelijk warmte terug te winnen om de efficiëntie te verbeteren, en dat een mechanische ventilator minder energie verbruikt dan wat we zouden hebben verloren met een rook die heet genoeg is om voldoende trek te maken zonder ventilator
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 04/11/12, 13:18

als er sommigen zijn die geïnteresseerd zijn in een echte hoogrendement stoomketel, dan maakt dat ook deel uit van mijn project: het zou geen warmtekrachtketel zijn die alles in een vierkante blikken doos bevat: het zou een verkleind model van babcok en wilcox ketel zijn en afzonderlijke elementen om opzij te zetten: zuigerstoommachine, condensor, warmteterugwinning ...

de opbrengst aan elektriciteit zal minimaal 25% zijn, en echt autonome elektriciteitsproductie! niet de standaardwaarde van alle huidige warmtekrachtkoppelingsketels die het netwerk noodzakelijkerwijs nodig hebben om te functioneren

groot voordeel van de stoommachine ten opzichte van de stirling: altijd hoog piekvermogen beschikbaar: bijvoorbeeld met een vuur onder de ketel waardoor het mogelijk is om continu 1kW elektrisch te maken, is het altijd mogelijk om direct 10kW te maken om een ​​apparaat aangesloten op de dynamo te starten. .. natuurlijk kunnen deze 10KW niet lang geproduceerd worden anders wordt de ketel gekoeld ... het vuur moet vergroot worden om het vermogen duurzaam te laten toenemen

er zijn veel mensen die een gereduceerd model van een stoomlocomotief maken ... helaas is het een slecht model omdat de locomotieven gemaakt zijn om licht te zijn, zonder hoop op geweldige prestaties, en in een gereduceerd model zijn de opbrengsten zelfs nog slechter dan in het echte leven. .. Ik heb een stoommachine met drievoudige expansie bestudeerd die geoptimaliseerd is voor deze kleine dimensie

zijn er genoeg mensen geïnteresseerd om te gaan produceren?
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 04/11/12, 14:08

Mooi zeer serieus project, bruikbaar, bovendien zo goed op cilindrische of ronde zonneschotels, met een beter rendement dan fotovoltaïsch, en die bovendien door de warmte op te slaan onder de vrije grond het mogelijk maakt om 24 uur per dag en zelfs 24 dagen per jaar elektriciteit te produceren, in volledige zonne-autonomie of met hout !!

De realisatie van een moderne krachtige ketel overtreft mijn persoonlijke mechanische capaciteiten aanzienlijk, vooral sinds de stoom onder druk prachtige en gedenkwaardige explosies veroorzaakte in de jaren 1800 !!!
Toch kan ik eenvoudige mechanische weerstandsberekeningen doen.

Boren door te sleutelen aan kleine diepe gaten om een ​​beetje van de zomerwarmte die thuis ondergronds wordt verspild op te slaan, door heel eenvoudig te testen, lijkt me veel toegankelijker als ik de boorverlengingen van 20 mm vind (gebruikt door Uretek) of als ik een micro molboorrobot met een diameter van 2 tot 5 cm, al erg moeilijk met perslucht, voor mij.

Bovendien motiveert het feit dat het verkeerd wordt begrepen en bekritiseerd, mij, gezien het belang en de eenvoud die toegankelijk is met een eenvoudige perforator en goedkope pijpen.

Aan de andere kant verbruikt de circulatie van water niet veel energie, omdat de drukval in een leiding varieert naargelang het vermogen van de diameter, en daarom door de diameter iets te vergroten verbruiken we veel minder energie. Pompcapaciteit (verdubbeling van de diameter verdeelt deze macht door 5), en dus is deze herziening geen dramatisch bezwaar.
0 x
cortejuan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 254
Inschrijving: 01/12/10, 19:34
Plaats: Franche-Comté
x 6




par cortejuan » 04/11/12, 16:02

Hallo,

bedankt allemaal voor de update van de thread en de verstrekte informatie. Als ik het goed heb begrepen, is het product van novotek dan een warmtekrachtkoppeling door een stoommachine? Opvallend is dat de productie van elektriciteit niet is aangegeven. Ik heb haar in ieder geval niet gezien.

Is bij de vergelijking van de stirling-stoommachine de efficiëntie van de tweede niet lager? Bovendien, hoe zit het met het geluidsniveau en het risico van een apparaat dat gas onder druk gebruikt?

Het is in ieder geval heel interessant.

Hartelijk
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 04/11/12, 17:18

we kunnen niet zeggen dat de prestatie van de stirling groter is dan die van de stoommachine: het is een thermische machine en de maximale prestatie wordt bepaald door de prestatie van de carnotcyclus

de stoommachine wordt in temperatuur begrensd door de stoom, die het staal boven een bepaalde temperatuur vernietigt

de stirling werkt met een gas, kan werken met een neutraal gas, bij zeer hoge temperatuur, dus hoop op een hoog rendement

maar bij gemiddelde temperatuur, waar stoom goed werkt, is waterdamp de beste oplossing

de machine in de vorige link is erger: het is inderdaad een stoommachine, maar geen waterdamp: koelmiddel zoals een warmtepomp

Ik vind het een slechte oplossing omdat werken bij een te lage temperatuur zo slecht presteert ... en daarom schept hij er niet over op

Het zou me niet verbazen dat ze een scroll-compressor zoals de warmtepomp gebruikten, aangepast om als turbine te kunnen worden gebruikt

het principe van de scroll is ook lang geleden uitgevonden en gepatenteerd om een ​​stoommachine te maken ... maar nooit gerealiseerd omdat het destijds te moeilijk was
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 04/11/12, 17:27

Ik dacht dat ik een origineel idee had door een scrollcompressor als turbine te willen gebruiken, maar het is lang geleden uitgevonden
http://www.google.com/patents/US801182? ... 82&f=false
http://forums.futura-sciences.com/techn ... oteur.html
http://forums.futura-sciences.com/techn ... r-2-a.html

op dat moment de forum Futura wetenschapstechnologie werkte prima ... nu sluiten ze al het interessante af
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 04/11/12, 18:05

erg interessant en informatief!

chatelot16 schreef:Ik dacht dat ik een origineel idee had door een scrollcompressor als turbine te willen gebruiken, maar het is lang geleden uitgevonden
http://www.google.com/patents/US801182? ... 82&f=false
http://forums.futura-sciences.com/techn ... oteur.html
http://forums.futura-sciences.com/techn ... r-2-a.html

op dat moment de forum Futura wetenschapstechnologie werkte prima ... nu sluiten ze al het interessante af


Wikipedia vat 150 jaar intensief werk samen met een hele reeks patenten:

http://fr.wikipedia.org/wiki/Compresseur_m%C3%A9canique

http://en.wikipedia.org/wiki/Gas_compressor

http://www.google.com/patents?id=ls1cAAAAEBAJ&dq=801182

moeilijk beter te doen, terwijl het veel eenvoudiger blijft voor efficiënte motoren !!!

En de meer recente thermo-akoestische Stirlings, zonder bewegende delen, sommige met goede prestaties, lijken mij toegankelijker als mechanisch (onverwoestbaar!).

Het boren van kleine gaatjes lijkt mij veel toegankelijker en eenvoudiger, omdat te verwaarloosd, zelfs veracht, om de zomerhitte te veel te behouden, in de vrije aarde voor de winter, of dag voor nacht, zonder immense complicaties, voor een eeuwigdurend resultaat, zonder CO2 of vervuiling.


Compressor type G

De geschiedenis van de G of spiraalcompressor begint in de 1905e eeuw, in principe uitgevonden in 3 door de Fransman Léon Creux en gepatenteerd in de Verenigde Staten op 1980 oktober van hetzelfde jaar. Destijds was het technisch onmogelijk om het te bouwen. Het was midden jaren 40 dat Volkswagen besloot om de G-compressor een kans te geven op de Polo G2 fase 40-modellen, en de Polo G3 fase 60, Corrado G60 en Golf II G60 en Rallye- en Passat GXNUMX-modellen.

De kwalificatie G komt van de specifieke vorm van de compressor en de spiralen die aan deze letter herinneren, wat betreft de 40 of 60, deze informeren over de breedte van de spiraal. In werkelijkheid zou de G60 G59.5 moeten heten, aangezien de spiraal slechts 59,5 mm breed is (in plaats van 60).

De compressor bestaat uit twee vaste spiralen en twee bewegende spiralen. Het wordt aangedreven door de poelie van een krukas. In de rest van de tekst concentreren we ons op het ene paar, terwijl dezelfde uitleg mutatis mutandis correct is voor het andere paar.

Na het luchtfilter komt de lucht de compressor binnen door te worden "aangezogen" tussen de twee spiralen (de ene vast, de andere mobiel). Dankzij een excentrische as komt de mobiele spiraal dichterbij en beweegt zich weg van de vaste spiraal, de ingesloten lucht wordt in deze ruimte gecomprimeerd en naar het midden van de compressor (uitlaat) uitgestoten en vervolgens naar het inlaatkanaal van de motor. Omdat deze fase vier keer wordt herhaald (vier paar spiralen), met een offset van 180 °, is er geen drukval tussen de aankomst van de persluchtzakken bij de inlaat.

Over het algemeen wordt een druk van ongeveer 0,7 bar waargenomen voor de G60 met een vermogen van 160 pk voor 1,8 liter cilinderinhoud.

Dit type compressor wordt ook in de industrie gebruikt om lucht te persen tot 8 of zelfs 10 bar. De compressiekamer is niet gesmeerd, wat het mogelijk maakt om volledig olievrije lucht te leveren.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 231-gasten