Stirlingmotor thuis

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 09/11/12, 10:21

Geronimodu92 schreef:Wat mensen hier interesseert, zijn praktische voorbeelden met tekeningen, afmetingen, voor een praktische en bruikbare realisatie.
In de gegeven links, geen enkele tekening om er een te maken !!
De theorie is prima, dus wat doen we nu?
Dédéleco, met alle kennis die je hebt, zou je heel rijk kunnen worden door modellen te koop te bouwen.
Ik zet je voor het voldongen feit, gemaakt in zeg maar 1000 watt voor een betaalbare prijs.
We wachten.


Dit is complex werk van hoog niveau zeer recente industriële prestaties, met patenten en goed bewaarde geheimen, niet alleen theorie, en als je niet de moeite doet om de basisprincipes te begrijpen die worden aangegeven, zoals velen in de econologie, die zelfs precieze plannen willen kopiëren, zonder het helemaal te begrijpen, zul je alleen maar falen, omdat de kansen groot genoeg zijn, nee, thermo-akoestiek is dat wel niet alleen mechanica, want bijna niets beweegt meer!!

Wanneer je de theorie veracht, dat wil zeggen het begrip van de werkelijkheid, veracht je tienduizenden mensen, technici, ingenieurs en onderzoekers die deze theorie hebben opgesteld en geverifieerd, die een samenvatting is van hun eerdere werk van tientallen jaren.

Met deze minachting heb je een heel Franse ziekte, als reactie op de Franse minachting voor alles wat technisch is, wat de Duitsers niet hebben, die dit bereiken door een beter begrip van de technieken en theorieën die essentieel zijn om te bereiken.

Thermo-akoestiek is recent, ook al had het een eeuw eerder ontwikkeld kunnen zijn, simpelweg omdat we het pas onlangs in detail hebben begrepen!!

Als je het niet begrijpt, zelfs met plattegronden en afmetingen tot op de millimeter, maak je alleen maar gadgets, want er staan ​​er genoeg op YouTube!!!


Deze minachtende zin:
De theorie is prima, dus wat doen we nu?

is hetzelfde als vragen om je kastanjes uit het vuur te halen, en niemand zal je dat geven voor zeer recente en gepatenteerde hoogwaardige industriële prestaties!!

laten we zeggen 1000 watt tegen een betaalbare prijs.

Als ik er een doe, zul je de plannen niet hebben, gezien het complexe ontwerpwerk van hele laboratoria, wat je totaal veracht en weigert te doen!!

Het kopiëren van een Stirling zonder begrip is gedoemd te mislukken met een belachelijke efficiëntie, gezien het cruciale belang van thermische uitwisselingen in deze efficiëntie. zelfs met alleen precieze zuigers en afmetingen!!!
0 x
Géronimodu92
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 37
Inschrijving: 24/10/12, 08:36




par Géronimodu92 » 09/11/12, 10:44

Ik had zo'n reactie verwacht. Het is onmogelijk om met je te praten zonder dat het uit de hand loopt.
Ik gooi de handdoek in de ring.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 09/11/12, 13:33

Geronimodu92 schreef:Ik had zo'n reactie verwacht. Het is onmogelijk om met je te praten zonder dat het uit de hand loopt.
Ik gooi de handdoek in de ring.


Dit heet duidelijk wachten tot iemand de kastanjes uit het vuur haalt, want thermoacoïstische Stirlings zijn momenteel onderwerp van onderzoek in hele laboratoria, zelfs militair of NASA, en daarom vol met geheime details!!

Er zijn gemakkelijke gadgets, genoeg op YouTube, maar met goede prestaties worden ze alleen aangegeven in wetenschappelijke publicaties om zorgvuldig te lezen om te begrijpen voordat ze worden uitgevoerd, wat niet het principe lijkt te zijn van velen in de econologie, typisch Frans, die verachten basiskennis, die de theorie verachten en geloven dat we kunnen kopiëren zonder het te begrijpen, en in hun minachting voor de theorie blijk geven van hun onwetendheid over de basisprincipes, waardoor we soms moeten lachen om hun fouten, vooral omdat 'ze er niet tegen kunnen om aan hen uitgelegd te worden' wat ze moeten leren, en degenen elimineren die het hen proberen uit te leggen!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
manet42
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 631
Inschrijving: 22/11/08, 17:40
Plaats: Lotharingen




par manet42 » 09/11/12, 14:00

Geronimodu92 schreef:Ik had zo'n reactie verwacht. Het is onmogelijk om met je te praten zonder dat het uit de hand loopt.
Ik gooi de handdoek in de ring.


Hé, jij beseft het ook!... :onheil:

-Stilte is de beste reactie die men kan geven aan iemand die overtuigd is van zijn fysieke en mentale superioriteit met een vleugje provocatie.
Het enige dat hem van streek kan maken, is onverschilligheid.
Dus stop gewoon met het lezen van zijn tirades, dus stop met reageren.

Prediker in de woestijn, het zal hem vermoeien.

JC
0 x
Voortdurend proberen, we eindelijk slagen. Dus meer het niet lukt, hoe groter de kans is dat het werkt.
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 09/11/12, 14:31

Sommigen weigeren heel duidelijk de kennis van duizenden mensen te lezen en te verachten, die in de bovenstaande links zijn geplaatst en die als nutteloos worden beschouwd door degenen die ze op absurde wijze verachten!!!

Wie weigert een dialoog aan te gaan na het lezen van de kennis in deze links, die ik als essentieel beschouw ?????

Het is een beetje sterk om als eerste beschuldigd te worden van wat je doet: een weigering door jou, minachtend, van elke echte dialoog, op basis van deze kennis, in deze links die je veracht!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 09/11/12, 16:12

dedeleco, stop met neerkijken op iedereen!

Is het jouw doel om iedereen weg te duwen en de enige te zijn die reageert?

voor iedereen die een warmtemotor wil maken, luister naar dedeleco die je de meest ingewikkelde oplossingen laat zien en iedereen als een idioot behandelt die de veelheid aan links die hij op het eerste gezicht geeft niet begrijpt... het is wanhopig

Om een ​​resultaat te verkrijgen, is het beter om naar de kant van liefhebbers van stoommodellen te kijken! ze bouwen tenminste dingen en laten op internet zien wat ze doen

Helaas maken de modelbouwers prachtige locomotieven, maar maak je niet al te veel zorgen over de prestaties: het belangrijkste is dat het werkt

maar er zijn er ook die ideeën hebben over a forum die mensen samenbrengt die over de middelen beschikken om te bewerken
http://www.usinages.com/energies-renouv ... 48215.html

Ik denk dat de stoommachine een betere manier is om een ​​interessant resultaat te krijgen dan het roerwerk

eerste kwaliteit van de stoommachine: de snelheid is gemakkelijk te regelen: daarom kan hij gemakkelijk een normale dynamo aandrijven om autonoom elektriciteit te produceren

de Stirling kan alleen worden gecontroleerd door verwarming, dus de reactie is te langzaam, er kan alleen stroom worden opgewekt om in een netwerk te injecteren of om een ​​batterij op te laden

voor de stoommachine zijn er veel boeken uit alle periodes: alle praktische informatie is aanwezig
0 x
Géronimodu92
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 37
Inschrijving: 24/10/12, 08:36




par Géronimodu92 » 09/11/12, 18:24

Is er niet een onderwerp dat zich bezighoudt met pathologieën zoals zelfvervolging?
Geen tijd te verspillen aan deze man.

op ons niveau specificeer ik:
Samenvattend: voor een stoommachine zijn dure bewerkingsgereedschappen nodig.
Het bouwen van een Stirling, het type dat wordt gegeven in de links die ik hierboven gaf, is mogelijk als je een goede klusjesman bent, booglassen, enz.
Ik ben klaar om volgend voorjaar naar Portugal te gaan.
We maken foto's, meten de kusten, enz.
De motor levert 1 Kilowatt, in de meeste gevallen voldoende.
Heeft u meer volledige informatie, dan kunnen wij hier alles voor een project samenvatten.
A+

Ik lees de berichten van Dédéléco niet meer.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 09/11/12, 19:10

om een ​​goede Stirling te maken heb je nog meer bewerking nodig dan voor een stoommachine

bij een stoommachine zijn de ketel en de condensor slechts schroot dat zonder precisie moet worden gelast: er hoeft alleen maar een motor te worden gemaakt met behulp van nauwkeurige mechanica

in de Stirling is alles een gemengde ketelzuigercondensor

duur bewerkingsgereedschap? met een goede oude draaibank kunnen we de meeste onderdelen maken... en we zijn niet helemaal alleen verdwaald in de woestijn... er zijn mensen die weten hoe ze mooie onderdelen moeten maken, maar die niet weten hoe ze een motor moeten ontwerpen. .. er is iets te doen als we niet geïsoleerd in onze hoek blijven zitten

iedereen klaagt dat er geen kant-en-klaar plan te vinden is... kun je wel kant-en-klare plannen vinden voor een benzinemotor of een elektromotor? ...we kunnen op z'n minst de bestaande ontmantelen om te zien hoe ze gemaakt worden

voor stoom zijn er genoeg oude boeken om te zien hoe ze zijn gemaakt... het blijft alleen om er een uit te vinden die is aangepast aan de huidige behoeften... zoals 1 kW mechanisch vermogen

bij hoge druk zoals 20 bar en drievoudige expansie voor goede prestaties

nu we niet bang zijn om de mechanica veel sneller te laten draaien dan in 1850, kunnen we een motor van 1 kW maken bij 3000 tpm, die klein zal zijn: nauwelijks groter dan een benzinemotor met hetzelfde vermogen

het nadeel van de stoommachine ten opzichte van de benzinemotor is niet alleen het gewicht van de motor: het is vooral het gewicht van de ketel: er is een groot uitwisselingsoppervlak nodig tussen het vuur en het water, en er is geen wonder het moet behoorlijk groot zijn

dus in principe zal de stoomketel de grootte hebben van een centrale wilde ketel, en de stoommachine zal een kleine generator zijn.

Ik werk ook met Stirlings, maar het is ingewikkelder: de Stirlingmotor moet aangepast worden aan de warmtebron: helemaal niet hetzelfde om verwarmd te worden door een vuur of om verwarmd te worden door een zonneschotel

de stoommachine is onafhankelijk van de warmtebron: dezelfde motor kan voor allerlei verschillende ketels worden gebruikt
0 x
Géronimodu92
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 37
Inschrijving: 24/10/12, 08:36




par Géronimodu92 » 10/11/12, 01:21

Het is altijd hetzelfde Steam-Stirling-debat
De keuze wordt gemaakt op basis van de warmtebron:
Als we zonne-energie zonder concentratie willen doen, zal het Stirling zijn.
Anders Stoom als concentrator.
Als we voor het laatste geval kiezen, en in het geval van amateurs zoals wij,
de turbine valt op door zijn eenvoud.
Dit brengt me 50 jaar terug: ik was scheepsmonteur en ik heb 4 maanden gevaren op een Liberty Ship gebouwd tijdens de laatste wereldoorlog. Amerloc bouwde honderden van deze schepen bij Turbine. In haast gebouwd, niets was voorzien van airconditioning en onder de evenaar konden we het in de machinekamer tot 48 graden hebben. 2 HP- en LP-turbines en 2 enorme stoomketels.
Ik heb 1 reis gemaakt en mijn schort opgegeven.
Sindsdien heb ik een zekere genegenheid voor turbines behouden. Lichtgewicht, compact, niet te luidruchtig en robuust.
Om de snelheid van de propeller te bereiken, heb je een goede reductiekast nodig. 104 tpm bij 17 knopen.
Oudere en sommige stoomlocomotieven waren uitgerust met een turbine om de voedselpomp van de ketel aan te drijven in plaats van waterinjectoren, wat niet altijd betrouwbaar was.
TESLA had in zijn tijd de turbine al gepatenteerd.
Dit is wat ik zou kiezen voor een geconcentreerde zonne-energie.
Het is aan jou om te zien.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 10/11/12, 14:10

Ik kijk ook naar turbines, maar zie nog steeds geen haalbare oplossing bij een laag vermogen.

de enige kleine turbine die ik heb gezien is voor de verlichting van stoomlocomotieven ... turbine een beetje gemaakt als een zijkanaalpomp: zeer slecht rendement ... acceptabel omdat we er in een locomotief van een paar duizend paarden helemaal niets om geven het verbruik van de verlichtingsturbine

maar deze verlichtingsturbines waren te slecht om als hoofdmachine te dienen

de grote Stirling-motor in de video is niet slecht, maar hij zal ook niet eenvoudig te bouwen zijn

Ik geef de voorkeur aan de zeer kleine zuiger van een kleine stoommachine

Ik denk dat een kleine stoommachine voor een redelijke prijs verkoopbaar en gemakkelijk te vervoeren zal zijn... de grote Stirling-motor in deze video zal duurder zijn om te vervaardigen en zelfs nog moeilijker te vervoeren
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 287-gasten