Getuigen zoeken die naast een windpark woont

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 11/11/11, 21:38

Als we het alleen maar over lawaai hebben, is een kerncentrale bovendien nogal luidruchtig. Er is een continu zoemend geluid dat verre van prettig is.
Het viel mij op toen ik op bezoek ging bij vrienden die in de buurt van Cattenom wonen.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 11/11/11, 21:50

De stoom komt eruit en de motoren maken lawaai, soms luid van kilometers ver!!
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 12/11/11, 12:27

Christophe schreef:
Leo Maximus schreef:Wees voorzichtig, het hangt allemaal af van de windturbine, want er zijn zeer luidruchtige windturbines zoals die in Cap Corse zijn geïnstalleerd, je kunt ze enkele kilometers verderop horen! En er zijn heel stille windturbines zoals die van het windmolenpark Bouin in de Vendée, hoewel veel groter, die ondanks hun diameter van 85 m en 2,5 MW heel weinig geluid maken.


Die van Cap Corse zijn, voor zover ik weet, al 20 jaar oud... Ik geloof dat het project dateert uit 1991... moet worden geverifieerd.

Ik ben er meerdere keren langs geweest en het geluid schokte mij niet... (althans vanaf de D80), in Bouin kwam ik ook voorbij en ik stond daar aan de voet van de windturbines en daar hoor je duidelijk een soort "afwisselend fluiten"... waar we, zelfs in een tent aan de voet van de windturbine, vrij snel aan zouden kunnen wennen, denk ik...

Cuicui schreef:De betekenis: zoeken naar getuigen wie leeft naast een windpark (een werkwoord, geen bijvoeglijk naamwoord). Maar goed, ik denk dat iedereen het begrijpt.


+1

Cap Corse of Bouin is Nordex! Dezelfde fabrikant.

In Cap Corse dateert het uit 2000:

http://www.thewindpower.net/champ-eolien-83.php

En Bouin uit 2003:

http://www.thewindpower.net/windfarm_fr_1_bouin.php

Bij Cap Corse, AMHA, komt het geluid niet van de messen maar van de machines. Bij de Mattei-molen, op 1500 meter hoogte (gemeten op Google Earth) moet het geluid met een ongewogen pifometer tussen de 40 en 50 dB liggen (dat is dus tussen de 0,28 en 2,8 akoestische watt). Het is niets, maar oude meiden kunnen er last van hebben als de omgeving rustig is.

Het Cap Corse-park gezien vanaf Moulin Mattei (juli 2011):

Beeld

In het geval van het Bouinpark, waar de windturbines gigantisch zijn, moet je echt aan hun voet staan ​​om iets te horen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 14/11/11, 09:56

jlt22 schreef:Hun argumenten zijn naar mijn mening soms vergezocht.


En zie vooral de CV van de oprichters, managers en leden van deze vereniging...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 260 gasten