Getuigen zoeken die naast een windpark woont

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Stipe
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 224
Inschrijving: 07/01/11, 14:36
Plaats: Oise (60)




par Stipe » 09/11/11, 09:51

Het gaat om het plaatsen van 5 windturbines in een dorp in de buurt van het mijne, onze burgemeester is er tegen, zijn argumenten (betreffende uw vragen) zijn: het is lawaaierig als er een sterke wind staat (+ dan de wind zelf in de takken van de bomen...?), het maakt infraroodgeluiden waardoor u niet kunt slapen, en bovenal (voor uw onderhandeling) presenteerde hij ons een rapport over onroerend goed waarin stond dat de eigendommen tot 20% zouden verliezen.

Mijn mening is dat ze in Fukushima niets riskeren aan straling zolang ze maar blijven lachen (zie officiële toespraak van de doktoren daar), dus een windturbine... : Lol:
0 x
"het doel van elk leven is om te eindigen"!.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 09/11/11, 10:00

Stipe schreef:hij presenteerde ons een rapport over onroerend goed waarin stond dat de eigendommen tot 20% zouden verliezen.


Oh, interessant! Kunnen we dit rapport ergens op het net vinden?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Stipe
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 224
Inschrijving: 07/01/11, 14:36
Plaats: Oise (60)




par Stipe » 09/11/11, 10:22

Christophe schreef:
Stipe schreef:hij presenteerde ons een rapport over onroerend goed waarin stond dat de eigendommen tot 20% zouden verliezen.


Oh, interessant! Kunnen we dit rapport ergens op het net vinden?

Helaas geloof ik niet...

Ik had het toen nog niet in detail bekeken, we hadden het vol ontzag ontvangen om naar het gemeentehuis te gaan om een ​​soort petitie te tekenen...
en hier zijn we op het platteland, het wereldwijde internetnetwerk is nog niet in mores getreden ...
0 x
"het doel van elk leven is om te eindigen"!.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 09/11/11, 10:36

Hetzelfde met Google? : Cheesy:

Het is niet onmogelijk dat misleidende studies "uit de hoed kunnen worden genomen" door anti-wind...
0 x
Kigraline
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 07/11/11, 23:28




par Kigraline » 09/11/11, 10:39

Bedankt voor je antwoorden.
Vanwege de fout van de vervoeging : Oops: . Maar ik heb een "zeer" goed excuus: te veel uren doorgebracht op beruchte sites : Cheesy:

Een spontaan bezoek aan het Parc d'Igney is gepland zodra er wat wind in de buurt is.
Voor de wegen zijn we het eens. We bezochten een andere gerenoveerde Lorraine-boerderij die perfect voor ons was. Maar ze stond op het punt een afdelingshoofd te worden, dus we gingen niet verder.

Ter informatie, het geplande park zou bestaan ​​uit elf molens van 2MW voor 120 meter hoogte. Lengte van de wieken: 40 meter.
0 x
Avatar de l'utilisateur
vinzman
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 193
Inschrijving: 01/07/09, 16:35
Plaats: Quebec




par vinzman » 11/11/11, 17:16

Inderdaad, de verstandigste manier om een ​​duidelijk antwoord op deze vragen te krijgen, is door tijd door te brengen naast een windturbine van hetzelfde merk en model als degene die ze gaan installeren op de plek waar je denkt te gaan wonen. En dat komt omdat je het geluid van een 10 jaar oude windturbine niet kunt vergelijken met een windturbine die vandaag is gemaakt, omdat de technologie voortdurend evolueert.
0 x
Avatar de l'utilisateur
jlt22
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 414
Inschrijving: 04/04/09, 13:37
Plaats: Guingamp 69 jaar




par jlt22 » 11/11/11, 18:36

Ik woon niet in de buurt van windmolenparken.
Maar in mijn omgeving zijn er verschillende windparken.
Van sommigen hebben we nog nooit een bewoner horen klagen.
Op een van de velden werden de windturbines 's nachts stilgelegd na klachten van omwonenden.
In een andere gemeente werd een buurtbewoner ziek en herkend als zodanig (permanente migraine), na ingebruikname van het windpark.
Het lijkt er daarom op dat sommige mensen infrageluid slecht verdragen.
Hier is een rapport dat spreekt over de verschillende geluiden die door windturbines worden uitgezonden.
[url]http://www.bape.gouv.qc.ca/sections/mandats/eole_riv-loup/documents/DA34.pdf[quote][/quote][/url]
0 x
Avatar de l'utilisateur
jlt22
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 414
Inschrijving: 04/04/09, 13:37
Plaats: Guingamp 69 jaar




par jlt22 » 11/11/11, 18:44

Mijn vorige bericht is per ongeluk te snel verzonden,
Hier is de link die ik voorstelde:

http://www.bape.gouv.qc.ca/sections/mandats/eole_riv-loup/documents/DA34.pdf

Merk op dat dit rapport is opgesteld in opdracht van een vereniging van anti-windturbines:

http://www.ventdecolere.org/

Hun argumenten zijn naar mijn mening soms vergezocht.
0 x
Avatar de l'utilisateur
jlt22
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 414
Inschrijving: 04/04/09, 13:37
Plaats: Guingamp 69 jaar




par jlt22 » 11/11/11, 19:43

Typ: "windturbines en geluid" op Gogole en u krijgt het volgende voorgeschoteld:

https://www.google.com/search?q=les+%C3%A9oliennes+et+le+bruit&hl=fr&sourceid=gd&rlz=1D2GGLD_frFR381
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 11/11/11, 19:44

Interessant is deze geciteerde bibliografische studie over geluid gerelateerd aan windturbines:
http://www.bape.gouv.qc.ca/sections/man ... s/DA34.pdf
Het effect en de gevoeligheid van de geluiden hangt af van het natuurlijke geluidsniveau, zoals wind in de bomen of snelweg of weg een beetje dichtbij!!
Dus we tolereren windturbines veel beter in de buurt van wegen en snelwegen, die al erg lawaaierig zijn!!

Ik merk thuis dat het geluid van de weg en vooral de snelweg in de stilte buiten, duidelijk hoorbaar en continu is op een afstand van 5 km, vooral bij koude omstandigheden op de grond (inversie van T) waardoor de geluiden heel ver terug naar de grond worden gestuurd.
Laagfrequente geluiden dragen verder, omdat de verzwakking van geluiden toeneemt met hun frequentie (zeer helder met bliksem) en ADEME zegt alles wat wetenschappelijk onjuist is.

Ik denk dat men deze geluiden beter kan verdragen in een huis met dubbele beglazing en goed afgesloten; omdat de geluiden dan goed gedempt worden, zelfs infrageluid.
Maar buiten blijven ze hoorbaar in een tuin.
Het is minder vervelend zonder vervuiling dan een nabijgelegen autosnelweg of weg, die door zware vervuiling de levens aanzienlijk verkort binnen een straal van 300 meter (bijvoorbeeld periferie van Parijs).

Als u op zoek bent naar totale rust in uw tuin, is 1 km afstand voor windturbines die oplopen tot 120m hoog zeker te laag, tenzij er voor u 1 km en km in de buurt zijn, hoge bossen die veel geluid maken in de wind !!
Helaas zijn windturbines meestal omgeven door zeer open terrein om turbulentie te elimineren.
Het infrageluid kan worden gedempt door onderdrukkingssystemen, waardoor de amplitude van de drukvariaties die door de wind en de bladen worden veroorzaakt, afneemt.

Eindelijk tussen windturbines en een kerncentrale, op minder dan 5 km afstand, is er geen foto, kerncentrales geven tritium vrij, en andere dingen, in kleine hoeveelheden, niet nul en vooral enorm, na een Fukushima in Frankrijk, vroeg of laat onvermijdelijk omdat mannen niet eeuwig onfeilbaar zijn, met dan eeuwenlang evacuatie van de hele regio over tientallen kilometers in de omtrek, en dan voor altijd afscheid van je zeer stille tuin, waarvan je dacht dat je ze had gered door windturbines te weigeren !!! .
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 192-gasten