Rosch Gaia nog een motor vrije energie

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 14/05/15, 15:57

moinsdewatt schreef:Dit hele ding is zo stom als de luchtauto.
Het zal hetzelfde eindigen als de eigenaardigheden van Guy Négre. In de technische vuilnisbakken van de geschiedenis.


Er is niets stoms aan de persluchtauto, het is een apparaat dat eigenlijk heel goed werkt.
Een dergelijk apparaat heeft geen verband met de supereenheid; er is, net als bij elektrische voertuigen, een energieverbruik dat stroomopwaarts van het apparaat plaatsvindt en dat niet te verwaarlozen is.
Dit gezegd zijnde, heeft een persluchtvoertuig zijn plaats in een gesloten atmosfeer (hangar, magazijn, ondergronds, mijn, enz.).
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 14/05/15, 16:57

exponentiële toename van de energieproductie bij elke lus: 4 kW/u input, vervolgens 12 output, dan 12 input en 20 output, dan 20 input, 28 output enzovoort, totdat een productie van enkele megawatt wordt verkregen.
Of om het simpel te zeggen, koppel de machine met zichzelf, in plaats van 4kw / h als input te gebruiken, gebruikte de 12 als output, wat proportioneel het vermogen van het apparaat zou vergroten, totdat het explodeert ...
Na een bepaalde hoeveelheid energie zouden we ook proportioneel de grootte van het apparaat kunnen vergroten en theoretisch meer energie kunnen produceren dan wat het middelpunt van de aarde afgeeft ...
Als dit soort redeneringen je niet aan het denken zetten over de enorme fout die naar voren komt.

Maar waar gaan ze dit allemaal vandaan halen?
Ik herinner u eraan dat ik het systeem noch in diskrediet breng, noch in diskrediet breng, en dus probeer ik het te begrijpen.
Ten eerste is het geen kwestie van 12 kW halen uit de tentoonstellingsmachine die een kleinere hoeveelheid van een paar kW had geleverd (nog steeds afhankelijk van de locatie) en de 12 kW/u-machine is 6 meter diep. Afgezien daarvan zijn er geen gegevens over de ballonnen (diameter, lengte), noch hun afstand, noch de opstijgtijd, enz... elk element dat de rotatiesnelheid, de geleverde inspanning, het koppel en het uiteindelijke vermogen bepaalt
Er bestaat dus geen risico op een uit de hand gelopen situatie, aangezien de verhouding verbruik/aanbod afhangt van de grootte van elke machine.
Maar als iemand over de betreffende gegevens beschikt, kan de berekening worden uitgevoerd volgens de meest elementaire regels die bekend zijn.

voor persluchtauto's is het systeem inderdaad ideaal in zeer specifieke omgevingen, zoals met explosie- of ontstekingsgevaar. Het is dus een heel specifieke niche. Ter herinnering: het Nègre-project was bedoeld voor tweeërlei gebruik: perslucht en warmte in relaisachtige hybride voertuigen.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967




par Ahmed » 15/05/15, 08:17

Natuurlijk moet de wegloper in kwestie niet worden begrepen voor een bepaalde machine, maar in relatie tot het principe (sic!) dat wordt ingeroepen en dat de absurditeit ervan aantoont: een energie die zelf tot in het oneindige zou toenemen ...

Je schrijft:
Maar als iemand de betreffende gegevens heeft, kan de berekening worden uitgevoerd volgens de meest elementaire regels die we kennen.

Het beschreven systeem kan worden vergeleken met een hefboomeffect: de energie die de compressor verbruikt is volgens de initiatiefnemers laag, maar zou dankzij de stuwkracht van Archimedes in meer vermogen worden omgezet. Waarom niet? Het koppel dat op de as wordt overgebracht, kan heel goed toenemen als de snelheid in dezelfde verhouding wordt verlaagd...
Het probleem is dat deze snelheid vervolgens moet worden vermenigvuldigd om de dynamo aan te drijven => koppelvermindering en we worden geconfronteerd met de initiële configuratie, minus de verliezen...

Met een hefboom kan ik een last tillen die te zwaar is voor mijn kracht, maar in ruil daarvoor zou ik een grote beweging produceren in ruil voor een minimale en langzame beweging. Als zeer zware lasten snel verplaatst zouden moeten worden, zou er geen andere oplossing zijn dan het vergroten van het aanvangsvermogen.
Dit zijn de meest fundamentele regels die we kennen...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 15/05/15, 10:47

ahmed hello
Natuurlijk moet de wegloper in kwestie niet worden begrepen voor een bepaalde machine, maar in relatie tot het principe (sic!) dat wordt ingeroepen en dat de absurditeit ervan aantoont: een energie die zelf tot in het oneindige zou toenemen ...
Ik denk dat er verwarring is. Er is geen op hol geslagen energie mogelijk omdat de (aangekondigde) energieproductie verband houdt met de grootte van de machine, anders zou worden aangenomen dat een waterval een op hol geslagen energie is vergeleken met de kraan op de gootsteen.

Je schrijft:
Citation:
Maar als iemand over de betreffende gegevens beschikt, kan de berekening worden uitgevoerd volgens de meest elementaire regels die bekend zijn.


Het beschreven systeem kan worden vergeleken met een hefboomeffect: de energie die de compressor verbruikt is volgens de initiatiefnemers laag, maar zou dankzij de stuwkracht van Archimedes in meer vermogen worden omgezet. Waarom niet? Het koppel dat op de as wordt overgebracht, kan heel goed toenemen als de snelheid in dezelfde verhouding wordt verlaagd...
Tot nu toe oké, want dat is inderdaad het geval.

Het probleem is dat deze snelheid vervolgens moet worden vermenigvuldigd om de dynamo aan te drijven => koppelvermindering en we worden geconfronteerd met de initiële configuratie, minus de verliezen...
Altijd gelijk! Volgens mijn (bij benadering) berekeningen bereik ik niet eens een tiende van het aangekondigde vermogen, maar ik heb geen informatie over de werkelijke parameters. De vraag is dus: wat zijn de onbekende parameters?
Dus: óf er is sprake van oplichterij en in dit geval zullen de fraudebestrijdings- en repressiediensten een rol gaan spelen vóór de industrialisatie, óf de belofte ervan, en de voorstanders van het systeem zullen in de gevangenis belanden (wat niet het geval is sinds het begin van de demonstraties die gecontroleerd hadden kunnen worden door competente professionals, kan men tenminste aannemen); of hun systeem is echt betrouwbaar en zal zijn plaats op de markt innemen!. Wacht even! Gezien de grootte van de apparaten (6m is al een mooie baby!) is het inderdaad niet binnen het bereik van zomaar iedereen en potentiële kopers kunnen dat alleen zijn met voldoende financiële middelen en daarom moeten technici, advocaten, etc. voorzichtig zijn in het deze zaak.
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 15/05/15, 12:42

Ahmed schreef:Natuurlijk moet de wegloper in kwestie niet worden begrepen voor een bepaalde machine, maar in relatie tot het principe (sic!) dat wordt ingeroepen en dat de absurditeit ervan aantoont: een energie die zelf tot in het oneindige zou toenemen ...

Je schrijft:
Maar als iemand de betreffende gegevens heeft, kan de berekening worden uitgevoerd volgens de meest elementaire regels die we kennen.

Het beschreven systeem kan worden vergeleken met een hefboomeffect: de energie die de compressor verbruikt is volgens de initiatiefnemers laag, maar zou dankzij de stuwkracht van Archimedes in meer vermogen worden omgezet. Waarom niet? Het koppel dat op de as wordt overgebracht, kan heel goed toenemen als de snelheid in dezelfde verhouding wordt verlaagd...
Het probleem is dat deze snelheid vervolgens moet worden vermenigvuldigd om de dynamo aan te drijven => koppelvermindering en we worden geconfronteerd met de initiële configuratie, minus de verliezen...

Met een hefboom kan ik een last tillen die te zwaar is voor mijn kracht, maar in ruil daarvoor zou ik een grote beweging produceren in ruil voor een minimale en langzame beweging. Als zeer zware lasten snel verplaatst zouden moeten worden, zou er geen andere oplossing zijn dan het vergroten van het aanvangsvermogen.
Dit zijn de meest fundamentele regels die we kennen...


er is geen hefboomwerking in deze zwendel.

Als de Archimedische kracht ervoor zorgt dat de bellen opstijgen, komt dat doordat de overeenkomstige energie door de compressor in de lucht moest worden geïnjecteerd.

Het systeem recupereert slechts een klein deel (met verliezen) van de luchtcompressie-energie.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13689
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:




par izentrop » 15/05/15, 14:26

Hallo,
Zodra ik het woord 'gratis' zie geassocieerd met energie, begint er een spelletje: vind de 'zwendel', ook al is dit niet altijd opzettelijk.

In dit geval voor de "5 kwh"-versie er wordt gezegd dat de energie afkomstig is van de stuwkracht van Archimedes.

In één oogopslag en vanuit een breed perspectief heeft elke cilinder een diameter van 50 cm bij 16 cm, wat neerkomt op ongeveer 10 liter en 196 joule aan potentiële energie bij een hoogte van 2 m.

Minder dan 200 W vermogen voor een gevulde cilinder per seconde, wat moet overeenkomen met mechanische verliezen.

De zogenaamde generator kan dus alleen maar de aandrijfmotor van deze rook- en spiegels zijn :?
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967




par Ahmed » 15/05/15, 14:46

Wat de kwestie van weglopen betreft, lijkt het moeilijk om duidelijker te zijn:Janic: lees nog eens goed wat ik schreef...

Wat betreft het feit dat de verkopers van dit systeem niet in de gevangenis zitten, lijkt het argument mij niet overtuigend: overunity is geen misdaad. Bovendien laten veel voorbeelden zien dat het mogelijk is om "nep"-processen op de markt te brengen, zolang ze geen direct gevaar opleveren.

Een kleine berekening laat zien dat de initiële verhouding 1/3 is, aangenomen dat we 1 opnieuw injecteren om de compressor van stroom te voorzien, we een winst van dubbele eenheid verkrijgen; stel dat deze winst wordt gebruikt om een ​​groter model uit te voeren (dubbel), dan hebben we er 2 aan de ingang en een winst van 6-2=4 aan de uitgang; dezelfde handeling met een derde apparaat: ingang 4 en een winst van 24-4=20, enz... Met een twintigtal apparaten dek je de behoeften van Duitsland, aangezien elke keer dat je verdubbelt de curve exponentieel neigt.

Moinsdewatt: er is geen hefboomarm, maar ik spreek er naar analogie over, aangezien de hefboom eenvoudiger is dan dit apparaat dat bedoeld is om het begrip van potentiële dupes te verwarren.
Het grootste deel van het psychologische functioneren ervan is gebaseerd op het feit dat “hoe groter het is, hoe geloofwaardiger het is”.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13689
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:




par izentrop » 15/05/15, 15:20

Ik zie ook geen hefboomeffect, alleen het gebruik van de formule: "Elk lichaam ondergedompeld in water komt er nat uit" Jean-Paul Belmondo : Lol:
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 15/05/15, 17:01

Met ongeveer twintig apparaten dek je de behoeften van Duitsland, want elke keer verdubbel je en de curve neigt naar exponentieel. hiervoor zouden massa's apparaten nodig zijn zo groot als de Effeltoren. Het wordt gek!
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967




par Ahmed » 15/05/15, 19:41

Ik spreek niet van een menigte, maar van ongeveer twintig; hoe zou een hoogte die vergelijkbaar is met die van boorplatforms waanvoorstellingen zijn?
Bovendien probeer ik geen praktische mogelijkheid aan te tonen, maar de absurditeit te onderstrepen van dit apparaat, zo eenvoudig en dat echter zou zijn ontsnapt aan een groot aantal wetenschappers en technici die hun tijd besteden aan het ontwikkelen van anderszins ingewikkelde machines. consistentie en altijd geverifieerd.
Deze machine verschilt niet van alles wat zich op internet verspreidt en nooit iets bereikt, ongeacht het geduld van hun naïeve bewonderaars.

Onlangs op een andere forum, werd een ander proces besproken en een van de woordvoerders van dit project kon zich helaas uiten, het was alleen om technische geheimhouding in te roepen en genoegen te nemen met het ondervragen van degenen die hun twijfels durfden te uiten over de geldigheid van de beweringen van de " uitvinders".
Heel wijselijk is de thread gesloten totdat de details over dit wazige project ons in staat stellen een beslissing te nemen.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 166 gasten