Zoekopdracht op windgeneratorhuis om te bouwen

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
chlemagne
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 13/01/11, 18:24
Plaats: Rouen. Alles daarboven !!




par chlemagne » 15/01/11, 09:58

Jullie hebben mijn benen afgehakt, jongens.

Wat heeft het voor zin om een ​​"econoloog" te willen zijn?

Toegegeven, ik had niets geweldigs verwacht, maar toch!

Wat kan ik doen?
1.1) Ofwel door de generator aan te passen

Wat zal deze verandering zijn? "Gaston"

Wat kan ik verwachten met mijn mooie windturbine

dank u
0 x
Obelix
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 535
Inschrijving: 10/11/04, 09:22
Plaats: Toulon




par Obelix » 15/01/11, 10:44

Hallo chlemagne,

Heel mooi je windturbine en volgens de foto is het een "lenz turbine".
Maar je pakte het verkeerd aan in je project.
Het maakt niet uit, ik zal proberen je te helpen.
Ik heb de exacte afmetingen van de diameter en hoogte van je haspel nodig om de waarschijnlijke kracht te bepalen die je eruit kunt halen.
Tegelijkertijd als je de gemiddelde windsnelheid hebt, zou dat leuk zijn.
Afhankelijk van dit vermogen zou ik je kunnen verwijzen naar een generatorconstructie die ruwweg op maat is gemaakt voor deze windturbine... zonder dat je met een monster eindigt.

Obelix
0 x
In medio stat virtus !!
Avatar de l'utilisateur
chlemagne
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 13/01/11, 18:24
Plaats: Rouen. Alles daarboven !!




par chlemagne » 15/01/11, 14:17

Hallo Obelix,

Ah, iemand die me hoop geeft dat ik niet voor nagels heb gewerkt.

De drie bladen zijn elk 1.20 ht / 0.20 grote ml (kunststof onderdeel)
De straal van de windturbine is 0.42 ml vanaf de as tot het begin van de kromming van het blad.

Voorlopig ligt het beest op de grond in de Noord/Zuidhoek van een gebouw (mijn werkplaats). Maar ik ben van plan om hem vier meter hoger op het dak van het gebouw te zetten. De snelheden zijn dus nog niet significant. Al is het tijdens een kleine storm (2e winterstorm) al gevallen. Ik heb het vastgezet met een gewicht zodat het blijft staan, in afwachting van de klim (ik woon in Normandië op 100 km van de zee).

Zoals ik aan het begin van de post zei, heb ik al neodims gekocht die ik op twee schijven wil plakken, wat in feite kettingzaagschijven zijn met een diameter van 23 cm, geassembleerd met behulp van sanitaire fittingen in koper die ik + of - kan verspreiden volgens de fittingen en de profielen van de schijven die een holte vormen (ik kan een foto voor je maken)
Al het wikkelgedeelte in de polyesterhars moet nog worden gedaan, vandaar mijn vragen.

Ik dank u bij voorbaat 1/2 paard ervoor
0 x
Obelix
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 535
Inschrijving: 10/11/04, 09:22
Plaats: Toulon




par Obelix » 15/01/11, 18:40

Hallo chlemagne,

Volgens de opgegeven afmetingen is de windturbine dus ongeveer 1.2 m hoog en 1.2 m in diameter, ofwel een geveegd oppervlak van 1.44 m².
Voor dit oppervlak is het beschikbare mechanische vermogen op de as:
Bij een wind van 3 m/s => een kleine 10W (rotatiesnelheid 38 rpm)
Bij een wind van 12 m/s => ongeveer 600 W (rotatie 152 rpm)

Hierdoor kunnen we de diameter van de draad van de spoelen bepalen, want door maximaal 250 Volt te nemen bij 12 m/s zal er slechts 2.5 A te passeren zijn.
Afhankelijk van het aantal parallel geschakelde spoelen, moet de diameter van de draad maximaal 1 mm zijn voor drie spoelen, 8 mm voor 6 spoelen enz....

Om verder te gaan, is het noodzakelijk om te weten hoeveel magneten en spoelen u gaat plaatsen? Het hangt af van de grootte van de magneten en de schijf waarop ze zijn gemonteerd.....
Om jou te lezen.

Obelix
0 x
In medio stat virtus !!
Avatar de l'utilisateur
chlemagne
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 13/01/11, 18:24
Plaats: Rouen. Alles daarboven !!




par chlemagne » 16/01/11, 00:02

Jij bent een genie.

Prachtig

Sterker nog, ik heb je vragen aan het begin van mijn bericht al beantwoord.

Ik heb 24 neodim magneten gepland op twee platen aan weerszijden van de spoelen. 12 per bord : Cheesy:
De neodim magneten zijn 45 x 30 x 10 mm om op een schijf van 230 mm te plakken.

Tot uw beschikking
0 x
Obelix
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 535
Inschrijving: 10/11/04, 09:22
Plaats: Toulon




par Obelix » 16/01/11, 11:05

Hallo chlemagne,

Mijn excuses, ik heb het begin van de post iets te snel overgeslagen!
Dus laten we verder gaan met de generator......
Ik ging naar de site die je noemde en ik denk dat je je dat moet realiseren.
In 12 Volt wordt het universeler en heb je minder gedoe met de afmetingen. Bovendien heb ik een pdf voor je gevonden voor de montage door de "vader" van je windturbine, die het voordeel heeft dat je de verschillende dingen die je moet doen en de tools om dit te bereiken, presenteert:
http://www.windstuffnow.com/turbine%20kit.pdf
Daarnaast als je wilt verwarmen kan je altijd "keramische kachels voor auto's" gebruiken die makkelijk te vinden zijn voor 15 a 20 euro op ebay.......

Wat betreft draaddiameters: ga in dit geval niet onder de 1.8 mm. Voor het aantal omwentelingen per spoel, gezien de lage rotatiesnelheid, zou het nodig zijn om ten minste 50 omwentelingen op te nemen, zelfs als dit betekent dat de "dikte" van de spoelen moet worden vergroot.
Er moet aan worden herinnerd dat deze beschrijvingen betrekking hebben op conventionele windturbines die veel sneller draaien.

Als je iets mist of het niet leuk vindt, laat het ons weten!

Obelix
0 x
In medio stat virtus !!
Avatar de l'utilisateur
chlemagne
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 13/01/11, 18:24
Plaats: Rouen. Alles daarboven !!




par chlemagne » 16/01/11, 12:35

Dankjewel Obelix,

Bedankt voor je goede antwoorden

Ik kende deze pdf.
Precies, hij was het die me ertoe bracht mezelf de vraag te stellen naar het nut van het de-axen van de neodims in relatie tot hun theoretische assen naar rechts of naar links van de ene schijf naar de andere.
Heb je enig idee over de kwestie?

Ik had + of - de "korting" gepland. Kan dit me iets brengen.
Het eet geen brood

Bedankt voor het idee van de keramische kachel. Het is ver verwijderd van de convector van 2000 Watt, maar ik heb geen ambitie meer.
Dat is al piraterij bij de EDF.

Ah, laatste belangrijke vraag:
Ik ga uit met drie zonen. Huishoudelijke apparaten zijn mono. wat moet ik doen met de derde zoon?
Moet ik niet terugspoelen voor mono-uitvoer?

Bedankt voor uw relevante antwoorden "Mihorse"

Opmerking: Mijn Tonton woonde in Toulon. Je bent niet mijn verwarmingsprobleem, jij!!
We zijn niet gelijk als het gaat om verwarming : Mrgreen:
0 x
Obelix
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 535
Inschrijving: 10/11/04, 09:22
Plaats: Toulon




par Obelix » 16/01/11, 15:27

hallo chlemagne,

Het compenseren van de neodimes zal alleen dienen om het magnetische veld te verminderen, waardoor de algehele efficiëntie van de generator wordt verzwakt.
Voor vermenigvuldiging, als je kunt, is het een zeer goede oplossing die het aantal benodigde windingen in de spoelen zal verminderen. Dus minder koper, minder verliezen en meer efficiëntie....
Een vermenigvuldiging met 5 zou de juiste oplossing zijn, wat zou resulteren in spoelen van 40 of 44 windingen.

Voor de driedraadse uitgang is dit te wijten aan het type constructie dat u hebt gekozen en u kunt dit niet veranderen zonder alles te verstoren.
Ben niet van plan om huishoudelijke apparaten rechtstreeks van deze output te voorzien omdat de frequentie niet goed is. Om dit te doen, moet u de spanning corrigeren door een brug van zes diodes en een omvormer.

Obelix
0 x
In medio stat virtus !!
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 16/01/11, 16:27

Pas wel op met de keramische heater die een groot nadeel heeft!

Dit type verwarmingsblok trekt in koude toestand een maximale stroomsterkte die afneemt met de stijging van de temperatuur, dus om het wattage te verhogen, ventileren we meer en om het te verlagen, ventileren we minder!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Avatar de l'utilisateur
chlemagne
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 13/01/11, 18:24
Plaats: Rouen. Alles daarboven !!




par chlemagne » 16/01/11, 16:28

Hallo Obelix,

Excuseer me om erop te staan: wat doe ik met mijn 3 ieme-zoon?

Excuseer mijn multiplier is 3.
Ik kom terug naar 60-torenspitsen?

Ja, uw reden voor het apparaat; Ik dacht niet.

bedankt voor je antwoorden
Dernière édition par chlemagne de 17 / 01 / 11, 08: 26, 2 keer bewerkt.
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 209-gasten