Elektriciteitsproductie met houtblokken

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
JEAN-MARIE
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 10/08/13, 11:47

Elektriciteitsproductie met houtblokken




par JEAN-MARIE » 10/08/13, 12:54

Ik heb een houtketel met semi-omgekeerde vlam van 40 kW en een vermogen van XNUMX kW in uitstekende staat gerenoveerd om een ​​krachtiger exemplaar te installeren.


In plaats van het door te verkopen, zou ik het graag willen gebruiken om elektriciteit te produceren door middel van een microturbine, maar in voldoende hoeveelheden om het netwerk van mijn huis naar wens over te schakelen naar deze productie door middel van een omvormer. Hiervoor is een beschikbaar vermogen van 20 kW nodig dat enkele uren wordt vastgehouden. Geen moeite om een ​​geschikte ruimte te creëren en de verbinding te maken. De wederverkoop van het huidige geproduceerde interesseert mij op geen enkele manier, alleen autarkische productie interesseert mij.

Is dit mogelijk ? Zo ja, referenties met bouwers om zichzelf uit te rusten en het project uit te voeren? bedankt voor de uiteenlopende antwoorden en suggesties
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 10/08/13, 22:51

20kW elektriciteit met een 40kW boiler???

50% efficiëntie die de beste thermische energiecentrale waardig is, van de grote droom

een houtketel is geen stoomketel, die niet voldoende druk kan weerstaan

door jezelf te beperken tot 1 bar die een normale ketel kan bevatten, werkt het niet eens omdat er niets is voorzien voor de juiste afvoer van de stoom: er zullen delen van de ketel zijn die oververhit raken

dan is er een kleine stoommachine, er is niets op de markt, alles moet opnieuw worden uitgevonden

Ik ben ermee bezig, maar niet met een aangepaste houtketel: je hebt een echte stoomketel nodig

Ik heb nog een optie die veel sneller beschikbaar zal zijn: houtvergasser en verbrandingsmotor: het totale rendement is beter dan bij stoom, en er hoeft alleen nog maar een vergasser te worden gebouwd, er zijn al verbrandingsmotoren beschikbaar.

het stoomsysteem heeft in bepaalde gevallen een aantal interessante eigenschappen, maar het is niet het beste en ook niet het eenvoudigste
0 x
BobFuck
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 04/10/12, 16:12
x 2




par BobFuck » 11/08/13, 00:02

Organische rankinecyclus. Buiten bereik van de doe-het-zelver.

Interessantere vraag, wat heb je in huis dat 20kW verbruikt?... Zou dat niet toevallig verwarming kunnen zijn?...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 11/08/13, 10:33

Voor degenen die Duits lezen, zo ziet een gzaogen met elektriciteitsproductie, geheel geïntegreerd, eruit:

http://www.schnellmotor.de/sm/produkte/ ... ftwerk.php

Ik weet de prijs niet. Maar het is absoluut een “snoepje”!!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
fabio.gel
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 282
Inschrijving: 06/03/08, 13:33
Plaats: 14 - Calvados
x 6

Duits lezen is niet nodig




par fabio.gel » 12/08/13, 08:28

Did67 schreef:Voor degenen die Duits lezen, zo ziet een gzaogen met elektriciteitsproductie, geheel geïntegreerd, eruit:

http://www.schnellmotor.de/sm/produkte/ ... ftwerk.php

Ik weet de prijs niet. Maar het is absoluut een “snoepje”!!!!


Hoi Heb je rechtsboven in het vervolgkeuzemenu de taal gewijzigd
0 x
Ik doe mijn best om trash wereld niet overlaten aan mijn kinderen ....
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 12/08/13, 12:16

maar eenmaal op de Franse versie van deze site kunnen we niet alles vinden wat in de Duitse versie staat

dit document over de vergasser is alleen in het Duits te vinden

Het maakt niet uit of dit systeem te groot en te duur is, het is nog steeds een bewijs dat het werkt

we hebben ook bewijs dat er tijdens de laatste oorlog kleinere gasgeneratoren werden gebruikt, toen er een tekort aan benzine was

en we hebben ook bewijs dat gasgeneratoren en gasmotoren vanaf 1890 de stoommachines met een groot rendementsvoordeel vervingen

de gasgeneratoren uit 1890 zijn een beter model dan die uit 1940, die te licht waren voor voertuigen: die uit 1900 waren gemaakt om de hele dag fabrieken te laten draaien
0 x
Avatar de l'utilisateur
fabio.gel
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 282
Inschrijving: 06/03/08, 13:33
Plaats: 14 - Calvados
x 6

Helse herrie




par fabio.gel » 12/08/13, 16:29

Ik heb geen informatie gevonden over het geluid in dB, maar het moet aanzienlijk zijn... :D
0 x
Ik doe mijn best om trash wereld niet overlaten aan mijn kinderen ....
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 12/08/13, 16:41

het is mogelijk om een ​​verbrandingsmotor goed geluiddicht te maken!

niet te vergelijken met noodgeneratoren die niet zijn ontworpen om lange tijd te blijven draaien en die helemaal niet geluiddicht zijn

vraag Did67 welk geluid de schnellgroep van de methanisator maakt waar hij vaak met ons over praat
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 13/08/13, 10:15

Ik bevestig:

a) het is een Diesel!

b) Op 200 of 300 meter van de box is het onmogelijk om op het gehoor te weten of de groep loopt of niet....

[Nu, Schnell, dit is geweldig; niets anders dan de doos en de geluidsisolatie, verbindingen, enz... Dit alles tegen een prijs!]

Inderdaad vreemd en jammer dat er geen gegevens over geluid op de website staan. We moeten de kenmerken op kantoor hebben. Als ik weer begin, zal ik kijken of ik iets vind.

Maar ik kan het alvast bevestigen: lawaai is geen probleem. We bevinden ons in een dichte omgeving en niemand heeft deze groep gehoord. Niemand kan zien of het draait of niet!
0 x
Avatar de l'utilisateur
fabio.gel
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 282
Inschrijving: 06/03/08, 13:33
Plaats: 14 - Calvados
x 6

200 tot 300 meter




par fabio.gel » 13/08/13, 21:20

Did67 schreef:Ik bevestig:

b) Op 200 of 300 meter van de box is het onmogelijk om op het gehoor te weten of de groep loopt of niet....



Had je een afstand van 200 tot 300 meter!!! :schok:
een voetbalstadion ligt tussen de 90 en 120 meter. Als het onmogelijk is om op het gehoor te weten of de groep draait of niet, hoe ziet het er dan uit op 1 meter?
0 x
Ik doe mijn best om trash wereld niet overlaten aan mijn kinderen ....

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 368 gasten