ongekende productie pellets stro miscanthus

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
netshaman
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 532
Inschrijving: 15/11/08, 12:57
x 2




par netshaman » 05/11/11, 11:03

Terugkomend op de pelletmaker, als ik de foto van de machine zie, vind ik nog steeds dat het apparaat nog steeds een beetje simplistisch is qua ontwerp.
Ik vind het moeilijk te geloven dat het op zichzelf doet wat de fabrikant zegt dat het doet :D
Het soort eindeloze schroef die het hout krast, lijkt toch in de leegte te krassen....
Als ik naar de video kijk, twijfel ik toch: en als de pellets zijn geproduceerd dankzij zaagsel dat slim onder de stapel hout is verborgen?
Ik betwijfel of het enorme gewicht van het hout voldoende is om hard genoeg te drukken om tot stof te worden gereduceerd, vooral bij de snelheid waarmee het gaat.
Kortom, ik wil een live demo in situ!
Dus wie wijdt zich eraan om naar Duitsland te gaan om het zelf te zien?
Wie is dichtbij genoeg?
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 05/11/11, 15:43

Ze verkopen de zaagselmolen en de pelletiseermachine apart, wat misschien de juiste oplossing is???
De in situ demo is ook een goede verzekering!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 05/11/11, 16:31

netshaman schreef:Maar toen ik er eenmaal in slaagde aan te tonen dat het werkt, wat mijn primaire doel was, verlies ik mijn interesse in al het andere, ongeacht de gevolgen.


men kan een uitvinder zijn zonder fabricagemiddelen zonder een oplichter te zijn!

wie niet kan fabriceren, hoeft geen bestellingen aan te nemen en geld te innen

het probleem als ik de weinige beschrijvingen van dit materiaal zie, is dat ik twijfel over de werking ... wie heeft het echt zien werken?

een octrooi bewijst niets ... een uitvinder moet een octrooi indienen vóór enige openbaarmaking, dus vóór volledige ontwikkeling: het is daarom normaal dat een groot aantal octrooien voor niets wordt aangevraagd ... wanneer de tests mislukken

iemand die veel heeft betaald voor patenten en faalt in de ontwikkeling, kan proberen het patent op een oneerlijke manier te waarderen ... het patentsysteem is niet erg goed
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 05/11/11, 21:33

Netsjamaan schreef:
Ik betwijfel of het enorme gewicht van het hout voldoende is om hard genoeg naar beneden te drukken om tot stof te verkruimelen, vooral bij snelheden waar het naartoe gaat.

Het lijkt erop dat de roterende as een soort helicoïde rasp draagt ​​en dat het juist deze vorm is die de rol van trainer speelt.
Dat gezegd hebbende, doet dit mijns inziens geen afbreuk aan een bevredigende algehele efficiëntie.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
lv13r
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 147
Inschrijving: 30/12/04, 10:09




par lv13r » 06/11/11, 08:39

hallo
Netsjamaan
HELLO
het is niet nodig om naar duitsland te gaan er is een dealer voor frankrijk en belgië
F-01210 Ferney-Voltaire
top-pellet.fr
het staat op hun Duitse site

Ik ben zoals jij, ik geloof wat ik zie
0 x
netshaman
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 532
Inschrijving: 15/11/08, 12:57
x 2




par netshaman » 07/11/11, 12:44

Dank voor de link die u!
Wauw, ik ben dol op de SPL-brander!
Hier is iets dat goed is!
Rhaaa, en dan te bedenken dat mijn moeder haar oude stookolieketel heeft vervangen door een nieuwe op gas!
Als ik eerder van deze "upgrade" had geweten, hadden we veel brouzoufs bespaard!
Damn, fluit, shit, sh...!!!
: Mrgreen:

Serieus, dat klinkt als een goede investering!
Ik vraag me af of door een oude gebruikte olieketel te recupereren en opnieuw te typen, dat misschien niet helpt?
Soms als ik langs het magazijn van mijn loodgieter loop, staat er voor zijn huis een ketel die hij heeft ontmanteld en die bestemd is om door de schroothandelaars te worden vervoerd.
Jouw mening?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 07/11/11, 14:26

Wat mij betreft, over de "toegevoegde" branders:

1) let op: de aangekondigde opbrengsten zijn "branderrendementen" - niet te vergelijken met "ketelrendementen"

2) en hier is er een klein probleem: bij de verbranding van pellets, een gestandaardiseerde en zeer droge brandstof, komen koolstofdeeltjes vrij die neerslaan in de vorm van zwart vilt... isolatie!

De "geperfectioneerde" pelletketels hebben dus een automatisch reinigingssysteem, dat de wisselaars eenmaal per dag "reinigt"...

3) daarom is het in het geval van transformatie van een olieketel in een pelletketel noodzakelijk om te voldoen aan regelmatige handmatige reiniging, anders zal het rendement van de ketel aanzienlijk afnemen!

4) controleer ook of de brander automatisch ontsteekt; sommige zeer eenvoudige modellen behouden verhogingen, wat in pellets neerkomt op het zeer regelmatig neerhalen van sommige spelt, maar het vuur is te zwak om echt opnieuw op te warmen; op de lange termijn, in het tussenseizoen, kan het een klein verbruik voor niets zijn...

5) evenzo is het vermogen om te moduleren vaak erg verminderd, als het bestaat...

6) Ik heb geen betrouwbare gegevens (van onafhankelijke laboratoria), maar ik denk dat de verbranding in deze externe branders iets minder goed is en dus iets vervuilender (afgezien van CO²)...

Afgezien van deze limieten is het een "CO²-neutrale" oplossing, zeer zuinig, waar ik verder geen kritiek op heb.

Je moet enerzijds een bescheiden investering + hoger verbruik vergelijken met anderzijds een peperdure ketel en lager verbruik...

Wanneer u al een cv-ketel heeft (of kunt recupereren), is de eerste optie waarschijnlijk niet af te wijzen!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 307-gasten