ongekende productie pellets stro miscanthus

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 19/12/10, 18:00

Voor deze prijs van 15 eurocent elektriciteit per ton, daar willen we allemaal heen zijn groenteafval van tuinen die rondslingeren overal vrij of zelfs tevergeefs verbrand !!
We hopen dat de prijs van pellets gaat dalen!!

Is er een vereenvoudigde individuele versie met minder dan ongeveer 30m² op de grond voor 4 tot 5 ton per jaar in plaats van 1500 tot 500 ton per jaar ??????????,

De productie van een ton pellets uit timmerhoutkrullen vereist nog geen 15 eurocent stroom! Dankzij deze technologie is de lokale productie van pellets nu veel winstgevender dan industriële productie. We konden verwarm 30 miljoen huizen in Europa alleen met hout dat niet gewaardeerd wordt!
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 19/12/10, 23:20

dedeleco schreef:Voor deze prijs van 15 eurocent elektriciteit per ton, daar willen we allemaal heen zijn groenteafval van tuinen die rondslingeren overal vrij of zelfs tevergeefs verbrand !!
We hopen dat de prijs van pellets gaat dalen!!

Is er een vereenvoudigde individuele versie met minder dan ongeveer 30m² op de grond voor 4 tot 5 ton per jaar in plaats van 1500 tot 500 ton per jaar ??????????,
Ja, velen van ons dromen ervan, maar het zal niet voor dezelfde prijs zijn...

Waar ik op wacht is een lijn voor maximaal 3 tot 4 ton pellets/jaar (je moet de grondstof vinden). Deze massa pellets vertegenwoordigt 15.000 tot 20.000 kWh (d.w.z. mijn jaarlijkse gasverbruik voor een paviljoen van 110 m² uit 1975).

De ideale lijn die ik me voorstel zou niet meer dan 7500W of 32A in 230V enkelfasig moeten verbruiken, maar ik zou liever hebben dat het meer is bij een maximaal verbruik van 3600W of 16A (de kracht van een droger).
Vraaggrootte, ik zou het zien op een voetafdruk en een hoogte van 2 wasmachines (en hooguit minder dan 2,5m hoog)...
Met deze kenmerken en een ZEER bestudeerde prijs (5000 € HT max), zou dit soort product verkooppunten hebben bij het grote publiek.
Men kan zich zelfs voorstellen dat het wordt gebruikt in warmtekrachtkoppeling door de overtollige calorieën die tijdens de werking ervan worden geproduceerd, in de habitat te injecteren.
Dat is veel werk voor een paar ondernemende ontwikkelings- of industriële ingenieurs. :P
0 x
Avatar de l'utilisateur
sam17
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 253
Inschrijving: 14/02/06, 13:57
Plaats: La Rochelle
x 1




par sam17 » 20/12/10, 09:33

Wat interessant zou zijn, is om op lokaal niveau coöperaties te vormen om zo'n pelletiseermachine te kopen en te exploiteren. De leden van de coöperatie brachten daar hun groenteafval zoals ten tijde van de molen die in elke hoek van het platteland aanwezig was.

Men kan zich voorstellen dat een deel van de sector van de recyclagecentra die gewoonlijk dit soort afval verwerkt, wordt vervangen en zo de terugwinningscyclus voor dit afval verkort.
0 x
--
Geduld is een boom waarvan de wortel is bitter, waarvan de vruchten zijn erg lief.
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 20/12/10, 13:15

Zeer goede suggestie, speciaal, met gemeenten en regio's die afvalinzamelingscentra beheren die we betalen met onze belastingen, zonder het brandbare afval rendabel te maken tegen een prijs die zo hoog is als die van een echte brandstof zoals pellets!!
Op het niveau van een woning van meer dan 100 paviljoens is het winstgevend (500 ton per jaar)!!!
Enorme besparing in geld en CO2!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 20/12/10, 13:37

hello,
weet u of de kosten inclusief het salaris zijn van de persoon die de machine bedient?
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.
(Alessandro Marandotti)
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 20/12/10, 15:23

Nee, alleen stroom!!!
Het was vroeger een kloof!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
sam17
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 253
Inschrijving: 14/02/06, 13:57
Plaats: La Rochelle
x 1




par sam17 » 20/12/10, 17:14

dedeleco schreef:Zeer goede suggestie, speciaal, met gemeenten en regio's die afvalinzamelingscentra beheren die we betalen met onze belastingen, zonder het brandbare afval rendabel te maken tegen een prijs die zo hoog is als die van een echte brandstof zoals pellets!!
Op het niveau van een woning van meer dan 100 paviljoens is het winstgevend (500 ton per jaar)!!!
Enorme besparing in geld en CO2!!



Kunnen we wat details krijgen van de berekeningen die dit break-evenpunt geven?
0 x
--

Geduld is een boom waarvan de wortel is bitter, waarvan de vruchten zijn erg lief.
Philbona
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 11/07/08, 15:53




par Philbona » 20/12/10, 17:26

bjr voor jou,

zou dit proces geldig zijn voor grasmaaiafval?
daar zou het echt nuttig zijn,

pB
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 20/12/10, 19:09

Maaiafval is 95% van het wagenpark. Kijk naar het hooi dat overblijft nadat het is gedroogd (en het is nog steeds ongeveer 20% vocht!).
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 20/12/10, 19:13

Na drogen in de zomerzon mogelijk, sommigen maken zelfs pellets met bladeren (eenvoudige zomerzonnedrogers, sensor plus schoorsteen)!!
De machine op 30m2 (één kamer) produceert 500 tot 1500 ton pellets per jaar en kan dus meer dan 100 paviljoens aan 5 ton en meer per jaar leveren!!
Het maakt 0,2 ton per uur tegen een salaris van 20€ of meer per uur, tenzij iedereen zijn pellets maakt!!
Dus op pellets aan 200 tot 300€ in de handel, per ton zijn er 5 uur salaris en 15 eurocent elektriciteit per ton voor gratis afval!!!
Bij een hovenier die ander snoeiwerk doet, of meerdere machines parallel, ook tegelijkertijd kan de prijs lager uitvallen.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 299-gasten