Warmtepomp onder parkeren

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 18/10/11, 21:23

Er zijn afvoer van bitumen ideaal om het water er onderdoor te laten stromen en de aarde erg vochtig te hebben, goede warmtegeleider voor een warmtepomp (hiervoor is het beste de massieve rots !!) !!!
En het project is minder zwaar !!

Zelfs dit jaar hebben we het in het condominium geplaatst waar ik ben en het is zo goed doorlatend dat het kwakzalvers en het gras, 3 maanden later, op dit asfalt groeien en het als een steun vol water nemen !!!

Ik ben vooral overtuigd door de oplossing om de warmtepomp geleidelijk te verwijderen, door de zomerse zonnewarmte terug te winnen die is opgeslagen in de grond van de pseudo-geothermische warmtewisselaar van het Canadese type put, om de schijnbare COP tot oneindig te verhogen, wat neerkomt op het verwijderen van de CAP !!! !!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 19/10/11, 09:06

Ik ben voor het afvoeren van bitumen, dat de standaard begint te worden in wegdekken en dat in dit geval de afvoer zou verminderen, wat op bepaalde plaatsen steeds rampzaliger wordt.

Opslag verdient aandacht, maar ik stel vast dat de firma Econo SA uit Gembloux, die pleitte voor een opslagsysteem onder de vloer van het huis, failliet is gegaan.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 328 gasten