Geothermische warmtepomp en overstromingen, Yvelines

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Chamallo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 07/03/08, 22:59
Plaats: Regio Parijs

Geothermische warmtepomp en overstromingen, Yvelines




par Chamallo » 14/04/08, 15:39

Hallo,

Na erover gelezen te hebben ben ik een beetje de weg kwijt. We willen een warmtepomp installeren met horizontale sensoren. Ik woon in de regio Parijs (Les Yvelines) op een overstroombaar eiland. Mijn vraag is de volgende:
Bestaat er bij een overstroming het risico dat het hele circuit van sensoren in de grond de warmtepomp niet meer aanstuurt? :onheil:

Bedankt voor uw antwoorden in afwachting van mijn andere vragen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 14/04/08, 16:01

Uh, kunt u de vraag herhalen? : Cheesy: Ik zie niet in dat een innodatie de werking van een horizontale opname kan beïnvloeden, integendeel: het is beter om de calorieën in water te pompen dan in de grond...
Dernière édition par Christophe de 14 / 04 / 08, 16: 03, 1 keer bewerkt.
0 x
Bougonnator
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 61
Inschrijving: 07/06/06, 11:06
Plaats: Ile de France




par Bougonnator » 14/04/08, 16:01

Hallo,
Als u op een eiland woont, hoeft u niet veel te graven om bij het water van de Seine te komen. Uw installatie presteert beter en kost u mogelijk niet meer.
Zouden we inwoners van hetzelfde dorp zijn?
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 14/04/08, 16:22

A priori heeft de overstroming geen invloed op de sensor. De horizontale sensor is (vereenvoudiging) slechts een buis die is uitgerold in een serpentijn onder 1 meter aarde. Het is perfect waterdicht.
in feite wordt het op dit moment een pomp op tafelkleed!! (humor)
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Bougonnator
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 61
Inschrijving: 07/06/06, 11:06
Plaats: Ile de France




par Bougonnator » 14/04/08, 16:38

De overstroming zal a priori de sensor niet hinderen en zal een extra laag alluvium toevoegen.
Aan de andere kant moet de warmtepomp worden opgetild omdat deze elektriciteit nodig heeft om te werken en niet kan worden ondergedompeld. Maar een warmtepomp is zwaar en trilt en maakt daardoor geluid.
Het is daarom noodzakelijk om een ​​kamer te hebben die verhoogd is ten opzichte van de grond en die het gewicht en de trillingen van de warmtepomp kan dragen.
De warmtepomp bevindt zich over het algemeen indien mogelijk op de bodem van de kelder. Daar moet het in een aparte ruimte worden geplaatst om het niet te dicht bij de AMHA-oren te hebben.
0 x
Avatar de l'utilisateur
RV45
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 05/03/06, 09:10
Plaats: 45 Orleans FRANKRIJK
x 1




par RV45 » 14/04/08, 20:54

Bonsoir,

De overstroming vormt inderdaad geen probleem voor de horizontale sensor maar de warmtepomp is het waard dat hij beschut staat : Idee:

Dezelfde opmerking als je water hebt, een dop op een tafelkleed zou veel beter zijn qua kosten en opbrengst, waarom zou je dan een minder goede oplossing kiezen? :?
0 x
Met vriendelijke groet RV45 : Lol:
Mijn Zonne-installatie
Mijn PAC faciliteit

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 129-gasten