Plan ketels Vigas hout log 25S

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
turbozender
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 112
Inschrijving: 18/12/06, 14:24




par turbozender » 22/11/08, 10:58

dus niemand?
0 x
manitou22
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 113
Inschrijving: 19/12/07, 22:37
Plaats: bretagne




par manitou22 » 22/11/08, 19:14

hello,
op google, duitse taal,
anders staat er een vak in de jura -hotcomb.com-, sorry, ik heb de link niet meer : Cry: activeer daarentegen het veilig zoeken filter om het te vinden, want anders kom je een ander soort ketel tegen : Mrgreen:
A+
0 x
turbozender
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 112
Inschrijving: 18/12/06, 14:24




par turbozender » 22/11/08, 19:59

bedankt voor je antwoord

Ik heb zojuist een mail gestuurd naar hotcombes die blijkbaar gratis bezorgt (uiteindelijk bij de prijs inbegrepen a 3400 euro

wat hetzelfde is als die uit Duitsland die ik vond op 3000 plus verzendkosten

om te gaan weet ik er niets van (ik had Spaans in de 2e taal gevolgd :frons: )
0 x
manitou22
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 113
Inschrijving: 19/12/07, 22:37
Plaats: bretagne




par manitou22 » 22/11/08, 21:04

hoi turbozender
voor Duits is het voor mij hetzelfde, maar in google ga je naar taalhulpmiddelen, je vinkt Duits aan en je typt je zoekopdracht in het Frans en Google geeft de sites in beide talen weer.
A+
0 x
rahi's
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 20/06/12, 19:28

Re: Installatieplan Vigas 25S houtketel




par rahi's » 22/06/12, 22:06

jc-tergal schreef:Dag
hier is eindelijk mijn functionele installatie.

De gekochte kit bestaat uit een VNAS 25S boiler + 1000l buffertank + 100l expansievat + 61 ° laadklep met terugslagklep en 1 klep + 1circulator + manometer en veiligheidsklep en ontluchtingsklep + thermoklep en veiligheidshandschoen vinger + ballonisolator voor een waarde van 2750 € ttc geleverd.

Ik heb zelf 1 extra circulator + enkele koppelingen + ellebogen + kleppen + pluggen + spoelen + 40 / 42 buis in ijzer + pasta en kabel gekocht.
Mijn broer is loodgieter, dus ik kreeg dit voor ambachtelijke prijzen en gratis montage !!
Waarom ijzer: nou, de ouden geven de voorkeur aan koper, het is goedkoper gezien de gebruikte diameters. Ik ben in 40 / 42 die overeenkomt met de ketel- en ballonuitlaten. Ik denk dat ik een betere opbrengst heb dan met een sterk gereduceerde koperen buis.
Maar u hebt de juiste apparatuur nodig.

We zullen zeggen dat het me in feite 3100 € kostte door groot te zijn

Dus het zeer eenvoudige montageplan

Beeld

Ik heb eenvoudig de ketel toegevoegd aan het reeds bestaande cv-circuit. Ik had inderdaad een paar jaar geleden een brandstofketel.

De 1-circulator wordt bestuurd door de ketelprocessor. De 2-circulator werkt continu. We zien het bedieningspaneel op de ketel en aan de linkerkant de klep (nog niet aangesloten op koud water) die in de ketel opent om de temperatuur te verlagen in geval van stroomuitval en hoge temperatuurstijging in deze

Beeld

Sorry, maar we zien de circulators op deze foto niet verstopt achter de grote expansietank.

De bypass op de bal voorkomt dat de hele bal moet worden verwarmd voor een eenvoudige incidentele flare.

Beeld

De bal wordt horizontaal geplaatst wegens gebrek aan hoogte in de kelder. Maar zelfs als ik denk dat ik een slechtere uitvoering heb, werkt het nog steeds erg goed
De 3-stuurklep was er al. Voor verwarming geef ik de voorkeur aan de doorgang in de ketel (positie 10) en nadat ik deze op 5 heb geplaatst, dus in het midden.

Op dit moment laad ik tussen 3 en 4 keer per dag, maar ik verbrand populier die helaas vrij snel brandt. Het zou met goede oude eik moeten vertragen!
Ik vind dat er veel teer is, maar hey het hout is niet de droogste en ik ben nog niet overgegaan tot aanbevolen reinigingen.

Zeer eenvoudige en snelle ontsteking.

Een mooi uitzicht op de buizen boven de ketel die ik nog moet isoleren

Beeld

Nu slapen de katten in de kelder :D


Bonsoir,
Ik ben nieuw in de forum, ik ben ook geïnteresseerd in een vergassingsketel, ik heb onlangs een schatting laten maken en ik werd gevraagd om 13000 euro alleen aan apparatuur, het is diefstal. Ik zag op internet dat je er enkele kon vinden in het land van het probleem is het transport. Ik had graag geweten hoe je het hebt gedaan, op welke site je het hebt gevonden.
Bij voorbaat hartelijk dank.
Van harte.

: Mrgreen:
0 x
turbozender
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 112
Inschrijving: 18/12/06, 14:24




par turbozender » 22/06/12, 22:31

welkom
ct op ebay duitsland maar er zijn er al een tijdje meer (eindelijk vigas)

er kan iets anders zijn
op dat moment (ongeveer 4 jaar) was het 3000 euro geleverd met 1000l ballon etc.

Ik aarzelde ook en uiteindelijk kreeg ik een stijgende brandwond
mons installatie heeft me ca 3000 gekost ook kop afgewerkt met huisbediening en houtbrandstof koppeling

de prestaties zijn een goede 10/15% minder goed, maar de betrouwbaarheid heeft niets te maken
0 x
Avatar de l'utilisateur
Keke
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 14/10/09, 23:17




par Keke » 24/02/13, 11:08

Ketel hier in bedrijf -> http://solaire.open-dream.org
0 x
jojo 02
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 19/10/16, 21:03

Re: Installatieplan Vigas 25S houtketel




par jojo 02 » 20/10/16, 18:11

hallo
Ik heb net een huis gekocht met een houtketel en buffervat
maar ik snap niet zo goed hoe het werkt
er is
- de ketel de radiatoren
- Laddomat 21-60, samen met circulator,
-gemotoriseerde 3-weg mengkraan met thermostaat en sonde gelijmd op een circuitleiding
-expansievat
Ik heb vooral moeite met het begrijpen van het gemotoriseerde driewegklepsysteem
als je me een beetje zou kunnen uitleggen
:? :? merci
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Installatieplan Vigas 25S houtketel




par Christophe » 20/10/16, 18:36

Een 3-wegklep maakt het mogelijk om de temperatuur ter hoogte van de warmtebron en de radiatoren te regelen zodat de temperatuur van de radiatoren en de ketel optimaal is...in het geval van de radiator is dit vooral zo de temperatuur niet te veel dalen ter hoogte van de retour naar de ketel (retour die op minimaal 60-70°C moet worden gehouden om verstopping te voorkomen en de verbranding te optimaliseren: vooral geldig voor hout)

Logischerwijs zou dit al ingesteld moeten zijn... dus hoe werkt het?

Als je een diagram voor ons maakt, is het gemakkelijker om je te helpen...

Heb je geen bufferballon? Het wordt echter ten zeerste aanbevolen voor een houtgestookte houtgestookte ketel...
0 x
jojo 02
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 19/10/16, 21:03

Re: Installatieplan Vigas 25S houtketel




par jojo 02 » 20/10/16, 18:49

als ik een bufferballon heb
Ik weet niet hoe ik een tekening of een foto moet invoegen
kunt u mij vertellen hoe deze ketel, deze tank en deze 3-weg kleppen zouden moeten werken
merci
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 203 gasten