Plan ketels Vigas hout log 25S

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
jc-Tergal
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 98
Inschrijving: 12/03/07, 00:53




par jc-Tergal » 03/10/08, 19:49

ulyssesourd schreef:Geen 2-inlaten en 2-uitlaten uit de tank en al deze kleppen nodig ... want voor een optimale werking van uw ketel tijdens het verwarmen EN het opladen van uw 1000L-tank moet u:

een inlaat naar de tank met een JUNCTION naar de circulator / 3-kanalen, en op dezelfde manier een uitlaat van de tank naar de ketel met een JUNCTION op de retour van de radiatoren.

Het is de 3-stuurklep die de prioriteitsrichting regelt van het warme water dat uit de ketel en / of de tank komt.


Bedankt voor de opmerkingen, behalve dat als je me een tekening kunt laten maken omdat ik niets begrijp : Cheesy:

Ik zal langzaam testen. Hier probeer ik de basisdingen te begrijpen ...

En dank aan degene die de foto's in het bericht heeft geïntegreerd in plaats van de links
0 x
ulyssesourd
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 60
Inschrijving: 17/04/08, 12:44
Plaats: Doubs




par ulyssesourd » 04/10/08, 16:11

0 x
django
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 25
Inschrijving: 15/04/08, 11:36




par django » 08/10/08, 14:52

Hallo, hallo. Fijn dat je installatie werkt. Ik hoop dat mijn documenten je goed hebben gediend.
Ik ben het eens met de bovenstaande meningen en kan u uit ervaring vertellen (omdat ik dezelfde ketel heb) dat de besparing van hout aanzienlijk is bij het gebruik van de kamerthermostaat. Ik bespaar 30 gemakkelijk tot 40% hout
0 x
xavbav
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 24/09/08, 20:34
Plaats: doubs




par xavbav » 22/10/08, 20:45

Hallo allemaal, en bravo JC, want het is geen kwestie van liegen.
Ik ben het eens met het ulyssourd-diagram, het is niet nodig om de bal over te steken voordat je naar de radiatoren gaat, maar het is waar dat sommige constructordiagrammen op deze manier zijn gemaakt, ik zie het nut niet in. ..
Hoe dan ook, het is zeker dat je wat tijd nodig zult hebben om dit alles te laten werken met de "kleine uien" (primaire en secundaire trek, 3-wegkleppen, circulatiepompen, ketelprogrammering ...) dus moed.
Ik, ik heb nog een beetje tijd om mijn instalatie te overdenken omdat bij solarbayer op de bufferballonnen zitten .. de ballen, het zal al 5 weken zijn dat alles is besteld en ik denk dat ik net zoveel moet wachten ... . maar de fakkel heeft al geraasd .....
: Cheesy:
@+
0 x
Maak je hout, het zal je meerdere keren verwarmen ...
Pataugas
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 23/10/08, 18:12




par Pataugas » 23/10/08, 18:17

welkom

Ik kocht dezelfde ketel maar bij solarbayer en de handleiding is in het Duits, zou je geen technische handleiding in het Frans hebben ??
0 x
xavbav
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 24/09/08, 20:34
Plaats: doubs




par xavbav » 23/10/08, 20:31

welkom
nee, niet in het Frans maar in het Engels ... als je interesse hebt?
Heb je die van jou al?
@+
0 x
Maak je hout, het zal je meerdere keren verwarmen ...
manitou22
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 113
Inschrijving: 19/12/07, 22:37
Plaats: bretagne




par manitou22 » 29/10/08, 21:13


Het is de 3-stuurklep die de prioriteitsrichting regelt van het warme water dat uit de ketel en / of de tank komt.

Bonsoir,
ulyssesourd, kunt u aangeven hoe uw driewegklep wordt geregeld (type regeling, op welke ketel, buitentemperatuur?)
merci
A+
0 x
turbozender
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 112
Inschrijving: 18/12/06, 14:24




par turbozender » 16/11/08, 09:11

hallo allemaal


Ik ben van plan om dezelfde kit op eBay te kopen, maar dat is 300 euro meer + nog steeds 250 levering

waar heb je je ketel voor deze prijs gekocht?



de vraag die niets anders te doen heeft dan ...

mijn stookruimte is weg van het huis en en toegang vanuit de tuin (en je lijkt naar de kelder
hoe past u daar een 430 kg-boiler in?

merci
0 x
erry
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 18/11/08, 20:29




par erry » 18/11/08, 20:38

hallo allemaal !!
Ik ben het eerder eens met het schema van ulyssesourd, hoewel een of twee dingen mij storen, maar het wordt geen dood !!
om je gemengde circuit te regelen is er http://cgi.ebay.fr/REGULATION-electroni ... 8001r20365
en een beetje goedkoper in Duitsland
http://cgi.ebay.de/Viessmann-Novamatik- ... 240%3A1318
u moet misschien kiezen voor een mengklep van viessmann
0 x
turbozender
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 112
Inschrijving: 18/12/06, 14:24




par turbozender » 19/11/08, 14:58

dus waar kunnen we deze ketel vinden voor deze prijs?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 188 gasten