thermische zonnepanelen

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 25/10/05, 10:56

Hallo bham
Zolang de sensoren gestopt zijn, zijn ze leeg. Wanneer de zon ze begint te verwarmen (en daar, meer risico op bevriezing), start de regeling de circulator die in de sensoren het koelmiddel opheft, namelijk gewoon water dat zich in een kleine tank in het huis, vorstvrij.
Wanneer de circulator stopt, stroomt het niet langer ingedrukte water door de circulator en terug in de tank, waardoor de sensoren worden geleegd die niet kunnen bevriezen.
De sensoren verwarmen sanitair warm water door een roestvrijstalen buiswisselaar, het equivalent van een spoel, in de bel. Als er voldoende warm water is, stuurt een klep de koelvloeistof naar een andere (plaat) warmtewisselaar die het zwembadwater verwarmt. Ik kan ook het herstel van 8-radiatoren verwarmen. Helaas heb ik geen verwarmde vloer.
Als er geen zon is, kan een grote open haard (log van 1,10 m) helaas een open haard, met waterrecuperator aangesloten op hetzelfde circuit, overnemen. Het wordt voornamelijk gebruikt om afval te verbranden dat kostbaar dagenlang zonder zon wordt bewaard! Maar we gebruiken het niet om het zwembad te verwarmen, het zou zonde zijn.
Ik heb eigenlijk een luchtspoeling aan de bovenkant van de sensoren, via een koperen pijp die naar beneden gaat in het huis en is aangesloten op een klep, soms wil ik de sensoren geluidsdruk geven voor betere prestaties van de circulator. Maar het is lang geleden dat het gebeurde, het werkt zo goed, winter en zomer.
Ik heb geen ander opslagsysteem (grootte en kosten) dan het zwembad.
Ik denk dat we bij goed weer ongeveer 500 Wh krijgen door m2 van sensoren.
Ik woon in de buurt van Senones.
Hoe kan ik je mijn sturen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 25/10/05, 11:04

Hallo bham
Zolang de sensoren gestopt zijn, zijn ze leeg. Wanneer de zon ze begint te verwarmen (en daar, meer risico op bevriezing), start de regeling de circulator die in de sensoren het koelmiddel opheft, namelijk gewoon water dat zich in een kleine tank in het huis, vorstvrij.
Wanneer de circulator stopt, stroomt het niet langer ingedrukte water door de circulator en terug in de tank, waardoor de sensoren worden geleegd die niet kunnen bevriezen.
De sensoren verwarmen sanitair warm water door een roestvrijstalen buiswisselaar, het equivalent van een spoel, in de bel. Als er voldoende warm water is, stuurt een klep de koelvloeistof naar een andere (plaat) warmtewisselaar die het zwembadwater verwarmt. Ik kan ook het herstel van 8-radiatoren verwarmen. Helaas heb ik geen verwarmde vloer.
Als er geen zon is, kan een grote open haard (log van 1,10 m) helaas een open haard, met waterrecuperator aangesloten op hetzelfde circuit, overnemen. Het wordt voornamelijk gebruikt om afval te verbranden dat kostbaar dagenlang zonder zon wordt bewaard! Maar we gebruiken het niet om het zwembad te verwarmen, het zou zonde zijn.
Ik heb eigenlijk een luchtspoeling aan de bovenkant van de sensoren, via een koperen pijp die naar beneden gaat in het huis en is verbonden met een klep die ik kan sluiten als ik de sensoren onder druk wil zetten voor betere prestaties van de circulator. Maar het is lang geleden dat het gebeurde, het werkt zo goed, winter en zomer. Prestaties doen er niet toe, met 40 m2 heb ik genoeg.
Ik heb geen opslagsysteem (grootte en kosten) anders dan het zwembad of de dikte van de zandstenen muren van deze oude boerderij (isolatie van buiten aan de noordkant door 12 cm polystirene)
Ik denk dat we bij goed weer ongeveer 500 Wh krijgen door m2 van sensoren.
Ik woon in de buurt van Senones.
Hoe kan ik u e-mails sturen terwijl ik vermijd dat uw of mijn adres in dit bericht wordt weergegeven?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 25/10/05, 12:12

Door MP

;)
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 25/10/05, 22:04

Via privébericht ... Klik op de knop (MP) onder het bericht om een ​​MP naar de auteur van het bericht te sturen.
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 25/10/05, 23:50

Bedankt ex-oceano, ik ga vanavond minder dom naar bed. Je helpt ook diegenen die zoals ik een beetje waden zonder het te durven zeggen :( Ik zal piger eindigen hoe te posten :P
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 26/10/05, 00:28

Sorry, ik dacht niet dat ik specifieker was.

:onzeker:
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 26/10/05, 09:46

hoi cuicui en bedankt voor je antwoord. Ja, ik had kunnen specificeren dat de MP zag dat ik ook deze fase van leren op de forum (en dat ik nog niet alles weet). Bovendien heb ik de jouwe ontvangen en stuur ik je een e-mail terug.
Voor je installatie was je niet alleen voorloper, maar bovendien maakte je een installatie die zowel eenvoudig als zeer functioneel lijkt. En ik lees met belangstelling dat je geen verwarmde vloer hebt, dus verwarmt zonne-energie ook radiatoren, in tegenstelling tot wat iedereen tegen me zegt, behalve om te praten over te grote warmte-convectoren of radiatoren.
Ik woon niet ver van jouw plaats, op 90 / 100 kms. Als het je niet stoort, zou ik je installatie komen bekijken. Zolang ik niet kan zien, vind ik het moeilijk te begrijpen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 26/10/05, 12:43

Hallo Bham,
Ik hoop dat je mijn reactie en de foto van mijn installatie hebt ontvangen. 150 m2-sensoren (inclusief 40 m2-watersensoren) zijn natuurlijk niet triviaal, maar niet veel duurder dan tegels.
Het was zelfs nog minder het geval in een tijd dat de zon nog niet in de mode was en ons liet opgaan voor vrolijke excentrieke, zelfs gevaarlijke agitators: ph34r :. Toen ik sprak over mijn "zonneboerderij" werd ik ervan verdacht deel uit te maken van ... de Solar Temple-sekte! Ik heb zelfs oproepen ontvangen van Algemene informatie! Dus, als je een sekte wordt genoemd, raak dan niet in paniek, ik heb anderen gezien, de domheid van sommige mensen is onmetelijk en dit mag ons niet beletten vooruit te gaan. Hoge harten :P !
Ik rol 1 / 3 koolzaadolie op 79 cent van ED. Zowel groen als goedkoper, wat wil je nog meer? De motor loopt onberispelijk. met een geur van braden die ik lekker vind. Jammer dat het vullen van de tank met flessen 1-liter niet erg praktisch is. Ik kan niet wachten om het te verkopen in 10 kan ik!
Ik achtervolg ze forum van econologie en verzamelt info met het project om zeker naar mijn 205 te komen.
Ik maak van de gelegenheid gebruik om André te begroeten wiens smakelijke Canadese toespraak (ah! Accenten, "fanfrelches" nutteloos!) Geeft een verfrissende stroom door op onze Franse taal formeel en overeengekomen, en die niet stopt om te experimenteren en royaal te delen bij ons de vruchten van zijn werk.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 26/10/05, 14:54

Een zonneboiler is per definitie een technologie van de meest rustieke, Afrikaanse stijl, met de goedkoopste materialen mogelijk. Op zoek naar hoge opbrengsten met complexe, dure en kwetsbare technologie is een afwijkende schotvanger. Maar wat de Pantone betreft, het is voordelig om roestvrije materialen te gebruiken. Mijn installatie is volledig koper (tin solderen), deels met teruggewonnen buizen.
De Beuler is gemaakt van roestvrij staal, duur, ik vond geen enkele gelegenheid. Eerder verroestte ik gewoon staal 2 :( , nu ben ik stil :P .
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 306-gasten