Opslag van elektrische, thermische en H2-energieën (CNRS)

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Pierre-Yves
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 120
Inschrijving: 06/12/07, 17:13
Plaats: Rennes-Quimper




par Pierre-Yves » 14/03/13, 18:06

chatelot16 schreef:Ik ken de alxion: zeer goed materiaal, maar nog steeds te duur ... een langzame alternator, al het goed gemaakte ijzer en koper kan veel goedkoper kosten


hallo Chatelot16

Ik denk dat het voor meer dan één interessant zal zijn! heb je een adres van de fabrikant? Voor dit soort materiaal ken ik Parker en Tema (www.tema.hr), maar ik heb nog niet naar de prijzen gevraagd.

Pierre-Yves
0 x
optimalisatie, energiebesparing
http://www.avel-vor.fr
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 14/03/13, 18:19

de fabrikant is gewoon alxion! een echte Franse fabrikant ... het bestaat nog steeds
http://www.alxion.com/products/stk-alternators/

er zijn een groot aantal commerciële windturbines die zijn uitgerust met deze dynamo's

Ik zou het graag goedkoper willen maken want ik ben gierig... maar er is best een manier om goede windturbines te maken met deze Alxion alternatoren waarvan de kwaliteit zeker is!

alxion vervaardigt alleen de rotor en de stator ... het is aan de fabrikant van de windturbine om de as en de lagers te maken: hiermee kun je lagers plaatsen die zo groot zijn als je wilt om de propeller te ondersteunen met een lange levensduur ... in tegenstelling tot Chinese dynamo's die te kleine lagers hebben

in mijn geval heb ik zelfs een architectuur gevonden die het mogelijk maakt om de lagers aan de bovenkant van de mast te vervangen zonder de windturbine te demonteren ... een montage waarbij de noodschijfrem het mogelijk maakt om de schroefas te ondersteunen terwijl al het andere wordt gedemonteerd
0 x
Pierre-Yves
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 120
Inschrijving: 06/12/07, 17:13
Plaats: Rennes-Quimper




par Pierre-Yves » 14/03/13, 18:28

We hebben het verkeerd begrepen, dus laat me het verduidelijken:

chatelot16 schreef:een goed ontworpen langzame volledig ijzeren en koperen dynamo kan veel minder kosten


de vraag was of er fabrikanten zijn of dat je er zelf aan moest sleutelen, dan kun je wat mij betreft net zo goed naar alxion gaan!

Pierre-Yves
0 x
optimalisatie, energiebesparing

http://www.avel-vor.fr
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 14/03/13, 18:34

alxion is duidelijk de beste aanbieder die beschikbaar is

om het beter te doen moet je meer doen dan sleutelen
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 14/03/13, 19:35

goede avond,

huisje:

wanneer het idee is om direct van de mechanische energie naar de hitte te gaan, is dit het meest domme idee van de eeuw


om de warmte eenvoudig op te slaan, moet deze worden beperkt tot 100 ° C heet water: het maakt carnot shabby terug


het is goed, ik zie dat je de verstrekte links leest;) door christophe ...

Ik ben nummer één in domme ideeën, dus ik zal tenminste ergens nummer één zijn : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

Het is waar dat ik Carnot niet onder de knie heb, maar goed gezien het feit dat Apple exact hetzelfde systeem heeft gepatenteerd, stelt het me gerust dat we in ieder geval sommigen van ons dom zijn.

citaat :

De patentaanvraag beschrijft een mechanisme dat wordt beschreven als de "on-demand opwekking van elektriciteit uit opgeslagen windenergie" en waarin de rotatie-energie die door de turbine wordt gecreëerd, wordt gebruikt om warmte op te wekken, die vervolgens wordt opgeslagen in een vloeistof met "lage warmtecapaciteit".


bron: de Znet-link die ik hierboven heb geplaatst...

;) ...

Dus hou je hoofd koel chatelot hou je hoofd koel of doe rustig aan ;) .....

Persoonlijk zou ik bij de opmerking van lessdewatt veel opener en constructiever blijven;) ...

Maar als de omzetting van deze warmte opgeslagen in elektriciteit tot een slechte prestatie, is de interesse niet absoluut duidelijk.


...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 214-gasten