Kleine windturbine

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Ramain
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 30/10/08, 09:12
Plaats: heilige paul drie kastelen

Kleine windturbine




par Ramain » 30/10/08, 13:44

hallo allemaal, ik ben nieuw op deze site en bied mijn excuses aan als het onderwerp al is behandeld.
mijn vraag is als volgt: op een winderige locatie kunnen 2batterijen van 250ah elk probleemloos worden opgeladen door een 1w windturbine op 400 m. ondergeschikte vraag aangezien ik de keuze heb: in 50 volt riskeer ik d heb minder zorgen, heel erg bedankt.
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4

Re: kleine windturbine




par lejustemilieu » 30/10/08, 14:45

ramain schrijft:hallo allemaal, ik ben nieuw op deze site en bied mijn excuses aan als het onderwerp al is behandeld.
mijn vraag is als volgt: op een winderige locatie kunnen 2batterijen van 250ah elk probleemloos worden opgeladen door een 1w windturbine op 400 m. ondergeschikte vraag aangezien ik de keuze heb: in 50 volt riskeer ik d heb minder zorgen, heel erg bedankt.

Hallo Ramain, en welkom.
Er zijn geen domme vragen, :D
Een beetje meer informatie zou de "verlichte" toelaten om u te antwoorden
Waarom heb je het over twee 250 A / h-batterijen? (budgetprobleem?)
Waarom heb je het over een windturbine van 400 watt? denkt u aan een specifieke windturbine?
Waarom zou je op 24 volt willen werken?
En tot slot, wat is je uiteindelijke doel? volledige autonomie? of extra? of gebruik in caravanstijl?
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 30/10/08, 22:37

Bonsoir

Inderdaad, er is geen eenvoudig antwoord
Je moet het windpotentieel van de site kennen: de gemiddelde wind, de regelmaat want de hoogte is niet altijd voldoende.
Dan, op de autonomie die 2 batterijen van 250 Ah kan vertegenwoordigen, en dit hangt vooral af van je verbruik en de langste periode zonder wind die je kunt ontmoeten.
Als 400 W het maximale vermogen van de windturbine is, zal de gemiddelde productie waarschijnlijk veel lager zijn.
Het voordeel van 24V is de beperking van de stroom in de geleiders.

A+
0 x
eol77
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 03/06/08, 03:15




par eol77 » 03/11/08, 20:43

welkom
Ik heb net de antwoorden gelezen die je hebt.

Ik denk dat ze niet overeenkomen met het type antwoord dat u wilt hebben, het is normaal, zo is het altijd niet op de forums .......... Ik weet wat ik bedoel!

uw windturbine kan, als deze 12 of 24 volt produceert, uw batterijen zonder zorgen opladen, ongeacht de lengte van de kabel die u heeft.

Het is duidelijk dat de wind, die nooit constant waait, je batterijen niet altijd kan opladen.
je schakelt over naar de ontlaadmodus zodra de wind lager is dan de minimale startwind van je windturbine dankzij je PMG (permanent magnetische generator) het is de startmagneet van de dynamo van je windturbine ......... .Ik zal je een les geven als je wilt.


In mijn ogen is dit soort windturbines nutteloos omdat het niet meer of minder is dan een stroombron voor een acculader.

het is zeker dat het ondenkbaar is om met dit type windturbine zelfs maar heel zuinig in elektriciteit een huis te voeden.

2 batterijen c is heel weinig als opslagbron ...... de minimumhoeveelheid is minstens 10 en meer.

uw accu's kunnen 250a / h afschrijven, wat betekent dat uw opslagcapaciteit 6 kw is ........ het is heel, heel weinig.

of je steekt aan met de kaars.


uw windturbine volgens de gemiddelde jaarlijkse productiegegevens zal in theorie 1200kwh / jaar kunnen produceren met een gemiddelde wind van 5 m / s 12h / dag

zoveel om te zeggen dat u het hebt gekocht om uw mobiele telefoon op te laden of om uw draagbare pc van stroom te voorzien.

dit type windturbine is niet echt nuttig, sorry dat ik zo eerlijk tegen je moet zijn, maar laten we zeggen zoals het is!
het is alleen maar een utopie om te geloven dat dit soort speelgoed je huis van stroom kan voorzien.

reken af ​​om te weten hoe snel u het winstgevend zult maken .........

naar mijn mening zul je verrast zijn ..

Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest, ik hoop dat ik uw hoop op deze machine niet heb gebroken.

als je materiaal wilt zien dat een huis van 300 m2 in volledige autonomie kan voorzien, ga dan naar mijn blog.
alles wordt daar uitgelegd.

http://energie-eolienne.kazeo.com

goedendag
0 x
FD8-10000 in de tuin
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 03/11/08, 22:18

Dag

Ik had de gelegenheid om met Ramain aan de telefoon te spreken om zijn behoeften duidelijk te identificeren en hem zo goed mogelijk te begeleiden.
Dit omvat het elektrificeren van een huis op een afgelegen locatie (geen netwerk), ter vervanging van een generatorset. De woning mag slechts af en toe worden bewoond en het belangrijkste beoogde gebruik is verlichting.

Ik denk niet dat een oplossing van 15000 euro geschikt is voor zijn behoeften :!:

Antwoorden op een forum is misschien niet perfect, maar het is toch logisch om de gebruiker een minimum aan informatie te vragen, ook al is dit slechts een schatting.

Een lange periode zonder wind kan inderdaad bepaalde problemen van autonomie opleveren, daarom stel ik voor om te koppelen met fotovoltaïsche panelen die een minimum aan productie garanderen en ongetwijfeld de voorraad batterijen zullen verminderen (niet erg ecologisch, het is noodzakelijk om om het te zeggen)

Als andere sprekers nu heldere ideeën en / of feedback hebben die aan de situatie zijn aangepast, nodig ik ze uit om deze met ons te delen, en ik bedank ze bij voorbaat.

Hartelijk

A+
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 04/11/08, 00:10

Eol zei:
Ik denk dat ze niet overeenkomen met het type antwoord dat u wilt hebben, het is normaal, zo is het altijd niet op de forums .......... Ik weet wat ik bedoel
!
Weet meneer Eol, dat ik een persoonlijke reactie van Ramain heb ontvangen en dat hij me de details van zijn project heeft gegeven.
Ik adviseerde hem om zijn antwoord te geven op zijn post ... zodat geleerden zoals jij concreet kunnen antwoorden, en niet in de mist ... :?
Waarvan u mensen beschuldigt forums, je hebt het gewoon zelf gedaan ... Voila, je moet mensen niet gratis van streek maken; daar heb je het, goed gedaan. Nvt!Beeld
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 04/11/08, 13:23

Dag

We kunnen het Eol niet kwalijk nemen dat hij de indruk heeft DE oplossing te hebben gevonden, maar helaas kan het niet overal worden toegepast
Petje af voor zijn project, er zit passie in en het is voor een goed doel.

Laten we teruggaan naar het startpunt, namelijk de locatieanalyse voor een windturbine-installatie
Raadpleeg de volgende kaart:

http://www.meteo-world.com/france/vents.php

Onze vriend Ramain zit op een goede locatie : Lol:

A+
0 x
Obelix
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 535
Inschrijving: 10/11/04, 09:22
Plaats: Toulon




par Obelix » 04/11/08, 14:24

Hallo,
Ik beheer een geïsoleerde site (reken een goed uur in 4x4) en ik kan nu al zeggen dat het niet gemakkelijk is.
Deze site verbruikt 1 Kwh per dag en wordt alleen geleverd door windturbines en zonnepanelen.
Het is noodzakelijk om precies te weten wat de behoeften zijn om de installatie correct te dimensioneren.
De oplossingen zijn duur en vergen weinig onderhoud.

Om een ​​van de gestelde vragen te beantwoorden: het is beter om over te schakelen naar minimaal 24 volt, als het iets anders moet leveren dan verlichting. (Beter twee batterijen in serie dan twee parallel voor hetzelfde vermogen)

Obelix
0 x
In medio stat virtus !!
bobono
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 355
Inschrijving: 08/09/07, 16:58
Plaats: bretagne
x 1

Kleine windturbine




par bobono » 04/11/08, 19:04

Antwoord op eol77 Un can M Ik weet alles. Vergeet niet dat er twee soorten batterijen zijn, zie meer.

Autobatterijen ontworpen om altijd opgeladen te blijven (niet geschikt voor windenergie)

Tractiebatterijen, robuuster maar duurder die kunnen worden ontladen tot 80% + AGM-loodbatterijen die het meest geschikt zijn voor windenergie, omdat ze opgeladen kunnen blijven zonder al te veel lading te verliezen.

Alstublieft
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 04/11/08, 21:48

Bonsoir

Laten we naar de rekenstap gaan
Volgens de door Ramain verstrekte gegevens vertegenwoordigt de vraag naar verlichting + huishoudelijke apparaten (bijvoorbeeld tv) 300W als alles tegelijkertijd wordt ingeschakeld.
Het is niet enorm in onmiddellijk vermogen, maar meer dan 6 uur gebruik vertegenwoordigt het 1.8 KWh.
Laten we deze aanname hoog houden en het rendement vergeten.
Gedurende 1 week van 7 dagen hebben we in totaal 12.6 KWh verbruikt
Stel dat deze energie gedeeltelijk wordt geproduceerd als de woning leeg staat (1 week) en de rest wordt geproduceerd als deze bezet is (1 week)
Als idealiter aan de voorwaarden is voldaan, zou de energie "voorraad" 50% van de behoefte kunnen zijn, dwz 6.3 KWh.
(d.w.z. 1 batterij van 525 Ah in 12 V)
Aan de andere kant moet de gemiddelde dagelijkse productie 0.9 KWh per dag zijn.
In de winter kunnen we rekenen op een zonneschijnperiode van 8 uur en windproductie van 12 uur per dag (willekeurig)
In de zomer zal het eerder het tegenovergestelde zijn.
Alleen al een fotovoltaïsch paneel van 50 Wp zou 0.4 KWh per dag kunnen leveren (theoretisch omdat de zon niet regelmatig is gedurende de dag en zelfs minder van de ene dag op de andere)
Het resterende saldo van 0.5 KWh staat voor 1 uur werking van een 500W windturbine, of 5 uur voor een 100W!
Dus in het geval van een zeer goed belichte locatie (gemiddelde wind> 6m / s) zou elke windturbine geschikt kunnen zijn.
Als laatste is het huis uitgerust met een 50L SWW-tank
(vergeet niet om naar zijn vermogen te kijken voor de keuze van de converter)
Het zou heel goed kunnen worden gebruikt om het "overtollige" vermogen op te nemen, in het geval dat de batterijen volledig zijn opgeladen. (taak van de laadregelaar uitgerust met dit apparaat)

Qu'en pensez-vous?

A+
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 477-gasten